het komt niet goed zo..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelittlebaby, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    He geds, wat is iedereen weer lekker oordelend. TS zal zelf ook wel doorhebben dat de situatie niet echt is wat t zijn moet,.als een stel roddeltantes daar hier over oordelen lijkt me niet erg zinvol. De baby is in maak dus een beetje steun of gewoon je mond houden lijkt me meer op zn plaats.
    Je situatie is voor jou en je kindje slecht en ik snap je hoop dat het goedkomt, jullie hebben deze keuzes niet voor niks gemaakt en zullen nagedacht hebben over jullie relatie en toekomst, maar misschien moet je wel een plan B maken voor jezelf. Kan je bij je ouders terrecht bijvoorbeeld??
    Hou je sterk en probeer te denken in oplossingen!! Nu bij de pakken neerzitten is geen optie. Knuffel!

2. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    bewuste keuze ook nog.. kudo's...

en daarom moet er misschien maar ingevoerd worden dat mensen eerst een test/controle krijgen voordat ze kinderen mogen maken.

3. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Wat een verschrikkelijke reacties hier van vrouwen! Ze heeft het al moeilijk, is het dan nodig om haar zo de grond in te trappen? Ik en mijn vriend hadden ook niks toen wij besloten een kind op deze wereld te zetten! We hadden schulden en ik woon in een hok van 24 m2. We hebben allebij geen contact met onze familie en zo kan ik ook nog even doorgaan. En weet je, ons kindje doet het hardstikke goed! Ze heeft alles wat ze nodig heeft. Nee ze draagt geen kleertjes die nieuw bij de prenatal zijn gekocht, rijd niet in een bugaboo en draagt geen pampers. Maar ze krijgt wel haar flesje, heeft knuffels om mee te spelen en kleding om te dragen. Iedereen kan een goede ouder zijn met wat hulp en moeite. Zij moet gewoon een lijstje maken met wat er aangepakt moet worden en dat afwerken. Dan komt het echt wel goed!
    Ik heb haar andere berichten niet gelezen maar als zij niet wil dat de schoonfamilie zich er mee bemoeit of dat de baby daarheen gaat kan ze dat gewoon afdwingen. Ik en mijn vriend hebben ook geen stevige relatie en heb besloten hem geen ouderlijke macht te geven. Als ik mijn handtekening niet wil zetten kan hij hoog of laag springen maar het gebeurt niet. Gewoonweg omdat hij er niet klaar voor is en ook zijn problemen heeft waar hij eerst aan moet werken van mij.
    Tsja wat ik wil zeggen. Doe niet zo lullig. De ideale situatie om een kind te krijgen bestaat niet. Elk huisje heeft zijn kruisje.

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Maar het gaat niet alleen om de materiële dingen die niet voor elkaar zijn. Want daar valt wel een mouw aan te passen. Maar vriend neemt gewoon totaal geen verantwoordelijkheid, dat is vooral het punt.

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja, maar ze stelt niet de vraag of t verstandig is om een baby te maken, dat is al gebeurd. Dus daar zo bot over doen terwijl ze t al moeilijk genoeg heeft lijkt me.vrij zinloos en ik vind t bijzonder onsympathiek. En ja, je mag vinden wat je wilt, maar je hoeft dat niet hier zo te mededelen, jij en ik zijn niet beter omdat onze situatie beter is.

6. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Nou ja zeg:$

7. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Tsja daar is ook wat aan te doen. Met hulp komt ze er wel want zij wil wel. En ze zal (in het ergste geval) niet de eerste vrouw op aarde zijn die het alleen moet doen. Ze hebben nu nog de tijd om daarmee aan de slag te gaan. Mijn vriend blowde eerst ook tot tie een ons woog. We hebben afspraken gemaakt om af te bouwen en veel gepraat over onderliggende oorzaken. Tsja zo kan het ook inplaats van meteen zeggen dat het kind maar naar een pleeggezin moet.

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Natuurlijk mag je er niets van zeggen. Iedereen heeft toch recht op een kind? Uitkering, schuldhulpverlening, maatschappelijk werk, onstabiele thuis situatie kan toch allemaal best in combinatie met een kind?

Echt, wake up! Hiervoor bestaat een BJZ en worden onschuldige kinderen beschermd tegen ouders die niet het gezonde vermogen hebben om na te denken!

9. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Het gaat niet zozeer om de problemen die er nu zijn maar meer om hoe bereid ze zijn aan hun problemen te werken. Het als een uitkering een reden zou zijn om een kind uithuis te plaatsen kan een kwart van Nederland zijn kinderen vaarwel zeggen.

10. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Pleeggezin vind ik wel wat ver gaan idd. Maar ik hoop oprecht dat ts iig apart van vl gaat wonen omdat ik denk dat hij er voor zorgt dat het een puinhoop is. Het klinkt alsof zij wel wil maar hulp nodig heeft met juiste keuzes maken, maar dat hij gewoon niet wil en zn chille leventje niet wil opgeven.

Verder denk ik ook dat jouw verhaal eerder uitzondering is dan de regel, in deze gevallen.

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Helemaal dit. Mijn oudste was een verrassing (ondanks voorbehoedsmiddel!), we hebben alles op alles gezet om hem een goed leven te geven. En dat kan ook als je beiden studeert en weinig geld hebt. Maar een vent hebben die boos op je wordt omdat je HG hebt (een ernstige ziekte, geen gewone misselijkheid FYI), hij over je roddelt met zijn agressieve, drugsgebruikende moeder en andere familieleden, je geen inkomen hebt, hij niet snapt dat je niet wil dat er bij de baby gerookt wordt, hij meer schulden heeft dan verstand, ze op een ongeschikte plek wonen, ze bewust zwanger raken en vervolgens hun handen in de lucht gooien, want we weten het allemaal niet meer. Tja, dan ben ik blij dat BJZ er is, hoe triest ook.

12. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Tsja ik denk dat dat inderdaad klopt. Gelukkig is er een groot vangnet voor zwangeren die het eventueel alleen moeten doen.

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wat heeft het voor zin dan om zo te reageren?? Kindje is al onderweg hoor.. Daar kan niks meer aan gedaan worden.
    Ieder kind heeft vooral recht op een goede situatie, dus je kan ook een reactie geven die daaraan bijdraagd ipv TS af te kraken omdat ze t naar jouw idee in haar hoofd heeft gehaald om wel niet zwanger te worden. Daar hebben wij allemaal namelijk helemaal niks mee te maken.
    Ik heb een schat van een man, een prachtig huis, beide een goede baan, straks veel thuis voor die kleine en dus helemaal niks te klagen, allemaal ideaal. Niemand hier die ondanks dat weet of ik goed voor een kind kan zorgen. Soms moet je verder kijken en denken dan een eerste opwelling of mening. Of anders inderdaad gewoon je mond houden. Want niemand heeft wat aan dit soort zinloze reacties en discussies.

14. Vlinder84

Misschien schudt het ts wakker en gaat ze ermee aan de slag? Want nu komt ze over als het slachtoffer, terwijl zij nu mama gaat worden. Dan moet je even wat steviger in je schoenen gaan staan, je vent de deur uit trappen en voor je kind knokken.

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Tuurlijk kan dat. Maar niet door haar af te kraken omdat ze bewust zwanger is geworden en hoe dom dat wel niet zou zijn. Ik vind ook dat ze moet kijken naar hoe verder en aan haar en die kleine moet denken daarin. Maar ik vind sommige meiden hier wel ontzettend hard en een beetje kinderachtig reageren. Je kan niet in iemand zn leven kijken, al helemaal niet via een forum.
    T lijkt me duidelijk dat ze.doorheeft dat t niet gaat zo, ze vraagt daarna hier om advies hoe nu verder. En soms is even je hart luchten hier OOK heel fijn.

16. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    ben het met vlinder eens

Het is inderdaad zo dat ze er nu niets meer aan kan doen, wat gedaan is is gedaan. het gaat erom hoe ze er nu mee om gaat, als het echt allemaal waar is wat ze aangeeft, (drugsgebruikende,geweldadige schoonfamilie en ..bijzondere partner) hoop ik dat ze nu al voor haar kindje gaat en volledige voogdij gaat eisen, en proberen een leven op te bouwen, gescheiden van die groep mensen die haar het leven aardig zuur kunnen maken.

Geld maakt je inderdaad nog niet een goede moeder maar als je op een houtje moet bijten om rond te komen is dat nu eenmaal niet de beste situatie.
    Toen ik klein was leefde mijn moeder ook van een uitkering en was vrijgezel, we redden het wel al was het erg vervelend dat ik niet mee kon op schoolreisjes omdat we het geld niet hadden. Toen ze trouwde met mijn stiefvader bleek dat een pedo te zijn die het grappig vond mij als 5 jarig meisje flink even "aan te pakken"op verschillende manieren. Helaas heeft mijn moeder de keuze gemaakt om voor haar "man"te kiezen ipv haar kind. daar zijn de effecten nu nog zichbaar van.

dus meid, het is nu eenmaal zo, niet slim geweest om die keuze te maken maar je kunt nu nog wel goede keuzes maken door voor je kind te kiezen.. step up your game en vecht dan ook ervoor ipv slachtoffer te zijn.

17. Vlinder84

Wat erg, vreselijk :( Dikke knuffel! Ik heb ook weinig geduld met 'dat soort' moeders. Met de verkeerde vent gaan en jezelf dan zielig vinden, want ze kan er niks aan doen. Kom op zeg, je kinderen gaan voor alles!

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Daar word je wel even stil van, zo'n post. Wat afschuwelijk...

Weet je was het is, het gaat om alles behalve financieen of een mooi huis maar om het feit dat je niet op eigen benen kunt staan. Een uitkering is ook geen schande maar de rest uit het rijtje van TS duidt op een laag SES ( sociaal economische status). Die gezinnen lopen risico en worden vroeg of laat door cb/huisarts/basisschool en ga zo maar door gefilterd. Wees dat voor, wees een echte vrouw en ga oplossen.

19. francisca1986

12 mrt 2015
    46
    0
    0
    Daarom ben ik misschien wat koudbloedig als het gaat hierom. Hoop dat ze wakker geschud wordt en idd gewoon een geweldig leven opbouwt met haar kind!:)

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind het een puinhoop. Nee niet constructief maar ik heb 10 jaar in de jeugdhulpverlening gewerkt en heel veel kinderen gezien die in een een gewelddadige of andere onveilige situatie zijn geboren en mijn god, wat raken die vaak beschadigd! Maar gelukkig komt het soms ook wel goed.

To, kweek ballen en ga de boel in je uppie regelen. Gelukkig heb je maatschappelijk werk, ga niet in de slachtofferrol zitten maar stel je open op en wees bereid hard te werken voor jou en je kindje. Dit kan heel fout lopen, maar als je in staat bent goed naar jezelf te kijken en hulp te accepteren kun je heel ver komen! En heel veel succes :)

Deel Deze Pagina