Wie van jullie kent het en heeft het ook ondergaan en wat is jullie ervaring hiermee? Heb afgelopen zondag mijn inwijding gehad en moet nu 3 weken op mezelf Reiki toepassen... Ben nu bezig met Reiki 1 en weet nog niet of ik er mee verder ga. Ben benieuwd of meer van jullie dit hebben gedaan en wat de ervaringen zijn.
Ik heb vorig jaar mijn Reiki 1 inwijding gehad. Voor mij is het heel fijn om Reiki te hebben. Ik geef mijzelf niet elke dag Reiki, maar als ik het nodig heb, is het fijn om het toe te kunnen passen. Ik geef ook heel vaak mijn kindje Reiki. Daar wordt hij vaak rustig van en voor mij zijn de warme handen dan een heerlijke verlichting. Over twee weken ga ik trouwens naar mijn Reikimaster om mijn technieken weer op te halen en Reiki te mogen ontvangen. Dan gaan mijn laatste weken in en ik vind er veel steun in.
Hallo! Ik heb ook Reiki 1 gedaan, kort geleden. Nu heb ik me er naderhand weinig mee bezig gehouden, doordat ik de dag erna positief testte en mij voornamelijk met het zwanger zijn bezig ging houden. De dame bij wie ik de 'inwijding' deed, adviseerde mij ook om mijzelf dagelijks te behandelen. Dit heb ik dus door alle 'toestanden' niet gedaan. Misschien jammer, maar als het inderdaad klopt, blijft je 'energiekanaal'altijd open staan, dus ik bewaar het voor een later tijdstip wanneer ik voel dat het de tijd ervoor is. Ondanks dat ik zeer geboeid ben door Reiki, zet ik bij sommige opvattingen toch mijn twijfels. Ik weet niet hoe jij er tegenover staat, daar ben ik best nieuwsgierig naar. Ik merkte wel dat ik in bed geen koude handen en voeten meer heb, maar dat kan ook door de zwangerschap kunnen komen, dan stijgt je lichaamstemperatuur ook enigszins, nietwaar? Ik houd mij met veel van dit soort 'spirituele'zaken bezig en maakt dan ook een groot deel uit van mijn leven, toch blijf ik altijd sceptisch en kan mij dan ook niet zonder vraagtekens te zetten dingen beoefenen. Het is een soort eeuwige les waarmee ik leef. Maakt het wel zo boeiend. Als je alles klakkeloos aanneemt, blijft er weinig ruimte over voor je eigen bevindingen. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Groetjes
Ik heb ook Reiki 1 en ik heb er al best veel aan gehad. Ik had erg veel last van emotionele blokkades. Momenteel geef ik mezelf alleen Reiki als ik het nodig heb. Mijn kindjes in de buik krijgen het nu ook vaak van me. Ik behandel ook regelmatig mijn dieren en die vinden het erg lekker.
Ik heb ook Reiki en kijk er ook best nuchter tegenaan. Volgens mij hebben die fratsen van de inwijding er niet voor gezorgd dat ik Reiki kan geven. Ik ben er uit nieuwsgierigheid aan begonnen, maar achteraf denk ik dat het ook wel had gekund zonder inwijding. Ondanks mijn nuchtere kijk erop, vind ik het wel fijn om Reiki te geven en merk ik ook dat het helpt. Mijn vriend wordt altijd heel rustig en valt zelfs vaak in slaap tijdens de Reiki. Ik denk dat dit komt doordat de ontvanger zich concentreert op de plek waar je handen zijn. Daar ben je dus met je aandacht en je denkt even niet aan alle dagelijkse dingen. Hierdoor wordt je je bewust van je hele lichaam en ontspan je je. Dat vind ik het fijne van Reiki. Het stromen van energie vind ik wat abstract. Misschien is het stromen van energie wel die onspanning die ik bedoel. Misschien ook niet. In elk geval is Reiki voor mij een rustpuntje in een drukke periode. Leuk topic om het eens over te hebben
Hoi Ik heb Reiki 1 en 2 en Shambala 1. Ik ben ook een nuchter typje; ik kan en ga het niet verklaren, maar ik kan er leuke dingen mee doen ! Een collega van me was zwanger en de baby lag nog niet ingedaald. Ik heb haar toen reiki gegeven..ze heeft heerlijk gedroomd dat ze contact had met de baby en het kindje zelf gevraagd om te draaien...nogmaals: verklaren doe ik het niet, maar....paar uur later bij controle bij verloskunde lag ze goed ! Ik vind het heerlijk om te kunnen, doe het niet dagelijks, maar wanneer iemand het vraagt... Succes ! lieve groet van Chantal
Ik vind Reiki helemaal niet zweverig. Ik had ook een nuchtere Reikimaster en zef zie ik het ook zo. Het is ook maar wat je er zelf van maakt. Er zijn types die er helemaal in doorslaan, maar als je het als een prettige aanvulling op je leven ziet is dat toch goed?
Hey leuk dat meerdere meiden dit hebben gedaan. Ik zit nog steeds in de 3 weken dat ik mezelf reiki moet geven, na de 3 weken mag ik anderen reiki geven. Als ik mezelf reiki geef dan heb ik wel vaak moeite met het concentreren ik denk nog wel te vaak aan de dageijkse dingen. Ik weet dat je dat niet moet doen, maar vind het best moeilijk. En ik krijg er wel altijd warme handen van maar altijd koude voeten, ik lig daarna altijd een uur lang te rillen van de kou op bed! Vind dit best raar!? Verder merk ik wel dat ik er zeker rustiger van word en dat is voor mij al heel wat! Toch heb ik wel het idee dat ik er best nuchter in ben, mischien dat ik me daarom niet altijd kan concentreren.
Het lijkt erop dat je even een grondoefening moet doen voordat jij jezelf Reiki geeft. Een kleine meditatie waarin jij je voorstelt dat je voeten stevig op de grond staan is genoeg. Goed op je ademhaling letten.. Geef je je voeten ook Reiki of sla je die over? Het is zeer aan te raden de behandeling zoveel mogelijk af te maken.
Zou het mischien ook komen omdat ik het liggend doe en mijn voeten vrij liggen? Ik had nu meegekregen dat we alleen de bovenkant reiki moeten geven en geen benen of voeten.