He wat vervelend toch die aambeien. Wat bij mij naast alle middeltjes goed helpt is zorgen dat je ontlasting zacht is. evt gewoon iets bij de huisarts vragen als het met een vezelrijk dieet, water en beweging niet helpt. (sowieso fijn voor na de bevalling) Wat ook helpt is je voeten op een verhoging zetten als je naar het toilet gaat. Hierdoor neemt de druk op je aderen ook af. Scheelt echt. Sterkte ermee meid!
Heb Curanol ook maar weer gehaald... gebruikte het tijdens de zwangerschap een paar dagen en toen hielp het gelukkig ook al meteen.
Catootje, ik zie dat je een maandje geleden bevallen bent, gefeliciteerd!! Heb je veel aambeien aan de bevalling overgehouden? Heb je de pillen of de zalf gehaald? Na hoeveel dagen zag en voelde je verschil? Ik zit nu op dag 3 van m'n curanol kuur maar merk nog niet veel. Ik heb de zalf en pillen. Na hoeveel dagen gemiddeld merk je verbetering?
Shereen, de biotex is niet pijnverlichtend hoorm maar om het schoon te houden en onsteling te voorkomen. Ik las hier over badedas, die kende ik ook.
Ja klopt dank je wel! Nou viel op zich mee, in het begin helemaal nergens last van. Sinds 3 weken heb ik er weer last van. Volgens mij is het 1 wat grotere (had dat tijdens de zwangerschap ook al helaas) en het is behoorlijk pijnlijk tijdens ontlasting brrrr. Ik heb inderdaad de zalf en de pillen. Deze heb ik tijdens zwangerschap ook gebruikt een week (iets langer misschien) en toen was het snel minder. Drink je wel genoeg? Kan ook helpen. Ben namelijk zelf wel een slechte drinker
Nee gelukkig tot nu toe geen last van gehad terwijl k wel dagen heb dat k moeilijker kan. Eet wel veel kiwi's en drink veel water maar ontlasting is wel altijd zacht gebleven. Hopelijk bespaard het me maar moet nog bevallen hè dus blijf realistisch.. Die otrivin is trouwens puur om de zwelling tegen te gaan . Afspoelen met de douchekop zonder zeep is prima en die lidocaine zalf ook. Voor de rest echt de tijd geven om de zwelling te laten slinken. Je zou er wel een huidflapje aan over kunnen houden maar dit kan je eenvoudig laten verwijderen bij de chirurg mocht je er last van hebben met het schoonmaken.
Bailey, dus die biotex is niet om ze te laten slinken? Catootje, wat vervelend dat je er nu ook weer last van hebt. Ik voel ze echt tijdens de bevallingen al eruit floepen door het harde gepers. Hopen dat bij jou ook de curanol weer z'n werk gaat doen. Ik heb trouwens net neusspray gekocht en ga die zo na het schoonmaken erop spuiten. Hoop dat t niet erg gaat branden. Daenerys, ik ben zelf niet een supergrote waterdrinker, ik drink ongv 1 liter water en daar naast vruchtensap en zo. Ik gebruik nu ook lactulosezqkjes om de ontlasting zacht te houden en niet te persen tijdens de ontlasting. Ik schaam me dood voor de gyno straks als ik moet bevallen en ala ik dan lig te persen en die aambeien dan zo in zicht zijn. Kan me er heel druk om maken! T is toch een vies gezicht.
Ik zweer zelf bij de zalf Trianal. Had tijdens deze zwangerschap ook weer last van aambeien dus direct begonnen met smeren. Kon hiermee voorkomen dat ie pijnlijk werd (had er maar 1) Afgelopen woensdag bevallen van ons meisje en helaas zijn de aambeien nu in veelvoud aanwezig Je kunt het echt niet voorkomen als je moet persen helaas. Maar ben nu 4 dagen wederom aan het smeren met Trianal en ze zijn al zover geslonken dat ik er nog amper last van heb