De pijn zie ik tegenop!! Ik lig soms al te janken als ik ongesteld moet worden...Rest maakt me niet zoveel uit, bloed enzo doet me helemaal niks(we hebben een melkveebedrijf, dus maak maandelijks wel paar bevallingen bij koeien mee). Oja, en wat ik al zei, hoop dat kleine en ik er goed doorheen komen, geen ernstige complicatie's enzo. En dat kindje gezond is. Dat zijn de dingen die me op dit moment het meeste bezighouden. Tijd daarna zie ik dan wel weer, ik vertrouw op kundigheid van kraamhulp, steun van mijn man en mijn moederinstinct. Ik weet zoiezo van mezelf dat ik heel zorgzaam ben, dus dat komt wel goed. En het warme nestje waar kleine in terechtkomt is ook prima in orde, we hebben hele lieve mensen om ons heen, familie, vrienden, buren. Dus daar lig ik gelukkig niet wakker van
Ik wil ook graag thuis bevallen, zelfde reden als jij. Kun je doen en laten wat je wilt. Maar inderdaad, moet ik naar het ziekenhuis, dan moet dat maar(als die kleine er maar gezond uit komt!!). Hier iets verderop; kwartiertje met auto, dat vind ik wel vervelend...
@nora 1989: ik zal zeker niet ontkennen dat de weeën pijn zullen gaan doen, dat hoort er nou eenmaal bij. Maar ik kan je verzekeren: op het moment dat je je kindje op je buik krijgt, ben je echt alles weer vergeten, hoe cliché het ook klinkt ik heb tijdens mijn bevalling een knip gehad en ik wist het pas toen ze me gingen hechten haha. Gewoon proberen om zoveel mogelijk ontspannen te blijven dan komt het met de hulp van de vk goed
Ik wil geen jaren tussen 1e en 2e, maar heb tegen man gezegd dat ik op zijn minst zo anderhalf tot 2 jaar met zn drietjes wil genieten voor ik me weer in 9 maanden zwangerschap stort Ondanks dat ik nergens last van heb(geen ernstige kwalen bedoel ik dan), vind ik het toch best een aanslag op je dagelijkse leven. Je bent toch beperkt in dingen doen enzo. Wil gewoon weer even mijn eigen lichaam terug straks. Goed ontzwangeren en wennen aan het moederschap. Maar aan andere kant; deze zwangerschap heeft een jaar op zich laten wachten, nog geen enorm lange tijd, maar mijn cyclus was niet je-van-het. Dus ben ook wel bang dat het ook langer duurt om van 2e zwanger te raken...twijfel twijfel dus. Maar goed, eerst deze ukkepuk eruit!
Hihi, dat "cliché" hoor ik steeds. En ik geloof daar ook heilig in hoor! Ik bedoel, misschien stom voorbeeld; heb 3x mijn rij-examen moeten doen, maar toen ik rijbewijs in handen had, was ik alle ellende rondom examens vergeten Zou niet eens meer weten wat er allemaal fout gegaan is! Ik vertrouw straks ook op de VK, mijn man en de kraamhulp. Uiteindelijk moet je in je uppie dat kleintje eruit "poepen", maar je staat er niet alleen voor, dat is een heel verschil.
het enige wat mensen tegen mij zeggen is wordt wel zwaar! hihihi weet ik tzelf ook wel maar denk dat het snel went! en daarbij vraag ik me af of het zwaarder is dan als je een een kleine hebt in de peuterpubbertijd
Voor iedereen die bang is voor de bevalling moet maar zo denken: als een bevalling echt zo vreselijk is, waarom kiezen mensen (dus de vrouwen) dan nog voor een 2e of 3e enz? De beloning is zo groot het is waarschijnlijk het zwaarste maar ook het mooiste wat je hebt gedaan in je leven: het leven geven
Hallo meiden, ik ben zwanger van de 2e wij weten niet wat het wordt verder kwa kwaaltjes maagzuur veel moe slecht slapen ben a.s zondag al 32 weken zwanger van mijn mag de klein met 36-37 weken al komen wij gaan voor een thuisbevalling.
Gister voor controle geweest in het ziekenhuis. Vanwege alle klachten gaan ze met 37 weken kijken ik inleidbaar ben mocht dat niet het geval moet ik wachten tot 38 weken en word ik sowieso ingeleid/ primen. Nu aan het aftellen.
Goedemorgen meiden, mag ik ook mee kletsen? Ik zit net in mijn laatste trimester. Ben vandaag 28.1 zwanger van de tweede. Wij krijgen een meid erbij, als het goed is Ik heb een medische indicatie en moet dus in het zkh bevallen. Xxx
Morning ladies... mag ik ook gezellig meedoen? Morgen ben ik 30 weken zwanger , Ik ben al een paar weken thuis vanwege bi.
ik vroeg me af of jullie gehoord hebben van priscilla dustan? op https://www.youtube.com/watch?v=VmCwBVvhASw&feature=player_detailpage (weet niet of de link werkt) dit gaat over babytaal, en dat iedere baby bepaalde geluidjes maakt als er iets is. heb hier bij G veel aan gehad!
Hallo meiden, Ik wil ik ook graag mee kletsen. Hier ook aan het aftellen!!! Ik krijg rond de 39 weken een geplande ks mits ik daarvoor natuurlijk ga bevallen, gaan we het proberen maar wel zonder toeters en bellen ivm heftige bevalling vorige keer en uiteindelijk een spoedks, dit gaat mij op deze manier hopelijk niet weer overkomen!! Dus nog uiterlijk 6 weken tot ons kleine meisje er is. Veder voel ik mij ontzettend goed op benauwdheid en slecht slapen na, maar mag zeker niet klagen!!!
Hallo Dames, Ook ik wil graag mee komen praten.. Ben 28+4 vandaag.. vandaag weer controle gehad en alles is prima. Dit is ons eerste kindje dus alles nieuw en spannend maar ook zo leuk.. ik heb geen last van kwaaltjes.. Alleen beetje maagzuur maar vind dat niet echt heel erg storend!! Wil in het ziekenhuis bevallen ( misschien stomme reden maar hebben zo gehorig huis dat ik bang ben dat de hele buurt mee kan genieten en dat ik door dat idee me minder kan ontspannen )..
Nee hoor eenwens, dat is niet stom. Het is bewezen dat een bevalling het soepelste verloopt op het moment dat de dame zich op haar best kan ontspannen. Dus als dat voor jou in het ziekenhuis is, is dat gewoon de beste plek
Goedemorgen meiden, Iedereen beetje geslapen?? @eenwens, is helemaal niet gek hoor! De keuze is aan jezelf waar jij je het prettigst voelt en als dat in het ziekenhuis is, is dat toch prima! En ik begrijp je wel qua geluid... Wat heerlijk geen klachten, op de maagzuur na! @flower27, fijn te weten dat je in ieder geval met 39 weken je kindje in je armen hebt liggen! Dan heb je wel een heftige bevalling gehad meid! @KlGekko, wat balen dat je al even thuis bent ivm bi! Nu je thuis zit is de pijn wel minder? @mimi81, ook jij hebt alvast wat houvast! Fijn zeg! Misschien heb je het al getuit hoor maar waarvoor wordt de bevalling uiterlijk met 38 weken al ingeleid? @bibinijmegen, ik hoop voor je dat de kleine niet te lekker zit bij mama.. En ben je bij de eerste ook thuis bevallen? @liesje92, je hebt helemaal gelijk! Mijn eerste bevalling was ook niet echt relaxed te noemen en toch ben ik weer zwanger..en zal ik dus ook weer moeten bevallen Hier prima geslapen! Vince vond het om 6:40uur wel een mooie tijd Schijnt heerlijk weer te worden vandaag... Kijken of we lekker naar buiten kunnen! Fijne dag meiden! P.s. Zal proberen om op iedereen te reageren, sorry als ik eens iemand oversla!
Stampertje ik ben bij de eerste zkh bevallen 36 bijna 37 weken van gezonde jongen die aankomende zondag al 12 wordt.!!!na de vakantie aan een nieuwe uitdaging gaat beginnen de grote school . maakt niks uit dat je niet op iedereen kan reageren. Hier slecht geslapen ivm ik gisteren kies heb moeten laten trekken ivm met zware tandvlees ontstekking op stond tandarts zag een ontstekking onder tand en wortel zitten dus moest eruit.,nu veel last van gehad helaas.
Goedemorgen allemaal Mag ik ook mee kletsen hier? ik zit vanaf vandaag in het laatste trimester kan echt niet wachten tot ons meisje geboren word zeg.. duurt allemaal zo lang haha
Morning!! Wat heb ik slecht geslapen zeg. Ik had een brandende vagina...... ik heb namelijk gyno dactarin ingebracht voor het slapen gaan... toch niet normaal @ stampertje Nou nu ik thuis zit valt de pijn inderdaad mee. (Als ik niets doe in huis)