Zijn hier peuters of ouders kindjes die (al lange tijd) laxeermiddelen gebruiken en/of veel buikpijn hebben en moeite met de ontlasting? ik ben benieuwd naar ervaringen.
Mijn peuter heeft een poos lactulose en movicolon gebruikt, die lactulose hebben we na 2 weken de deur uit gedaan omdat hij er buikkramp van kreeg en het weinig hielp tegen de verstopping. D movicolon hebben we een aantal maanden gebruikt. Dat werkte prima en de buikpijn was ook weg.
Mijn zoontje zit al een tijd aan de Forlax (ivm obstipatie), bij een te hoge dosering krijgt hij krampen, nu gelukkig niet meer...
hier hele tijd forlax en als het echt niet ging een klysma.... Ze kreeg bij idd een te hogen dosis diarree en krampen..en te laag verstopping...hebben tijdje moeten zoeken naar goede dosis. En ook wanneer te geven! Dat was hier heel belangrijk.... Nu niet meer nodig!!!
Wij gebruiken hier ook forlax. In het begin is het evenn uitproberen hoeveel ze nodig had, maar nu gaat het prima.
Hoeveel gram krijgen jullie kindjes? En wanneer konden jullie stoppen? Zijn ze er gewoon overheen gegroeid? En nog een vraagje, hoe ziet de ontlasting eruit? Is het een vast geheel of meer een brei? Sorry voor al deze vragen. Hier veel buikpijn en al heel lang gebruik van laxeermiddelen maar de buikpijn blijft aanhouden.
het was vastig..niet een harde knol zoals voorheen..maar ook niet dun. Dat ligt echt aan de dosis..... Ik ben het in overleg gaan afbouwen...hier 2 zakjes per dag eerst (had volwassendosis, omdat ze meer als 30 kg weegt) weet zo ff de hoeveelheid niet meer....... Maar dat werd er 1,5 dan 1 dan over naar kinder dosis...2 zakjes...dan 1,5 dan 1 dan een half...en toen paar dage niets om te ijken hoe het ging, ging goed dus vol gehouden en nu niet meer nodig!
Mijn dochter gebruikt ook al een tijd (jaar ofzo?) Forlax. Begonnen met 2 zakjes per dag en nu al een hele tijd 1 zakje, smorgens. Soms kijk ik wat er gebeurt als ik ze een tijdje niet geef, maar dan zit ze na anderhalve week ofzo al weer helemaal verstopt. Dus stoppen is hier helaas nog geen optie. D'r ontlasting is nu gewoon normaal en ze heeft geen buikpijn meer, zonder Forlax krijgt ze buikpijn en obstipatie en bij meer dan 1 zakje/dag krijgt ze diarree.
Hier gebruik ik Movicolon, forlax werkte hier niet. Mijn zoon is een tijd van de movicolon af geweest maar kreeg helaas aambeien, dus weer begonnen met de movicolon om de dag. Movicolon werkt hier het beste, en geen buikpijn e.d.
Hier 2 kindjes aan de movicolon. Toby heeft eerst forlax gehad maar de dosering moest zo hoog worden dat de krampen toenamen en movicolon werkt beter. Hij gebruikt al sinds hij 4 maanden is laxeer middelen. Mali heeft eerst lactulose gehad maar ook bij haar te hoge dosering dus ook movicolon. Zij is begonnen toen ze 2 maanden was. Ze krijgen beide 1 zakje dat is 10 mg per dag. Hebben beide darmproblemen en zullen dit waarschijnlijk hun leven lang moeten gebruiken.
Hier 2 jaar forlax gebruikt tijdje 2 zakjes maar meest 1. Altijd last van buikpijn gehad (achteraf). Vanwege al jaren niet lekker in dr vel zitten ben ik het alternatieve circuit in gestapt. Als eerste merkte ik dat haar ontlasting normaal werd. Vervolgens had ze t niet meer over buikpijn en nu heb ik het gezellige kind terug die ze als baby ook was. Gelukkig dus van de laxeermiddelen af.
Anita, kun je daar wat meer over vertellen? Wat je gedaan hebt in het alternatieve circuit? Hier dus een peuter met veel buikpijn, door het poeder een zachte breeierige ontlasting maar nog veel pijn. En dit al zeker 2,5 jaar. Maar tien gram is dus zo een beetje het gemiddelde wat wordt gebruikt? Zijn jullie ook bekend met macrogol? Iedereen bedankt voor de reacties.
Boordevol, Mijn kindje is pas 1,5 maar wij gebruiken voor ons kindje macrogol. Vanaf 6 maanden tot 1jaar gebruikten we lactulose maar de kinderarts heeft ons toen hij 1 was macrogol voorgeschreven. Hier goede resultaten met macrogol. Zijn begonnen met 1 maal daags 10 gram op advies van de kinderarts en merk nu dat we staps gewijs minder kunnen gaan gebruiken. Hij gebruikt het nu een half jaar en zitten nu op 5 gram om de dag en dat gaat nog steeds heel erg goed. Hopelijk kan hij op den duur zonder.
Hier ook een kindje met heftige verstopping gehad. Was echt ten einde raad, ze had zo'n buikpijn, wist gewoon niet wat ik er mee aan moest. Toen de huisarts movilcon voorschreef, was ik nogal sceptisch. Maar nadat we het een maand of 2-3 hadden gebruikt, was het gelukkig over. De ontlasting is normaal en geen buikpijn meer. Een happy meisje met een happy moeder.
Macrogol is de stofnaam. Het zit in Movicolon en Forlax, alleen zitten daar nog allerlei hulpstoffen zoals smaakstoffen bij in. Macrogol ruikt en smaakt nergens naar. Mijn zoontje krijgt 1mg/kg lichaamsgewicht per dag. Hij heeft zeer ernstige obstipatie gehad en dit is het enige middel dat hij nog krijgt, ook al is hij nu helemaal zindelijk en heeft hij geen klachten meer.
Bioresonantie ben ik naartoe geweest. Het is heel zweverig, maar heeft wel echt geholpen. Ze heeft o.a. wat handreikingen gehad qua voeding (en dan bedoel ik niet volkoren producten e.d. want dat soort dingen krijgt ze uiteraard al uitsluitend, maar ik bedoel echt waar haar darmen gevoelig op reageren). Ik ben blij dat we hierdoor nu de oorzaak aan hebben kunnen pakken ipv de symptomen. Mocht je meer willen weten mag je me pb sturen.