Ik heb sinds donderdag meer last van mijn buik. Gisteren en eergisteren ook pijn aan mijn linkerlies (bandenpijn), nu gelukkig niet meer, maar wel nog een zwaar gevoel aan mijn onderbuik. Voelt echt alsof de kleine aan het indalen is. Pfff, kan me niet voorstellen dat ik nog max. 10 weken moet. Hopelijk gaan ze wat sneller dan de afgelopen paar weken, want daar had ik het gevoel van dat ze omkropen...
Ik heb zn pijn onder mn borsten, helemaal van links na rechts, volgens vk gekneusd. Pff is net alsof de huid van onder open scheurd en het helemáál wond is. Ook als ik op dat bot die, aauuww
Oei, dat heb ik gelukkig niet, maar heb wel af en toe het gevoel dat de kleine tegen mijn ribben en darmen trappelt.
Ja hier ook en doet erna echt pijn, op moment zelf voel ik alleen trappen of wat ze doet haha maar erna komt het. Heb nu constant pijn
Oeh Vlinder, dat klinkt pijnlijk. Wij ook fijne kerstdagen gehad... December maand is echt voorbij gevlogen! Onvoorstelbaar! Maand januari word een klus maand, waarin we alles klaar gaan maken, dus denk dat die maand ook voorbij vliegt.
Donderdag aaf en vrijdag naar zkh geweest voor ctg. Voelde de kleine al 2 dgn een heel stuk minder. Ik dach door minder ruimte. Had controle bij vk. Die zei als je je zorgen blijft maken ect dan stuur ik je door. Begin ctg was ie ook erg rustig. Na de ctg was het weer als vanouds. Ook bij de ctg van vrijdag was ie weer druk aanwezig. maandag nog wel ff trug voor een echo want er was vrijdag geen plek. Ik heb vaak last van mn rechterzij. Daar trapt mn beebje het meeste.
hoera ik mag me eindelijk ook hier melden! nog 10 weken te gaan. vandaag echt een beroerd dagje, bij alles wat ik doe krijg ik harde buiken dus nu maar rustig met de voetjes omhoog op de bank...
ook ik heb nog ongeveer 10 weken te gaan! Spannend hoor dit is onze vierde kindje maar het blijft bijzonder! Ben op dit moment ziek... Valt me wel extra zwaar..
Jaaa ik mag ook mee komen doen (toch? ) Vandaag 30 weken en het begint toch een beetje te voelen als de laatste loodjes. Terwijl het bij mijn oudste veel langer leek te duren heb ik nu het gevoel dat die tien weken zó om zullen zijn. Heb op zich een prima zwangerschap maar veel last van al bestaande klachten (al 6,5 jaar) als misselijkheid, maag- en darmklachten, extreme vermoeidheid e.d. Geen idee wat het is, daar is nog geen arts achter kunnen komen maar het is nu, tijdens deze zwangerschap, wel erger dan 'normaal'. Maar ik heb het er helemaal voor over; nog zo'n tien weken en dan mogen we ons tweede mannetje in onze armen sluiten
Ook ik kom me hier melden! Leuk hoor! Vandaag 30 weken en 1 dag. Sinds afgelopen week merk ik dat het echt wel een stuk zwaarder wordt nu. Ik hoop dat het even een periode is. Zit al vanaf 18 weken in de ziektewet vanwege BI. Ik ga nog wel regelmatig naar mn werk en doe werk wat ik wel kan doen (werk in de zorg dus op de afdeling werken is echt niet meer te doen). In het algemeen allemaal nog wel vol te houden maar het wordt nu echt erger. Fysio gaf wel aan dat het rond deze weken erger kan worden en ook weer minder kan worden na 32 weken. Dat hoop ik dan maar want ik moet er niet aan denken dat het nu alleen nog maar zwaarder wordt. Veel huishoudelijke werkzaamheden heb ik al moeten laten liggen, alhoewel ik het toch nog wel soms rustig aan doe Ik vind het te moeilijk om echt rustig aan te doen. Maar nu krijg ik meer pijn in mn schaambeen en rug. Ook heb ik al een harde buik als ik 5 stappen doe. Wel een teken om toch rustig aan te doen. Maar ik lees wel meer met veel en snel harde buiken. Maak me er ook niet ongerust over. Leuk om elkaar in het laatste stadium te volgen Zijn julie ook al veel aangekomen? Vorige controle (met 28 weken en een paar dagen) was ik 12 kilo aangekomen, zal nog wel wat meer aankomen
bibi, Hopen dat idd na week 32 de BI minder wordt. heb nu al 2 weken enorme last ervan. Kan bijna niks. Huishouden staat ook op een laag pitje. Ben nu de kleertjes aan het wassen en strijken zolang ik dat nu nog kan. Ook vandaag weer last van het indalen. Ik ben 8 kilo aangekomen. zal nog wel meer worden al zeiden ze bij controle vanmorgen dat het vruchtwater niet meer zal worden. Heb wel pas een groeispurt gehad. Na de 2 ctg's van vorige week hadden we vandaag nog een echo. Kreeg een 3d fotootje mee die ik graag wil delen
Ik ben inmiddels al 16 kilo aangekomen....... Heb volgens vk veel vruchtwater en een vrij forse buik ( daarom volgende week 2e groeiecho) hollands welvaren noemde ze het, maar of ik daar heel erg blij mee moet zijn. Heb de laatste weken ook steeds meer last van vocht in mijn benen.
Gelukkig nieuwjaar!!! Ik ben nu al 14 kilo aangekomen en vraag me af waar het zit hihi... De kleine lag qua gewicht wel wat voor... Ggrr dat maagzuur en die pijn onder mn borsten... Bah als ik dat eens niet had was ik happy... Ik ben morge de ha op om te vragen of ik niks anders mag hebben voor dat maagzuur dan rennies Maar goed al met al verder niks te klagen
De beste wensen allemaal! De box staat hier al drie maanden. We hebben geen zolder en geen kamer over, dus dit was de beste oplossing. Scheelt dat er beneden voldoende ruimte is Hier trouwens ook veel vocht vasthouden. Ik zit hele dagen met mijn benen hoog. Kan er zo drie liter water per dag ingooien en dan maar twee keer naar het toilet moeten. Aan het einde zal ik wel een plofkop hebben. Nu hopen dat het tot de trouwerij nog redelijk binnen de perken blijft.
@sopann, wanneer is de grote dag? Vervelend he dat vocht! Alles voelt dan zo strak aan, had pas in de auto het heel erg warm, alles voelde strak aan en tintelde, dacht dat ik van mn stokje ging. Na even wat frisse lucht ging het gelukkig weer. Heel bijzonder hoe je lichaam toch veranderd als je zwanger bent. @Kell, mooie foto! Lijkt nu nog echter! @Vlinder, je mag omeprazol slikken, is een maagbeschermer. Ik had ze nog liggen omdat ik vorig jaar ontstekingen in mn maag had en volgens de VK mag ik deze innemen zonder gevolgen voor het kind. Geeft je maag echt meer rust! Ik zou er naar vragen als ik jou was.
Auwauwauw, ging ik vanmiddag even een kwartiertje wandelen met ml. Ga ik thuis even zitten om bij te komen, lukt het me bijna niet meer om op te staan, omdat ik opeens het gevoel heb dat iemand me een harde schop 'down-under' heeft verkocht. Ik heb in februari 2011 mijn stuitje gekneusd en zo voelt dit ook, maar dan aan de voorkant. Ik las dat dit óf bi óf het indalen kan zijn. Ik hoop eerlijk gezegd het laatste, ik zal het morgenochtend aan de vk vragen, dan heb ik toch controle. Pfff...ik hoop wel dat het snel over is...