het komt niet goed zo..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelittlebaby, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    heel jammer deze reacties ! ik had wel wat meer verwacht van de dames op dit forum! ze zit nu eenmaal in deze situatie en daar kan ze met de hulp die ze krijgt alleen maar het beste van maken! ik denk dat ze zelf wel weet over hoe haar situatie ervoor staat en dat ze om advies vraagt en niet om al die kritiek!

2. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    De nare berichten lees ik niet eens meer.. Ik heb zit janken achter mijn laptop en ik voel me doodellendig en stresste mij kapot..
    Wat ook niet echt goed is tijdens de zwangerschap..

We zijn 2 dagen daarna naar maatschappelijk werk gegaan. Gevraagd hoe ver het is met zijn schulden. De regeling gaat december/januari in wat betekent dat we dan via de woningbouw kunnen huren. Verder konden zij niks voor ons betekenen. maar een ander huis was wel waar ik het meest overin zat.

Mijn vriend en ik hebben goed gepraat, heb alles eruit gegooid ik heb uren gehuild. Hij schrok ervan. En heeft daarna dus gelijk een maatschappelijk werker opgezocht en gebeld.
    Hij is gestopt met roken en gezegd dat hij echt heel veel van mij houd. Hij heeft zijn excuses aangeboden en ik geef het nog een kans. Tot nu toe is hij weer zo als eerst.

Woorden zoals adoptie, jeugdzorg en kindje laten weghalen vind ik verschrikkelijk om te horen. Jullie kennen mij niet! Weten niet hoe ik ben..
    Ik wou alleen mijn verhaal kwijt. Maar dat kan dus niet..
    Sorry dat ik het zeg maar wat voor opvoeding geef je je kind als je zo tegen iemand tekeer gaat, op internet. oordelen over iemand die je niet kent!!
    Ik ben absoluut niet zo opgevoed! Ik help iedereen graag en geloof me ik ben zo blij met dit wonder in mijn buik..ik hou me strikt aan alles. Neem niks wat ik niet mag hebben, blijf uit de rook.. doe er alles aan om het kindje gezond ter wereld te laten komen.
    ik zal hem of haar nooit verwaarlozen! Er zal altijd liefde zijn. Zal niets tekort komen!

Dat ik dit kindje krijg wil ook niet zeggen dat ik mijn opleiding niet afmaak. Als alles nu goed gaat kan ik april mijn opleiding in de zorg afronden. En anders nog 1 of 2 maandjes naar school als hij/zij er is.

Degenen die mij tips gaven en het voor mij op namen; dankjewel!!

3. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Lieve schat dit forum zit helemaal vol moraal riddertjes die zogenaamd helemaal
    Perfect zijn, jij weet wie jij bent en waar jij voor staat !

4. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16

Goed gezegd ! Wat een nare reacties van mensen zeg bah.
    Zoals ik nu lees zijn jullie bezig alles op orde te krijgen super dat jullie al naar maatschappelijke werk zijn geweest!
    Trek je niks aan van de nare reacties zegt meer over hun dan over jou! Heel veel succes!

5. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Constant dezelfde die met hun vingertjes iemand terecht wijzen wanneer ze om hulp vragen.
    Dan eerst hun hele geschiedenis van forum vragen/berichten erbij halen om ze dan neer te maaien.
    Niet iedereen is zo perfect als jullie en als het je niet zint kan je misschien ook is een keer zwijgen ipv iemand bewust op het hart te trappen om je eigen beter te voelen!

TS: ik hoop van harte dat je het redelijk op orde krijgt voor de bevalling en dat je vriend je wat beter blijft behandelen. Mannen zijn ook wel redelijk lomp met dingen waar ze echt totaal geen weet van hebben! Geniet gewoon met volle teugen van deze zwangerschap en doe wat jou het beste lijkt voor de baby... Je bent op de goede weg! En als je het even niet weet trek dan aan de bel en zorg dat je de juiste hulp krijgt.

6. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Wat ontzettend dapper dat je een goed gesprek bent aangegaan met je vriend! Hopelijk heeft hij nou zn ogen geopend, en ziet hij in dat je je toch echt niet aanstelt.. Wat moet het heerlijk voor je zijn dat hij je nu lijkt te begrijpen en werk heeft gemaakt van het zoeken naar een maatschappelijk werkster!

Heel veel succes met het op orde krijgen van de schulden en studie, en uiteraard ook veel succes met het zoeken van een huisje voor jullie toekomstige gezinnetje! Zet hem op en blijf vooral praten met je vriend, dan komen jullie er vast wel!

PS Is je vriend, nu hij jouw verhaal lijkt te begrijpen, van plan om een keer met zn moeder hierover in gesprek te gaan? Of is het contact met je schoonfamilie voor jou echt helemaal van de baan nu?

7. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Fijn meid dat het de betere kant op lijkt te gaan. ;) nou hup je diploma halen. Je kunt het!

8. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Ik wil niet dat hij het contact met zijn familie verbreekt. Of weer ruzie tussen hen kweek. Zij zijn het enige wat mijn vriend nog heeft. Ik kom er niet meer.. ze kunnen hier komen! Over wat zijn moeder zei begin ik niet meer over. Ik laat haar wel praten.

Ik heb tegen zijn zus gezegd dat ik niet in de rook wil zitten. Ook vanwege de misselijkheid. Ze reageerde kortaf maar doet nu al weer normaal tegen mij. Oudjaarsavond zouden we daar heen met zn allen. maar ik heb geregeld dat ik die dag stage loop tot 23:00 ;) en daarna ga ik rustig aan die kant op naar hun. Dan is iedereen buiten vuurwerk aan het afsteken en dan vroeg naar huis.

Kerstavond probeer ik gourmetten bij mij thuis te houden. Het is klein maar het zou kunnen als alleen zijn moeder en zus met de vriend en 2 kinderen komen.
    1e en 2e kerstdag vieren we bij mijn familie. Rookvrije huizen :)

9. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Heel knap dat je alles hebt kunnen uitpraten en dat je alles aan het regelen bent.. lullige reacties blijf je altijd houden.. het mooiste vond ik nog toen ik dit las vond ik dat ik een paar maanden terug ook een topic heb geopent dat mijn woonsituatie niet super was en dat toen mensen tegen mij zeiden dat ik er gewoon voor moest gaan en dat je dingen sneller op een rijtje kan krjjgen als je in verwachting bent omdat je dan wel moet en dat mensen die nu alles top op een rijtje hebben hun situatie ook flink kan veranderen in die 9 maanden.. dat was de reden dat ik het uiteindelijk toch heb gedaan en dan word jij hier zo op aangevallen.. dat snapte ik echt even niet.. maar ik vind het super goed en ik hoop dat je ook wat aan maatschappelijk werk hebt.. hierzelf heb ik vrij weinig aan gehad :p maar hiet waar ik woon laten ze je ook een beetje aan je lot over.. ik wil je heel veel succes wensen en het gaat allemaal goed komen daar ben ik van overtuigd :)
    Ik hoop dat je je lichamelijk ook snel een stuk beter gaat voelen en als je met iemand wil praten die in een soortgelijke situatie zit kan je me altijd PBen..;)

10. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Fijn dat jullie er nu samen de schouders onder zetten! Het gaat jullie vast wel lukken!:)

En wat betreft die nare reacties. Het is gelukkig internet je hebt met deze mensen in het echte leven niks te maken, lekker laten l*llen dus! Ze kennen je niet eens. En jullie komen er vast wel uit ;)

11. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Fijn te horen dat het de betere kant op gaat.
    Zet hem op! Je kan het

12. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Klinkt als goede keuzes! :D Goed bezig hoor!

13. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Wat fijn om te lezen dat je deze nare situatie aanpakt! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en jullie er samen uit komen. Mijn aanbod geld nog steeds meid, als je een keer wilt sparren, van je af wilt praten of hulp nodig hebt mag je me een pb sturen!

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Goed bezig :)

Wat betreft huisvesting. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar mocht het regio rijnmond zijn dan hoef je je niet heel veel zorgen te maken. Ik heb ivbm twijfels daar de boel een tijdje in de gaten gehouden en er zijn wat plekken waar je sneller aan een woning kan komen. Deze woningen zijn niet zo geliefd, maar het is wel een basis om je kindje een plekje te geven en dan jaren te sparen voor een woning die gewild is. Mocht het die regio zijn pm me dan. Dan zal ik wat namen van locaties doorgeven. Als je in een omgeving zit waar voorrang op tijd gaat regel dan iig alvast een woonpas op jouw naam. Zijn naam kan je er zodra zijn schulden geregeld zijn nog opzetten als mede woningzoekende.

15. Elianne92

Elianne92 Actief lid

29 aug 2015
    136
    1
    16
    NULL
    NULL
    Succes met alles!! Zet h'm op :)

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    #96 harlene2014, 17 nov 2015
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
    toen ik dit las krijg ik serieus jeuk.

ik hoop echt van harte dat het goed gaat komen en dat jij en je vriend er samen uitkomen er dat hij er voor je is en voor jullie baby.

laat je niet gek maken en zet hem op!! uiteindelijk komt alles goed en probeer niet te stressen daar los je niks mee op.

zorg vooral goed voor jezelf en je kindje.

Deel Deze Pagina