Het laatste 10weken topic.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Joon1408, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Leuk topic dit!

Hier nog 7 weken te gaan, gisteren precies 33 weken.

Slapen is hier gelukkig geen probleem. Eerder het omgekeerde, als je mij de kans geeft, slaap ik 10 à 11 uur per nacht! Zonder wakker te worden... Probleem daarvan weer is dat ik daar doordeweeks natuurlijk geen tijd voor heb, ik ben nog gewoon aan het werk, dus zit ik ook hartstikke moe op kantoor... :(

Ik werk tot 4 weken voor de uitgerekende datum. Lichamelijk prima te doen, maar ik merk wel dat ik er met m'n hoofd lang niet altijd bij ben :p Wat dat betreft zou ik wel eerder met verlof willen, hihi.

Hebben jullie ook het gevoel dat je nog zoveel "moet"? Regelen, kopen enzo?

2. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, mijn kindje lag in de couveuse en ik wilde ook graag bv geven. Ik ben toen gaan kolven om productie op gang te krijgen en kindje werd gevoed met fingerfeeding. Ook aangelegd later toen hij ook uit de couveuse mocht. Is toen toch goed opgang gekomen! Geen flesje gekregen dus door verpleging

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Wat fijn dat het zo geregeld kan worden. Heb je dat zelf moeten aangeven of deden ze dat al uit zichzelf. Ik hoor namelijk ook vaak dat ze gewoon een flesje geven om de suikers op peil te houden, omdat de bv nog niet opgang is.
    Ik overleg woensdag wel met de gyn. Geloof dat het ook per ziekenhuis verschillend is.

4. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik begrijp dat ik de kraamzorg weleens mag gaan bellen dus. Ik heb nog helemaal niets gehoord.

5. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik zou wel even bellen als ik jou was ja. Mijn intake staat ook pas gepland voor week 36 dus wat dat betreft heb je nog wel tijd, maar dat weet ik al wel weer eventjes...

6. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @rozeroos: ze kwamen hier vanuit het ziekenhuis zelf mee. Het was natuurlijk in 1e instantie wel flesvoeding, maar dan niet uit een flesje maar uit een spuitje met vinger erbij voor nabootsen zuigen. Later had ik iets van productie, dus kreeg zoon moedermelk uit spuitje en ook 'live' bv om te wennen.

@meissie: gewoon even bellen voor de zekerheid!

7. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Jaaaa... wordt er een beetje gek van. Heb zojuist de kraambed geregeld. Ik beval wel in het ziekenhuis, maar met bed kan niet op klossen, dus dan maar eentje geleend. Wordt over 3 weken bezorgd. Voor de rest nog de laatste dingetjes regelen.

Verder ben ik almaar bezig met opruimen... wordt gewoon gek van mezelf ;). Heb wel lekker kunnen uitslapen vandaag. De komende 4 dagen even de boel opruimen en werk overdragen op het werk. Je blijf maar bezig.

@Rozeroos, das een goeie. Ik wil ook graag borstvoeding geven en zit ook met zwangerschapsdiabetes. Volgende week bespreek ik mijn geboorteplan met de gynaecoloog. Zit jij ook bij MCL in Leeuwarden??

8. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Zo leuk zeg al heel veel reacties.

Wat een klote nach grr. Nu net fysio voor me bi dus dat doet auw haha. Vanaf week 17/18al thuis dus vandaag weer niet veel doen. Zaterdsg naar glennis grace geweest. Wat ken die zingen maar daar ben ik nog van het bijkomen.

Vandaag de laatste 3d echo fotos in het foto(scrap)book plakken. Dan loop ik weer helemaal bij anders blijft alles liggen en ik heb toch de tijd haha. Vamavond bij vriende eten dat zou vorige week zijn maar dat ging niet door omdat ik zo misselijk was dat ik niets binnen hiels.

De kraamzorg zou vorige week of deze week bellen . Ik heb de waarden nog meer mensen toevallig?
    Hier is alles zo goed als af. Allee. De gordij en njog. Bedklossen en erkenning.

9. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    @Loekie82, ja dat dus! Allerhande dingen inderdaad en het allemaal onthouden, dat lukt nu net even niet ;)
    Maar zie ik dat goed, jij oko 4 nov uitgerekend?

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Hoi meiden. Ik moet/ mag nog 8wk (of iets langer of korter)
    Het wakker liggen 'nacht heel herkenbaar. Probeer zo laat mogelijk naar bed te gaan.
    Gisteravond voor het eerst last van maagzuur, verschikkelijk. Bij de 1ste helemaal geen last van gehad.
    Verder is het spugen weer begonnen, ben er ong 10wk vanaf geweest. En me bekken/ rug vind het ook niet meer zo leuk.
    Ach nog 2wk werken en dan lekker verlof.

Hooyoaasiya: Ja hier is het ook minder prettig als kleine tegen navel schopt.

Ik wil heel graag weer in het ziekenhuis bevallen

Rozeroos, als jij wilt dat de kleine uit een cupje te drinken krijg moeten ze dit denk ik accepteren.

Sportsteenbok, heb inderdaad het gevoel dat ik nog heel veel moet doen. Kopen niet, dit is ons 2de kindje en we weten weer het geslacht niet dus heb 1 neutraal pakje
    gekocht en 2 knuffels. Verder wil ik nog een geweven draagdoek erbij maar dat komt wel zodra het kindje er is.

Wel moeten we nog klussen aan de nieuwe kamer voor mijn zoontje. Zijn kamer blijft babykamer.

11. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik heb vanaf vandaag nog 6 weken te gaan :) Zit al vanaf begin maart thuis ivm overmatig overgeven & BI
    Verlof begint vandaag dus lekker heerlijk iedere dag uitslapen
    Daar heb ik geen moeite mee, wordt 1 keer in de nacht wakker om te plassen en dan slaap ik zo weer :-D Yayy!
    Ik heb aangegeven dat ik in het zkh wil bevallen. Wilde een badbevalling, maar iedereen zei tegen me dat dat in ons zkh niet zou kunnen. Nu hoorde ik van een vriendin van me dat die dacht dat dat wel kon in ons zkh, dus donderdag even navragen bij de vk. Heeft er iemand van jullie ook soms last van veel speeksel? Ik vind dat zo vies, ik heb er 's avonds last van de laatste 2/3 dagen... Maagzuur zo mee en dan rond t avond eten en dan voor ik ga slapen neem ik maar een rennie in en dan is het over gelukkig :)

@Hooyoaasiya: Bij mij voelt het idd ook echt vervelend als het kindje tegen mijn navel schupt!

12. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hier zit ik vandaag op de uitgerekende datum...en ik ben er zoooo klaar mee;)..Ik zou graag ons kindje in m'n armen willen hebben hihi

13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    @SportySteenbok; klopt, ben ook 4 november uitgerekend :).
    Zit zelf te denken dat hij eerder komt, maar dat heeft meer te maken met de zwangerschapsdiabetes. Kan de waardes de laatste tijd net op de grens houden... en toen begonnen ze over insuline.

Moet me nu vaker prikken, maar das geen ramp.

Ben benieuwd of de intake van de kraamzorg dit keer wel goed gaat, zit al te wachten ;).

14. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    yeahh!! m'n vliezen zijn net gebroken:D:D helemaal blij hahaah

15. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

spannend:)

16. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Wauwwww spannend!! Op je uitgerekende dag, heel veel succes!!

17. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    jaah heel spannend. Maar het was niet zoveel vruchtwater als dat sommige mensen omschrijven. het was misschien net een koffiemokje vol. En ja ik weet zeker dat het vruchtwater was:) iemand ervaring met weinig vruchtwater verliezen??? Ik heb ook geen gigantische buik dus misschien is m'n kindje gewoon ver ingedaald en heb ik weinig vruchtwater??

18. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik had bij de eerste ook niet veel vr.water verlies, hij lag idd al erg laag en zijn koppie diende als "stop".
    Ik ga je in de gaten houden!!!!!
    Verwacht dat je snel weeën zal krijgen!

19. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ohhh spannend!!! Wat betreft het vruchtwater heb net vorige week geleerd bij zwangerschapsgym dat hoe hoger de scheur is van het vlies hoe minder water er in 1x uitkomt maar het kan zijn dat je nog wel wat gaat verliezen hoor!!!

Omg als ik dit zo lees dan wil ik ook!!!!! Pfff ik ben een veel te ongeduldig type om 40 weken ergens op te gaan zitten wachten whahahahhaa

Net van half 8 tot 12 nog heerlijk geslapen en hier nu net de vaatwasser uitgeruimd en weer ingeruimd, de beestenboel naar buiten gelaten lees 3 katten en een konijn en de wasmachine aangezet.... en nu is ik alweer moe... grrrrrrr daar kan ik maar niet aan wennen het weinige energie wat ik heb!! Hebben jullie dat ook??

20. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ik zat me vandaag al te ergeren dat ik uitgerekend was en nog geen tekens had van een aankomende bevalling. En zit je achter de pc en ineens voel je wat knappen en zit je in een natte broek hahaha..Ik ben nog nooit zo blij geweest met een natte broek hihi..Ik ben ook constant moe, vandaar dat ik er helemaal klaar mee was.

Maar nu moet ik dus wachten op weeen?? En anders morgenochtend de verloskundige bellen???

Deel Deze Pagina