Het laatste 10weken topic.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Joon1408, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ik heb het idee dat de kleine meid aan he indalen is me buik is een stuk lagerm wat denken julklie

Bijgevoegde bestanden:

2. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ja dat zou ik ook niet fijn vinden als me vriend dan weg zou zijn.

Wij hebben gistere afgesproken dat als we een feestje hebben me vriend het dan vanaf w 37 op 2biertjes houd. Ik wil op dit moment zowiso niet zelf rije vanwege de duizeligheid en stel het gaat niet weg rijd hij. Maar dan ken k gewoon met een gerust hard ergens naar toe. Niet dat hij elk weekend wat drinkt maar toch. Ben gewoon blij als zulke di getjes geregeld zijn. Miss omdat je dan het idee hebt het iets meer in handen te hebben, aangezien je de bevalling niet in eigen handen heb hahaha

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Joon, durf het niet te zeggen of al ingedaals is. Wanneer moet je weer voo controle naar vk?

4. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Morgen haha. Dus dan vraag k het gelijk. Om half 4

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    @ Joon; ik zou het niet weten maar ze zeggen dat wanneer de baby is ingedaald je buik dan wat zakt of zoiets :(

Hier vragen ze ook al of de baby is ingedaald.... geen idee haha.
    Hoofdje was gister niet goed te meten, waarschijnlijk is hij inderdaad ingedaald... vergeten te vragen aan de gynaecoloog. Was meer gefocust over het inleiden.

Verder kan ik wel de hele dag slapen, zo vermoeiend. Ga zo ff op de fiets de stad in, wat winkelen. Zo blijf ik in beweging ;).

6. scrat

scrat Niet meer actief

vandaag weer goedgekeurd door de vk. kindje is al flink ingedaald en ligt vast. die weeen die ik laatst had zijn inderdaad waarschijnlijk indalingsweeen geweest.
    verder rustig aan doen en advies gekregen om tussen 12 en 15u te gaan liggen (rusten/slapen), zodat ik de rest van de dag iets meer energie heb.

@joon mooie buik! totaal geen last van straie? hoe doe je dat? :)

7. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ik heb de striea op me benen en billen. Ook niet leuk hoor hahaha. Maar de beeb was indd al een klein stukkie ingedaald.

8. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Loeki, en wat zei gyn over inleiden?

Nicolle, lekker vroeg dat het al ingedaald is. En inderdaad lekker uitrusten.

Joon, dus toch iets ingedaald.

Striae, dit keer ook nog niets en hoop dat het ook zo blijft maar komt er wel iets dan is het zo. Vorige keer niet gesmeerd en nu ook weer niet. En ben toch weer heel veel kilo's aangekomen.

Ik ben 's avonds niet moe te krijgen en als ik vroeg naar bed ga kan ik niet slapen. Hebben meer van jullie hier last van? Val pas rond 12uur in slaap en word 's ochtendsvroeg meestal van de misselijkheid weer wakker. Vanochtend al om 5.45uur.

Vandaag op me nichtje gepast. Net zo oud als me zoontje. Hebben heel lief gespeeld maar vergt nu toch wel iets meer energie. Voel me bekken weer behoorlijk.

9. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Meiden wat zijn we stil!!!!

Hoe is het met iedereen?? al toe aan bevallen???? Hier veel pijn aan mijn rug en lopen wil niet helemaal meer helaas :( Uk ligt er zo'n beetje helemaal in en klem dus lopen, zitten, bukken gaat niet helemaal goed :(

Vandaag ook bij de VK geweest maar jeetje wat was dat erg!!!
    Ik heb in het ziekenhuis een eigen Gyn en VK maar helaas konden ze beide niet en kreeg ik een ander.. (lees: geitenwollensokkentype die dit werk al sinds het stenentijdperk doet).. met de gyn en de VK heb ik afspraken gemaakt over inleiden..
    Door meerdere miskramen en een stoornis ben ik heel bang geworden en er word iedere week zowel naar kleine Uk als naar mij erg goed gekeken maarja ik had vandaag dus die dino uit de prehistorie en nadat ik had verteld dat ik toch wel heel erg uitkeek naar een inleiding omdat de pijn niet te houden was en Uk steeds minder bewoog door ruimtegebrek en ik daar weer panisch door werd. werd mij even kort en bondig verteld dat ik dus niet ingeleid zou worden en het beleid met 39 weken was in het zkh... geloof me ik ben in janken uitgebarsten en kon niet meer.. heb geroepen dat het niet eerlijk was omdat ik de hele tijd mij aan alles moet houden (afspraken met psychologen e.d. en hun de enige afspraak die ze met mij hebben gemaakt dat ze goed kijken en dat als ik roep dat het niet meer gaat dat ze me serieus nemen nu weer afdoen als nooit gezegd.....) Uiteindelijk heeft mijn man ook zijn mond open gedaan en alles is nu zwart op wit gezet.... Hij zei ook tegen hun... dat is voor mijn vrouw gewoon een bevestiging van als het mij niet meer lukt en ik ga dat aangeven dan heeft ze in ieder geval dat ze hierin gehoord gaat worden... Ik moet sowieso de 38 weken volmaken van ze.. (dus ik hoop stiekem dat Uk eerder komt) maar alle mensen wat was ik moe na dat gesprek bij de vk dat vreet me toch een energie!!!!

Maar goed alles is nu geregeld en ik kan gaan toeleven naar de bevalling die dus in ieder geval binnen 5 weken gaat gebeuren want overtijd lopen hebben ze al gezegd dat gaan we jouw echt niet aandoen :D

10. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    #230 Loeki82, 12 okt 2012
    Laatst bewerkt: 12 okt 2012
    Hier ook last van mijn rug en buikpijn. Ben de hele dag duf en slaap veel. Voor de rest doe ik niet zoveel meer. Kraambed is gister ook bezorgd, dan is dat ook geregeld voor de kraamzorg (bed kan niet op klossen).

@ inleiden; de 19de krijgen we info over inleiden en een datum. De gynaecoloog zei dat ik op z'n vroegst de 22ste kan worden ingeleid. Dan ben ik 38+1 weken. De baby lig al in de goede houding, ben benieuwd... laat het over me heen komen.

@ Ukje; gelukkig dat nu alles op papier staat, en dat je serieus word genomen. Kan me voorstellen dat je na het gesprek moe was, kost ook veel energie als men je niet serieus neem. Maar nu kan je rustig aftellen en heb je ook meer zekerheid.

Af en toe hoor ik een "knak" geluid uit mijn buik komen, hebben meerdere dat ook? Dacht de 1e keer dat mijn vliezen waren gebroken :$, maar het was de baby die zo druk bezig was. Van de weekend maar het ziekenhuistas inpakken, je weet maar nooit.

11. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ohh knak geluid dat ken ik van een vriendin maar dat wat zij heeft hoop ik niet dat jij dat ook gaat krijgen... haar buik is dus om het zomaar te zeggen gebroken en zij moet nu een jaar na de bevalling geopereerd worden eraan en tevens heeft ze nu dus heel veel huid over omdat het niet netjes terug wilt...

Over de inleiding moet zeggen wel lekker dat ze bij jouw niet zo moeilijk doen over inleiden. Hier helaas dus wel en ben er mooi klaar mee.
    Wilde jij nou zelf ook ingeleid worden???

Hier ja I know het klinkt gek maar ik ben iemand die heel veel waarde hecht aan structuur en niet van onverwachtse dingen houd... daarom wilde ik ingeleid worden zodat ik naar een datum toe kan leven en niet alleen maar hoef af te wachten want daar ben ik heel slecht in... dino uit de prehistorie begon me dus zwaar uit te lachen :( dat er bij een bevalling niets gestructureerd gaat etc... mijn man zei ook al Ukje wil heel graag touwtjes in handen houden en als jullie in ieder geval haar ook een stem willen geven met wat we gaan doen dan is Ukje al blij... gelukkig begrepen ze dat wel....

Maar als er een 2e komt dan ga ik toch maar naar een ander ziekenhuis...

12. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Nou, hoop dat ik dat niet heb :$. Zal het vrijdag aan mijn gynaecoloog kenbaar maken.

Ik wordt ivm zwangerschapssuiker ingeleid. Sinds vorige week ben ik aan de insuline en dan is het beleid hier om met 38 weken te gaan inleiden. Had gehoopt het met aangepaste voedingspatroon tot het einde onder controle te houden, maar moest sinds vorige week insuline spuiten omdat mijn waardes na avondeten hoog zijn. Als ik geen insuline hoefde te gebruiken, hadden ze gewacht tot 40 weken.

Vrijdag krijg ik meer info en hoor ik ook wanneer ik naar het ziekenhuis moet. Dus heb ongeveer iets minder dan 2 weken te gaan.

13. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Loekie,

Dat is dan weer niet zo leuk.. ik hoop erop ingeleid te worden en mag niet en jij wil graag tot 40 weken lopen en kan niet :( bah naar zeg!! En zeker ook met het suiker dat is helemaal niet tof :(
    Maar nog minder dan 2 weken klinkt toch best leuk... dan heb je eindelijk je uk op je buik!!!!

Hier net een mooie foto gemaakt mijn kat lag op mijn buik te genieten en Uk ging tekeer joh!!!!
    Mijn kat doet dat de hele tijd of ik leg haar op me buik en zit dan heerlijk te genieten van het getrappel van de kleine want zodra ik kat op mijn buik heb is het feest in mijn buik en gaat Uk tekeer :p

14. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Ja, het kan soms raar gaan. Maar gelukkig heb je meer duidelijkheid en duurt het niet zo lang meer.

Wat een schattige foto. Ik heb hier ook 2 katten, beide 4 jaar oud. De poes lig af en toe bij mij op schoot en gaat dan melk trappelen. Dat doet ze de laatste tijd vaak, terwijl ze dit nooit eerder heeft gedaan. De kater lig vaak op of met zijn neus tegen mijn buik aan. Laatst nog door de de baby eraf geschopt haha.

De kater kotste ook al maanden. Alles aan gedaan, dierenarts en medicijnen maar niks hielp. Zegt mijn vriend laatst tegen me... volgens mij kots de kat sinds het begin van de zwangerschap. Misschien dat hij jou misselijkheid heeft overgenomen ;). Ben namelijk niet veel misselijk geweest.

Hij kots inmiddels niet meer.. alsof hij weet dat het niet lang meer zal duren.

15. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ik heb die knakjes ook alleen als de kleine heel druk en hard schopt. Klinkt net alsof je met je ene nagel van je andere nagel afschiet. Zo ken k het beste uitkeggen hahaha.

16. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Lief is dat he!!! Hier 3 katten 4,6 en 12 jaar en een konijn....
    De enige die een beetje meeleeft met mijn zwangerschap is dus deze kat van 6 jaar. die van 4 jaar die danst echt op mijn buik alleen is die 6 kilo en is dat echt geen doen hahaha.
    Die van 12 is echt een bangerd eerste klas en durft bij niemand op schoot.. hij komt naast je liggen maar op schoot durft hij echt niet....

Ben ook zo benieuwd hoe ze zo op Uk gaan reageren.... Die van de foto is nogal een mopperkont (half siamees dus als ze klagen... Klagen ze enorm) maar onwijs lief voor kinderen... Die dikke is een doerak totaal niet bekend met het fenomeen als ik mijn nagels uitsla dan doe ik iemand pijn en als ik bijt speel ik toch alleen maar. Maar zodra er een kindje in haar buurt komt loopt ze netjes weg of je ziet haar met 2 pootjes in de lucht alsof ze wil uithalen maar doet het dan niet, ziet er wel grappig uit..
    Die van 12 geen idee hoe die gaat reageren die hebben we vanaf juni uit het asiel. Maar die is heel bang maar je kan hem ook totaal niet optillen dus ik ben zeer benieuwd hoe ze gaan reageren als er zo 24/7 een kindje in huis is....

17. Behappy

Behappy Niet meer actief

Wat een leuke foto !!
    Wij hebben ook een kat .. Maar die komt nooit bij me zitten -_-

18. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ukje, fijn dat nu alles op papier staat. Hoef je je daar niet meer druk om te maken.

Loeki, mag ik je kater dan even lenen?;)

Knakjes, hier nog niet gehad, maar weet wel dat me zus het bij haar zwangerschap had.

Wij hebben een hond en heel af en toe legt hij zijn kop op mijn buik. Wel is ze nu een stuk waakser.

Donderdag bij VK geweest. Alles was goed, kleine nog niet ingedaald maar dat voelde ikzelf ook al. Waarschijnlijk gaat dat pas tijdens bevalling gebeuren zei ze net zoals met me zoontje.
    Aankomende donderdag heb ik een liggingsecho. Helaas alleen naartoe want vriend is dan naar buitenland voor de laatste keer gelukkig.

Net de kleertjes in de kast gehangen. Links jongens en rechts meiden:D
    Van de week laatste dingen wassen en wiegje opzetten.
    En heel belangrijk me vluchtkoffertje.

19. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Dinsdag mag ik ook mee gaan tellen :)

20. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Wat komt het allemaal dichtbij he.;)

Hier gaat alles goed, maar ik heb nu wel regelmatig last van mijn rug als ik te veel doe.

Deel Deze Pagina