jongens/meidengezin

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 12 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ben wel benieuwd wie er alleen jongens of alleen meiden heeft, en waarin je denkt dat dat verschilt van een gezin met enkel kids van het andere geslacht?
    vind je een 'mannengezin' heel anders dan een 'meidengezin'?

2. Mijn moeder heeft alleen maar meisjes gemaakt,dus we zijn echt een meidenfam. we praten over alles en nog wat(echt meidenpraat)

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik kom ook uit een meidengezin en ik merk dat ik een beetje bevooroordeeld ben hihi, mijn beeld is dat een mannengezin veel meer gesloten is, minder dingen samen doen, eigenlijk dat een meidengezin leuker is 8) maar besef me dat het natuurlijk ook maar net is wat je er zelf van maakt.
    nu ik een gezin vol mannen lijk te krijgen, ben ik wel benieuwd hoe anderen het beleven

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik kom ook uit een meidengezin, we sloegen elkaar altijd wel de hersens in, maar hadden ook veel lol. Ik denk dat je met zussen wel een andere band hebt dan met broers. En ook een andere band met je moeder.

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik uit een meiden gezin.. mama, 3 dochters en dan papa.. arme man.. :)

Mijn vriend heeft het helemaal erg.. hij is de enige jongen, en heeft nog 4 jongere zusjes.. :)

Weet niet of het erfelijk is, wat je ouders voor kids gehad hebben, maar als het wel zo is, heb ik flink medelijden met hem :) :)

6. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik kom uit een meidengezin..

@jo79:

Hoe bedoel je dat je dan een andere band met je moeder hebt?

Ik heb echt een goeie band met mijn moeder gehad tot mijn puberteit.. toen begon ik heeel veel naar mijn vader toe te trekken.. is nooit meer veranderd eigenlijk..

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha hier ook een meidengezin kom ik uit dan ;)
    en me vriend uiut een jongesgezin

heb zelf 5 zussen/zusjes en 4 stiefzussen ;)
    en me vriend heeft in de famielie bijna allemaal jongens ;)

verder ja echte meiden waren we lief vooor elkaar maar trokken ook elkaars haren eruit ;) haha

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb zelf alleen een broer, maar mijn man komt uit een echt jongensgezin!
    3 zonen dus schoonmoeder zat met 4 mannen ''opgescheept"!
    de jongens hebben een supergoed contact en zijn heel open opgevoed, dus wat de gezelligheid en het communiceren betreft, ligt dat volgens mij aan je opvoeding..en wat je meekrijgt.
    Mijn schoonmoeder wilde altijd wel graag een meisje, maar ze zegt altijd die heb ik er later bij gekregen! (de 3 schoondochters :D )

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik denk dat je met een dochter een andere band hebt dan een zoon. Mijn man bijvoorbeeld moet ik echt zeggen van 'goh, zou je je moeder niet eens bellen', want uit zichzelf doet hij niet zoveel. Ik bel mijn moeder gewoon uit mezelf vaak. Heb ook wel een goede band met mijn vader hoor, maar toch anders. Maar goed, dat zal ook wel per familie verschillen :D .

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mijn man belt zijn moeder vaker dan ik mijn moeder. Ik ga liever gewoon even langs maar hij belt soms elke dag.

Ik heb twee zussen en een broer en mijn man een broer en een zusje.

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb zelf een "meidengezin", 4 dochters en de 5de is een zoon. Ik vind dat alles zijn charme heeft, alleen meisjes zijn wel kattig hoor :confused:

12. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Wij hebben zelf 2 jongens..en ik heb ook altijd gedacht dat ik een echte " jongens mama" was...loop altijd te ouwehoeren met mijn mannen, lekker rauwdouwen zoals we hier zeggen.....nu dus in verwachting van een meisje..zo leuk maar ook wel "eng" ...gaan helemaal overnieuw beginnen , moeten voor mijn gevoel het wiel weer uitvinden als het om een meisje gaat
    Maar kijk er zo enorm naar uit!

(de jongens hebben al besloten dat ons meisje dus NIET naar street dance, paardrijden, ballet of gym gaat ....maar lekker gaat voetballen hahahah :D ..........we zullen zien)

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik kom uit een meidengezin, en denk zelf ook een meidengezin te gaan worden...(denk dat deze beeb ook een meisje is..)

mijn zus moeder en ik zijn heel hecht, en mijn man niet met zijn ouders....dus ik denk, maar dat is vast een vooroordeel, dat moeder-dochter-zus wel hechter is.

Maar goed, dat is alleen mijn beleving. Ik hoop wel dat ik zelf net zo'n band met mijn dochter krijg als ik nu met mijn moeder heb.

14. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Mijn moeder komt uit een meidengezin en ik zit tussen de mannen. Hoe jong Ryan ook nog is, hij trekt veel meer naar mij dan naar z'n vader. Ik ben benieuwd hoe dat later gaat.

Ik vind het wel leuk, zou het ook leuk hebben gevonden als ik een meid had gehad. Ik heb mezelf wel altijd een jongens-mama gevonden. Eén nadeel"Ik zit nu altijd autoprogramma's en de A-team te kijken. :( :)

15. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik kom ook uit een meidengezin; mijn (half)zus en ikke (volgens mij ben ik een meisje ;))
    Had graag een broer(tje) gewild eigenlijk! :D

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik kom uit een jongens gezin

3 broers 1 zus maar ouder pleegbroer gehad pleegbroertje en altijd de vrienden van me broers over de vloer enzo

Deel Deze Pagina