Kom net bij de tandarts vandaan Heb sinds 3 dagen bonkende gevoel rechts onder bij me kies wat uitstraalt Foto gemaakt duidelijk bij alle 3 de kiezen de kanalen zwart zijn dus een ontsteking bij het bot ?? Begreep der verder niet veel van Kwam der op neer een antibiotica kuur meegehad voor 5 dagen Ging overleggen met de kaakchirurg Enige wij gaan volgende week met vakantie zondag. Wat is nu beste ik moet nu sowieso tot maandag wachten tot ik meer weet Weet dus ook niet wat ze adviseren Ze zei dat het waarschijnlijk ook kon wachten tot ik terug ben nu met die kuur en eventueel pijnstilling indien nodig Nu ben ik bang wat kan er gebeuren als je dat nog 4 weken laat zitten Iemand ervaring
Misschien een stomme vraag maar.. kunnen ze niet gewoon een wortelkanaal behandeling doen? Of zit het echt dieper en niet in de wortel?
Daar begon ze niet aan ze weet ook niet welke de oorzaak is Ik zit al te denken trek ze alle 3 maar uit en dan zie ik later wel voor een implantaat of iets Als ik allemaal lees wat nog komen gaat
Mijn man had ook eens pijn (Ofja eens.. hij heeft ieder jaar wel een keer extreme kiespijn). Hij ging 4 keer naar de spoedtandarts laat in de avond, omdat hij het niet meer hield. Uiteindelijk heeft hij het wel op een bepaalde manier gecheckt welke wortel het was en die behandeld. Weg pijn. Ik zou voor je vakantie toch nog een andere tandarts laten checken, want op vakantie wil je niet zitten met deze rompslomp.
Ja zat ook te denken maar kan je zomaar bij elke willekeurige tandarts een afspraak maken? Ze ging op alle 3 tikken maar voelde niks
Het is nu weekend over een half uurtje, maar er zijn altijd wel dienstdoende tandartsen. Dat zou je kunnen proberen. Of je anders zomaar bij een andere tandarts terecht kan weet ik niet zeker, maar lijkt me wel.. het is net een soort second opinion.
Ja hier werken de tandartsen maat tot 14 a 15 uur Nu kom je bij noodtandarts Kan ook zeggen dat pijn veel erger word Weet het ook niet allemaal word beetje depri van. Ze was ook helemaal niet duidelijk
Ja kan ik me voorstellen. Als de pijn erger wordt zou ik dit weekend sowieso naar de tandarts gaan. Zo niet, dan zou ik maandag gewoon een andere tandarts bellen en je verhaal toelichten. Ben je zwanger op dit moment?
Nee niet zwanger Maar we gaan zondag 4 weken Marokko met de auto. Moet maandag maar afwachten bel meteen die ochtend en kijken wat ze zeggen anders bel ik andere tandarts
Weet niet waar je woont? In Rotterdam zit een goede praktijk die morgen ook open is tot 14.00u (Tandzorg Mathenesse) Sterkte!
ik woon omgeving utrecht Maar het punt is ik heb geen pijn alleen soort kloppend gevoel meer Heb nu de antibiotica pil genomen 5 daagse kuur en een ibrufen 400 mg. Dan is het kloppende gevoel ook weg Kan me beter niet druk om maken. Het komt hoe het komt in ergste geval moet ik me vakantie paar dagen uitstellen Gaat mij meer om ze was zo onduidelijk ze wist zelf niet echt. Ik heb eerder zenuw pijn gehad en dat was heel anders dan nu dat waren helse pijnen
Ik heb af en aan ook pijn gehad aan mijn kies. Weken uitgesteld van het zal wel over gaan. Vandaag had ik opeens heel veel pijn en dus de tandarts opgebeld. Kwam ook bij een nood arts uit. Die heeft foto gemaakt testjes gedaan met ijs watten. En er kwam een forse ontsteking uit. Ik heb een dubbele wortelkanaalbehandeling gehad en ben er nu eindelijk van af hoop ik. De verdoving zit er nog in dus even afwachten hoe het vanavond is. Ik zou dus zeker bellen. Besef wel dat het all en dure behandeling is en bij een nood tandarts helemaal
Ja maar dubbele in de zin van 2 kiezen ? Hier zijn de kiezen alle 3 tot in bot dus worteluieinde dat was sowieso een ding voor de kaakchirurg Als aan mij lag had ze meteen mogen beginnen vanmiddag maar dat deed ze niet
http://www.kaakchirurgiewestbrabant.nl/een-wortelpunt-behandeling/ Dit is op zich wel duidelijk, je hoeft nu dus niet persé pijn te hebben. Denk dat je door de kaakchirurg geholpen moet worden voor een wortelpuntontsteking en dat gaat je voor de vakantie niet lukken lijkt me ivm wachttijd en evt complicaties, dus ik snap dat je een antibioticakuur hebt gekregen. Hopelijk kom je dan de 4 weken door zonder problemen! Wat ik wel gek vind is dat je dus nooit een wortelkanaalbehandeling hebt gehad daar? Want volgens mij gaat eerst dat ontsteken en de punt pas als de wortelkanaalbehandeling niet ver genoeg komt.
Het gaat op en af. Nu heb ik een zeurderige pijn bovenin rechts weer Ze zei wel dat ze een spoedafspraak kon plannen maar ja weet ook niet of daar nog allemaal tijd voor is En een wortelpunt ontsteking behandelen hoeft ook niet altijd goed te gaan soms blijft het pijn doen en ontstoken
Ik heb regelmatig wortelpuntontstekingen gehad. En op één na zijn ze gewoon door de tandarts dmv wortelkanaalbehandelingen behandeld. Ze waren ook gewoon op een foto te zien. Zelf op vakantie er last van gehad. Echt, als het even kan zorg dat je voor je vakantie wordt behandeld, want het kan echt heel pijnlijk worden. Heel veel sterkte. Kiespijn is echt niet fijn.