Wat is een goed betrouwbaar merk. Van auto? Hij moet niet te groot zijn ( boodschappen auto) Voor kindjes naar school te brengen en naar me werk te komen... Ik had een citroen C3 gezien van 2007 Of een Peugeot 107 ? Maar pff ik ben zoo bang dat ik weer is een miskoop bega... Nooit geluk met auto's😢
In principe alles wel toch? Maar volgens mij staan de Japanners met stipt op 1 😉 en persoonlijk zou ik alle Franse merken laten staan. Maar dat is puur persoonlijk hoor En neem bij aanschaf iemand mee die er verstand van heeft, auto op de brug zetten en goed bekijken. Uitgeleefd interieur zegt vaak al genoeg over hoe er met een auto is om gegaan, bewijs van jaarlijks onderhoudt in de boekjes is ook prettig. Eventueel kun je een auto laten checken bij een anwb garage als je er zelf niet uit komt Zelf rijden we ford, die heeft op zijn puntjes na die bij zijn leefdtijd horen niks geks daarvoor opel gereden en die heeft heeeel wat onderhoudt gehad, best wel ellende. Daarvoor hadden we een Honda, letterlijk altijd starten lopen.. Nooit wat mee gehad.
Mijn broer (automonteur) zegt altijd Japanners en duitse auto's zijn top en franse auto's niet aan beginnen!
Het hangt meer van de auto af, dan van het merk... Ik lees in de bovenstaande reacties negatieve reacties over Franse auto's, zelf juist goede ervaringen mee. En die ene Duitse auto was op een gegeven moment ook toe aan duur onderhoud. Volgens mij was mijn Franse diesel niet duurder in onderhoud dan de Duitse diesel van mijn man. Dus zorg dat je een goede auto koopt, die goed is onderhouden. Kijk wat er te koop is binnen je budget.
Ford is een goed merk. Je zou kunnen kiezen voor een jonge Ford Fiesta. Betaalbaar en betrouwbaar. Anders Toyota kiezen. Franse auto niet doen. Wij noemen het weggooi auto's. De eerste jaren rijden ze prima maar na 5 jaar vallen de onderdelen er nog niet af en mag je je portemonnee blijven trekken.
Seat!! Voordat je de auto aanschaft zou ik het type goed op google uitzoeken. of er gebreken zijn? Verder is het altijd lastig... je kan er zoveel verstand van hebben maar toch kan er een verborgen gebrek zitten.
Hier zeer goede ervaringen met Pon auto's. Volkswagen, Audi, Seat en Skoda. Degelijk, geen plastic gedoetjes, goede service. Maar ik denk dat het voor iedereen heel persoonlijk is.
Dat zou mijn man ook zeggen, maar die is bevooroordeeld . Zelf hebben wij een skoda Octavia en een citygo. Nooit problemen.
Om een betrouwbare auto te kopen, moet je ook van een betrouwbare bron kopen. Zorg dat de apk vernieuwd wordt en laat bijvoorbeeld een aankoopkeuring doen. Zelf heb ik een slechte ervaring met alpha romeo (al rijden ze fantastisch, onderhoud is een drama) en een goede ervaring met ford.
kleine auto's -> jappanners ( op kever na �� grote auto's--> Duitsers dat is onze voorkeur. Man is auto liefhebber
Mijn voorkeur is BMW of Volkswagen....... Ik rij nu een Renault Twingo, super bakkie maar volgens mij staat het merk niet zo goed bekend. Maar ik zou buiten het merk ook naar het type kijken, ik zie hier Ford voorbij komen.... De Ford KA is een drama auto!
toyota/japanners en opel (duits) geen franse merken a la renaut, citroen, peugeot enz. op 1 uitzondering na: je noemt de peugeot 107. peugeot op zich zou ik nooit nemen maar de 107 is een samenwerking geweest tussen peugeot, toyota en citroen. 107, citroen C1 en de toyota aygo zijn exact hetzelfde, alleen het uiterlijk verschilt iets. maar de 107 komt uit fabriek van toyota. heeft een toyota motor en onderdelen, alleen het uiterlijk is door peugeot bedacht dus als ik tussen die 2 zou moeten kiezen die jij noemt dan zou ik voor de 107 gaan. heb zelf jaren een aygo gehad. super wagen en weinig onkosten aan gehad. wel een aantal dingen mee gehad maar dat waren allemaal dingen die onder de garantie vielen. daar waren ze dus ook erg makkelijk in. ik heb nu een kia picanto maar als het aan mij zou liggen dan ging ik weer terug naar toyota. hiervoor een daewoo gehad. ook geen aanrader. is koreaans merk.
Wij hebben twee Peugeots, nooit problemen mee gehad hoor. Staat bij beide 230.000+ op. We onderhouden ze wel elk jaar goed, dat speelt ook mee denk ik. Nooit rare reparaties gehad alleen het reguliere zoals nieuwe remmen en een nieuwe distributie riem. Maar als je geen Fransoos wilt zou ik voor Duits gaan of Japans.
Vriend heeft een Alfa, dit is eigenlijk een auto voor de liefhebber. Het is ook echt zijn 2e vriendin zeg maar...."ahum" Als je er goed voor zorgt (intensief) blijft ie mooi! En er in rijden is inderdaad heeeuul erg fijn Hier ook goede ervaringen met Ford. Betrouwbare auto's. En een japanner is meestal ook prima. Ik ben het eens met eerder genoemd: Zoek een auto waar goed voor is gezorgd, en zorg zelf ook goed voor je auto. Ik heb 5 jaar met een Ford Focus gereden, was 12 jaar oud bij aankoop. Amper kosten aan gehad, was goed onderhouden. Gekocht voor 2300 euro