Kijk je uit met je bekkenklachten! Het zijn aardig lange dagen die je maakt. Ik kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent. Dat ben ik ook. Maar dan wanneer ik ga bevallen hopelijk zijn dan mijn klachten verdwenen. Ik heb ook een zoontje die is eind mei 2 jaar geworden. Toen werd ik ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk en klachten bij 37 + 3 weken zwanger. Nu gaan ze bij 37 weken kijken of ik inleidbaar ben en anders word het bij 38 weken, tenzij mijn klachten ineens voor de sneeuw verdwijnen maar daar geloof ik niet zo in.
Dat doe je goed om aan je zelf te denken. Jammer wat de omgeving daar van denkt je gezondheid van jou en de baby zijn belangrijker!
Ik ben wat minder ver als jou en heb ook last van harkloppingen, 2x een filmpje gemaakt en nu een holter/hartkastje, zodra ik last heb druk ik op opnemen en hij verzoend automatisch naar het ziekenhuis, anders daar eens om vragen, wss komt het bij mij door de zwangerschap maarja ze moeten wel goed kijken, zit nu 3 weken thuis
Hoi dames Hier ook veel last van hartkloppingen en kortademigheid. Alleen zegt mijn verloskundige dat het bij de zwangerschap hoort...
Had ik in het begin. Best eng, aangezien er hartproblemen in de familie zit. Mijn opa is aan hartaanval overleden, mijn vader heeft een 3dubbele bypass, zijn broer is aan hartaanval overleden en andere broer staat onder controle. Maar die hartproblemen uiten zich allemaal zo rond de 60 jaar en zijn volgens cardioloog van mijn vader niet aangeboren/erfelijk. VK wou ons overigens voor de 20 weken echo wel bijna doorsturen naar ziekenhuis uit voorzorg. Maar daar hebben wij een stokje voor gestoken, als ze bij de "gewone" 20 weken echo wat opmerkelijks zouden ontdekken aan het hartje zouden we verder onderzoek laten doen. Gelukkig was alles goed! Ik weet nu dat het in de fam. zit, dus kan mezelf goed in de gaten houden tijdens mijn leven. Vind het daardoor minder eng, omdat ze bij klachten op tijd kunnen ingrijpen.
Succes dames: wat vervelend dat jullie last hebben van je hart. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat jullie van de klachten af zijn als jullie kleintje er is
Goedemorgen meiden, Hoe is het met iedereen? Trekken jullie de warmte een beetje? Hier alles goed! Vandaag en morgen nog lekker vrij en deze week alleen woensdag en vrijdag werken, dus dat overleef ik wel Ik kan echt genieten van dit weer.. Zit wel veel In de schaduw en af en toe lekker met mijn voeten in het badje van zl! Voor iedereen die moet werken, werkse en anders een fijne dag! Xxx
Hier ontzetend last van de warmte ivm plat dak en ons balkon is ontzettend warm 37 graden staat groot zwembad dus daar zit ik in . Straks lekker naar het water gelukkig afkoeling.
Hoi hoi iedereen, Ik heb vanaf zaterdag hier alles potdicht zitten met als resultaat dat ik het binnen 23 graden heb! Zo blij mee! Helaas heb ik sinds 2 weken dat ik nog slechter slaap als voorheen. Ik sliep toen gemiddeld 4 uurtjes per nacht, nu nog maar 2. En vaak slaap ik rond 6 uur pas in. Vanochtend zelfs pas om 7 uur om vervolgens om 8 uur wakker te schieten van kuitkramp. (die ik nu nog voel) Eerlijk gezegd mogen de komende 10 weken wel even versneld worden hoor. Pffffffffft
Hier valt het mee met de last van de hitte. Al ga ik wel wat meer vocht vasthouden s avonds. Gelukkig kan ik het rustig aan doen
Hier kan ik het ook nog wel handelen met de warmte. Heb een hele voorspoedige zwangerschap zonder veel kwalen, dus dat scheelt enorm. Enige is dat ik slecht slaap sinds week 30. Buik voelt snachts trekkerig aan, kan maar op 2 manieren liggen(op ene zij of andere) en krijg last van een stijve onderrug. Als ik smorgens weer in beweging kom gaan die rotkwaaltjes gelukkig weg. Hoewel ik wel rustig aan moet doen natuurlijk. Ook houd ik beetje vocht vast in enkels, dus dat is ook een beetje irritant, maar gelukkig in de hand te houden door elke avond de koude douchestraal erop te zetten en meerdere malen in te smeren met mentho10 creme. En als het echt te warm word ga ik smiddags met mijn voeten in een bak met ijskoud water zitten, heeeeeeeeerlijk! haha! Voor de rest de ventilatie aan in huis, alle gordijnen dicht en gewoon lekker rustig aan doen. En mezelf verwennen met een waterijsje of ijskoud glas water of ijsthee!
pfff had nog geen puf om op te staan gister. gelukkig vandaag wat koeler want heb opeens ontzettende last van nesteldrang!!!!!!!
Hi dames, hoe gaat het vandaag? Volgens mij is die kleine aan het indalen. Mijn buik is laag en vanochtend hele erge pijnscheuten in buik, rug en vagina Herkennen jullie het ook?
Ik dacht dat hij 't weekend/begin van de week ook aan het indalen was. Hij zat een stuk lager en had inderdaad wat pijntjes daar. Maar sinds vanmorgen liggen zijn billen weer lekker tegen de bovenkant van mijn bm te drukken. Baal stiekem wel een beetje want het was/is daar echt heel erg gevoelig omdat het zo'n draaikont is. Hier vreselijk veel last van de warmte, mijn voeten hebben geen enkels meer en ik slaap nog slechter als dat ik al deed. Vanmiddag heb ik de kraamhulp op bezoek gehad voor intake. Hoeveel uren kiezen jullie zorg? 24 of 49?
Ik doe ook ff mee, al ben ik slecht in het heel erg bijhouden dus misschien kom ik af en toe. Hier 49 u maar wel aangegeven dat als minder ook goed is dat wedat bespreken tzt. Af en toe een steek onderin maar of het indalen is? Het trekkerige gevoel wat 1 van jullie schrijft herken ik heel erg! Ook slapen is niet echt super maar ik kom aan 7 u denk ik. En dan overdag weer n uurtje pakken. Ook erg snel buiten adem. Maar bekkenklachten zo goed als pijnloos....das fijn.
Hier op aanraden van de vrouw van de kraamzorg gewoon 49 uur omdat je nooit weet hoe je je voelt na je bevalling. Wel aangegeven dat als ik me goed voel deze dame/heer alleen moeder en kind zorg hoeft te doen en dan weg mag. M'n vriend is hier ook 3 weken 24 uur per dag en m'n moeder heeft 2 weken vrij vanaf dat ik begin met de bevalling, dus genoeg hulp van bekenden mbt huishouden etc.
Brabantsmeisje, ik heb gekozen voor 24u kraamzorg. Mede ook omdat mijn man 2 weken vakantie krijgt zodra ik ben bevallen. Alleen bij onze oudste hebben we 8u kraamzorg per dag gehad en dat vond ik echt voldoende. Bij de tweede heb ik ook voor 3uurtjes per dag gekozen, en op zich is mij dat erg goed bevallen, op wat dingetjes na maar daar kon de kraamzorg niets aan doen. Ik heb eerlijk gezegd weinig last gehad van de warmte, ik deed 's morgens vroeg het huishouden, even de ramen tegen elkaar open, om een uur of 10 alles weer dicht, en buiten gezeten met de kinderen. Indalen, ik heb werkelijk geen idee! Volgens mij ligt mijn draakje nog steeds in stuit... Morgen de groeiecho en dan zal ik dat ook wel zien. Ze heeft in ieder geval nog een paar weken om te draaien.
ik ga max pakken omdat ik hier ook een kleine rond heb lopen en ik niet weet of ik haar kan verzorgen na de bevalling. ze heeft nog veel zorg nodig!