Het Lagerhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Geen idee waar de discussie over ging, maar we moesten weer nieuwe toppics openen.

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Was het Lagerhuis er eigenlijk nog? Kon m van de week niet meer vinden..

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    over buitenlanders die nederlands moesten leren praten en het donorcodicil (in een notendop)

maar vertel,heb je een nieuw idee?

4. mama van Marit

5. mama van Marit

Stelling:

Zelfmoord is laf

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    #6 Wijffie75, 7 okt 2010
    Laatst bewerkt: 7 okt 2010
    Zo das een heftige. Maar daar kan ik een hartgrondig oneens op antwoorden!

Iemand die deze uitweg kiest, is zo diep ongelukkig, zo overtuigd dat er geen enkele andere uitweg is, dat ie geen andere opties meer ziet. Maar weet op dat moment heus nog wel welk verdriet hij zn nabestaanden aan zal doen. Maar dan nog...zijn eigen verdriet is op dat moment zwaarder. Dus om dan toch die keuze te maken, terwijl je weet dat je anderen er mee verdriet doet en weet hoeveel mensen er over zullen oordelen? Nee dat is niet laf. Daar is heel veel moed voor nodig.

Nee, ik zeg niet dat ik het goedkeur of aanmoedig, maar begrijp het (helaas) wel.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet mee eens, ik vind het wel laf, maar die mensen zijn zo ver heen dat je niet meer over laf kunt spreken.

8. mama van Marit

In het kader van
    Antonie Kamerling. Ik moet er trouwens zelf nog over nadenken. Vind het niet laf zeker niet. Maar goede argumenten om het kracht bij te zetten heb ik niet.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    het is nogal dubbel hè,aan de ene kant is het laf omdat je er niet voor kiest om toch te proberen hulp te zoeken voor je problemen en je je familie in de steek laat.
    maar aan de andere kant vind ik dat iedereen vrij is om zelf te bepalen wanneer je uit het leven stapt.

In het geval van Anthonie Kamerling (want ik denk dat dat hier wel van af is geleid) wil ik er niets over zeggen uit respect voor zijn nabestaanden.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Volgens de berichten had ie hulp gezocht, heel onlangs nog, maar heeft het niet mogen baten.

11. mama van Marit

Stelling gaat niet over Antonie zelf natuurlijk. Over zelfmoord in het algemeen. Al is dat wel moeilijk omdat vele een naaste zijn verloren op die manier. Naja als iemand een betere stelling heeft be my guest.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind op zich het woord zelfmoord al zo akelig. De term moord erin is zo heftig. Dan nog liever zelfdoding of suicide, maar dat hoor je bijna nooit.

Ik ben bang dat de stelling wat te zwaar is voor vandaag..

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Zelfdoding is in veel gevallen het gevolg van een ziekte. Een ziekte heb je niet in de hand. Van laf zijn, kun je dan niet spreken.

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ging de laatste stelling niet over het dragen van religieuze "symbolen" tijdens het werk ofzo?

Deel Deze Pagina