Het laatste 10weken topic.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Joon1408, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ladylola.Ik ben morgen precies 31weken.

Wat een super leuke schattige wieg mag je zkr trotsmopmzijn.

2. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Mooi zeg, je wieg, Ukje! Hartstikke leuk!

Oh ik lees hier al vanalles over gewassen kleertjes, vluchttassen... Dat moet ik dus allemaal nog doen, hihi! Vandaag 34 weken en 2 dagen, maar ik heb nog niet het gevoel dat ik op moet schieten of zo.
    Hebben jullie het zeiltje uit je kraampakket of een waterdicht hoeslaken al op jullie bed?

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

Moet nog zolang wachten .. Duurt nog zo lang..pff

4. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vrijdag alweer 35 weken!! Joepie! Vrijdag ook laatste werkdag en hopelijk nog een week of 3 thuis en dan mag de kleine wel komen (als ik het voor het zeggen had haha).

Ben het ook zo zat... m'n buik zit echt in de weg en ben echt de meest ongezellige persoon thuis...
    Na de bevalling hoop ik weer meer mezelf te zijn, nadat de hormonen hun werk hebben gedaan :)

Alles thuis is zo goed als klaar. Adressenlijst is bijna klaar en enveloppen zal ik van de week al bestellen en etiketten zal ik dan uitdraaien, scheelt weer schrijfwerk.
    De kamer is klaar alleen nog een leuke lamp, er hangt nu nog een "jongenslamp" en dat moet een meisjeslamp worden maar mocht dit niet gelijk lukken dan is het geen ramp.
    Verder nog wat kleine dingen in huis halen, zoals een pak newborn luiers en één pak flesvoeding. Speentjes en flesjes nog uitkoken en dan is het volgens mij wel gereed allemaal.

Geen drukke dingen meer dus. Heerlijk straks thuis rustig aan en wat aankeuvelen.

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hier is de tempo ook wat aan de lage kant. Ga deze week nog bruut shoppen ;), kleertjes wassen en ordenen... en je moet de sociale contacten ook blijven onderhouden dus op kraamvisite bij een collega en lunchen met m'n beste vriendin. Vluchttas zet ik over 2 weken wel klaar.

Het zeiltje uit het kraampakket gebruik ik nog niet, denk dat ik die over 2 weken maar eens moet gaan gebruiken.

Gister nog naar de gynaecoloog geweest, kregen we een foto van de piemeltje van onze zoon :D. En zegt ze tegen mijn vriend, als het geen jongetje is dan ga ik weer op cursus hahaha.

Zo te lezen gaat het hier ook voorspoedig allemaal. Ik ga nog even wat poetsen ;).

6. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oh gelukkig, ik ben niet de enige die nog niet alles van het lijstje heeft gedaan ;)

Haha, geweldig zo'n foto! :D

Dat hoor je ook wel meer hè, dat vrouwen 't de laatste weken echt zat zijn, buik in de weg enzo. Dat gevoel herken ik niet, eigenlijk. Nu heb ik voor m'n gevoel ook niet zo'n ontzettende toeter (hoewel sommige collega's anders beweren). Maar ook qua humeur, ik vind de zwangerschap op dit moment nog voornamelijk genieten. Alleen ik maak me te snel zorgen, dat dan weer wel.
    Zoals vandaag, 't hummeltje heeft blijkbaar een rustig dagje. Meestal is ie goed wakker zo vanaf half 11 tot lunchtijd, vandaag een paar schopjes en meer nog niet. Daar kan ik me dan alweer druk om maken... Herkent iemand dat? Vanmiddag maar op tijd naar huis en even op de bank liggen, wie weet helpt dat.

7. scrat

scrat Niet meer actief

Net echo gehad. De grootte van de baarmoeder was volgens het boekje en verder was alles goed, alleen lag de buik weer voor (was met 20 wk ook). Hij ligt nu bijna 3 weken voor op de rest, dus hoop dat dit allemaal geen kwaad kan. De echoscopiste zei dat het dan hooguit een wat zwaarderr kindje zou zijn.
    Hij is nu met 31+5 ongeveer 2012 gr. Is volgens mij ook al aan de zware kant toch?

8. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Zo, er is weer veel geschreven. Moet het nog even bijlezen. Hier komt vandaag het kraampakket, maar ik wacht nog ff met dat zeiltje. Weet nog van de vorige keer dat het onwijs kraakte:D. Verder staat de vluchttas gedeeltelijk klaar, is de babykamer af. Nu nog kleertjes uitzoeken van oudste zoon en wassen. Toch heb ik het idee dat er nog veel moet gebeuren!

9. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @ladylola: jee, wat een verhaal. Spannend en veel zorgen tegelijk. Snap dat je zo snel mogelijk wil weten hoe het straks gaat met de kleine....

@ukje: wow, wat een prachtige wieg!

10. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lees hier ook mee, leuk allemaal aan het aftellen!
    laatste dingetjes doen en regelen!!

11. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    @xnicolle Geen idee, mijn verloskundige vertelt dat ook nog niet...

12. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Goedenavond meiden,

Wat is het hier rustig zeg!!!!
    Iedereen een lekkere dag gehad??? Ik heb het rustig aan gedaan even naar de stad geweest en daarna lekker op de bank met een boek (genieten!!!!)

Moet wel zeggen dat ik de hele dag door een behoorlijk harde buik heb.. geen harde buik maar gewoon een harde buik zeg maar..... En uk is behoorlijk stil, het is anders dan anders.. ik voel hem wel maar vandaag gewoon wat minder heftig.....

sjught ben ik al bijna toe aan bevallen????

13. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    #153 Loeki82, 26 sep 2012
    Laatst bewerkt: 26 sep 2012
    Hier met kaakpijn, snotverkouden en oorontsteking.... zo niet leuk :(. Morgen poging nr 2 om te gaan shoppen. Verder is de kleine uk heeeeel actief s'avonds, dan gaat mijn buik echt alle kanten op.

En verder vriendlief helemaal gek maken met to do list.

@ baby minder voelen; kreeg van mijn gynaecoloog te horen dat de baby een slaap/wekritme van 3 kwartier heeft rond deze termijn. Maar als je het te weinig voelt, gewoon bellen. Dan zetten ze je aan de ctg om het hartje van de baby te controleren.

Moest laatst ook al aan de ctg, had gewoon flinke menstruatiepijn. Bleek achteraf mijn darmen te zijn, alles was verder goed.

14. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Ohhh bah mop wat balen dat je je zo ziek voelt :( hoop dat je snel weer opknapt want dan kan je je to do lijst zelf doen want eerlijk is eerlijk die mannen doen het nooit goed genoeg toch ;)

*buikpijn het is meer dat ik niet meer makkelijk kan ademen dat doet zeer en dan ook nog die rug en buik die pijn beginnen te doen HEERLIJK :p
    bah bah bah ik wou dat ik al mocht bevallen want ik voel me er niet lekker bij...
    Gister ook ineens een heleboel last van slijm voelde me zo vies :(

15. Joon1408

Joon1408 Actief lid

20 mrt 2012
    230
    0
    0
    Gehandicapten zorg
    Ijselmonde
    Ik vandaag de gordijnen opgehaald en gelijk in me eentje opgehsngen. Hoe bedoel je nesteldrang. Hahaha maar tis nu helemaal af dus mi happy.

Wat verteld dat je ziek ben en oorpijn dat is me toch vreselijkbeterschap.

Morgen lekker een rustig dagje. Alleen even de gordijnen stomen dat de kreukels erutit zijn.

Gistere verlos geweest 5kilo in 3weken totaal nu 12 en jullie. Schrok wel even. Maar met kindje gelukkig alles goed en hartje gehoord dus me happy.

Bijgevoegde bestanden:

16. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Na een heerlijke massage van manlief en een goede nachtrust is mijn buik weer de oude en mijn rug ook :D alle mensen wat zat ik er gister doorheen!!!

Vandaag een dagje zonder plannen... Heel misschien dat ik even langs het dierenasiel rijd om katjes te knuffelen (kun je hier elke dag doen) en een kop koffie ga drinken bij een vriendin... Maar anders word het een pyjama dag met vele mogelijkheden zoals een boek lezen, filmpje kijken en even naar de winkel lopen voor allerlei hele foute maar o zo lekkere snaaierijen ;)

Nou meiden heb me vent netjes de deur uitgewerkt die is weer naar zijn werk en ik ga nog even een paar uur op 1 oor!!

Hele fijne dag meiden!!! En doe rustig aan!!!

Liefs

17. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

@Joon wat een onwijs lief kamertje!!!! Echt super schattig gemaakt!!!

18. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Wat een leuke meisjeskamer Joon :).

Gelukkig gaat het vandaag beter, de nacht was kort. Verder de stad onveilig gemaakt. Je blijft aan de gang met het shoppen.

Zijn we 4 winkels langs geweest en zegt mijn beste vriendin nog... je waggelt ;). Gelukkig kan ik het van haar hebben haha.

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Lief kamertje joon!

Wat leuk ukje, katjes knuffelen! Pff ik zou ze dan allemaal mee nemen!

Hier alweer 3 nachtjes in het ziekenhuis :-/ Had veel harde buiken, gezeur in onderrug en werking in mijn buik al 2 dagen. Dus ze wilden dat ik langs kwam. Uiteindelijk hartje goed. Maar behoorlijk wat harde buiken. Echo's gehad en ze zagen toch wel wat kritische punten, die de bevalling eerder konden doorduwen. Dus uit voorzorg opgenomen met weeenremmers en longrijp prikken gehad. Mag hopelijk vandaag naar huis met het protocol, dat als ze komt dan komt ze en ze gaan het niet meer remmen. Ze zijn voorbereid, maar als ik naar huis mag dan mag ik thuis niks meer! harde buiken kan, maar ja in combi met de afwijking liever niet zoveel.

Ik ga er vanuit dat ze nog wel ffies blijft zitten :)

20. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Meiden heb even advies nodig... Ik heb al 2 dagen continu last van gespannen buik, maar nu vanmorgen heb ik al bijna anderhalfuur op en af echt krampen in me buik :( maak me nu best wel wat bezorgd... Wat zouden jullie doen????

Sorry even voor het ego berichtje maak me nu gewoon heel erg druk :'(

Deel Deze Pagina