Het leed dat afvallen heet

Discussie in 'De lounge' gestart door Teardrop, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Er zijn vast wel meiden op de site die, net als ik, van hun overtollige kilo's afwillen. Of het nou is omdat je BMI veel te hoog is, je net niet lekker in je bikini of zomerjurkje past, of dat je moet afvallen voor een eventuele zwangerschap......
    Het maakt ook niet uit hoe je het doet, welk dieet je volgt en of je wel of geen sport beoefend. Ik vind het gewoon gezellig om met elkaar te kletsen over "het leed dat afvallen heet".
    Elkaar motiveren, tips en trucs geven en een steuntje in de rug zijn. Daar hebben er vast meer behoefte aan ;)

Ik zou zeggen, kom erbij!!

2. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even kort over mijzelf:
    Naam: Teardrop
    Leeftijd: 28
    Kilo's teveel: 15
    Dieet: gezond eten (vanmiddag krijg ik het boek "Het geheim van slanke mensen")
    Sport: hardlopen en thuis work-outs doen van internet filmpjes
    Reden: ik wil sowieso afvallen en ga daar nu mee beginnen (tot ik zwanger ben in ieder geval)

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik doe ook mee! Ik wil 5 kilo afvallen en verder voornamelijk sporten om strak te worden..

Over mezelf:

Naam: minaa
    Kilo's teveel: geen maar met 5 kilo minder vind ik mezelf net iets mooier ;)
    Dieet: gezond eten en op koolhydraten letten
    Sport: fitness, vaker de trap nemen of lopend ergens naar toe gaan
    Reden: ik heb een klein buikje en dat vind ik niet mooi staan in heel veel kleren.. Ik hoop dat het me deze keer wel lukt om strak te worden!

4. Metire

Metire Niet meer actief

Ik kan iedereen aanraden om te beginnen met 'clean' eten, google maar eens! ik ben met deze levensstijl (want dat is het, geen dieet) tot nu toe in +- 2 maanden + sporten 15 kilo afgevallen. Als je geen tijd hebt om naar de sportschool te gaan is er een supergoed kanaal op youtube :

FitnessBlender.com - YouTube

En het allerbelangrijkste: Je kan het!!! We zijn zo sterk, zetten notabene kinderen op de wereld! who run the world? GIRLS :D

5. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ow leuk ik doe mee

Naam: Chantal
    Leeftijd: 23
    Kilo's teveel: 15
    Dieet: gezond eten.
    Sport: hardlopen net begonnen en werklust filmpjes en touwtje springen
    Reden: er moet gewoon wat af

6. Metire

Metire Niet meer actief

oh en

Naam: blijzwanger
    Leeftijd: 23
    Kilo's teveel: nog 5
    Dieet: clean eten (daarnaast ben ik vegetariër)
    Sport: fitness, veel wandelen en elke dag 10 km fietsen
    Reden: ik wil genieten van mijn jonge jaren met een strak lijf! :D

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik doe ook mee!

Naam: Melaniie
    Leeftijd: 21
    Kilo's teveel: volgens mijn bmi niet, maar wil er ongeveer 5 vanaf
    Dieet: op mijn voeding letten
    Sport: insanity workout en de crosstrainer
    Reden: voel me niet lekker in mijn kleding

8. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezellig!! Welkom allemaal! :D
    Zo blij dat ik er niet alleen voor sta :p

Melaniie, ik zie dat je de insanity worktout doet. Ik ben bezig met Jillian Michaels. Alleen dan niet 5 of 6x per week, maar gewoon tussendoor als ik er zin in heb hihi. Als ik mee kan doen met deze lessen ga ik door met insanity. Ben nu begonnen met Ripped in 30 (spierpijn na les 1!! niet normaal haha).

Blijzwanger, clean eten...ik ga even neuzen op google. Klinkt een beetje als veel vers en rauw, geen pakjes en zakjes.....klopt dat?
    Leuk dat youtube kanaal, ga m meteen aan mijn favorieten toevoegen.

Chantallcindy, ik zie dat je net begonnen bent met hardlopen. Gebruik je een podcast of op eigen beweging? Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met "Rennen met Evy". Vond het persoonlijk erg fijn om mee te lopen. (Wel iets verouderde muziek.)

9. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee!
    Ik ben een paar jaar geleden al veel afgevallen, maar nooit tot mijn streefgewicht gekomen. Helaas zitten er intussen ook weer de nodige kilo's aan.

Naam: Amelien
    Leeftijd: 26
    Kilo's teveel: 20
    Dieet: gezond eten, beetje op de kcal letten.
    Sport: ben geen sporter maar probeer zoveel mogelijk de auto te laten staan.
    Reden: ik ben mijn lijf zat, wil weer in mijn mooie kleding passen. En het is gewoon gezonder.

10. Metire

Metire Niet meer actief

Ja klopt! het hoeft niet per sé rauw maar idd vooral geen pakjes en zakjes! (zonder e-nummers etc.) veel vers fruit, groente etc. :)

11. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @teardrop ik loop op eigen beweging ben aan het opbouwen dus zoveel min hard zoveel min zacht lekker mp3 speler op heb wel via internet een schema maar was meer om een idee op te doen

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Naam: Aylen
    Kilo's teveel: nog minstens 8,6
    Dieet: Cambridge 500, opgevolgd door non-processed
    Sport: nu nog fietsen, maar straks hopelijk ook hardlopen
    Reden: enorm overgewicht

Ik ben vorig jaar februari begonnen met Cambridge, een ongelooflijk ongezond crashdieet van 500 kcal per dag waar ik ongetwijfeld veel commentaar op zou krijgen als ik mensen hier om hun mening vroeg. Maar dat doe ik dus niet ;)

Ik moest veel afvallen van de huisarts, anders zou ik niet verder geholpen worden met mijn kinderwens. 3 maanden later en 18 kilo lichter was ik zwanger. Vier maanden na de bevalling heb ik het dieet weer opgepakt en inmiddels ben ik al bijna 30 kilo lichter dan vorig jaar (ondanks de zwangerschap!!). Nu nog 8 kilo te gaan en dan stop ik met crashen en ga ik over op gezond eten m.b.v. een diëtist (zoveel mogelijk onbewerkt voedsel) en ga ik beginnen met hardlopen. Hardlopen gaat nu nog niet omdat ik dus maar 500 kcal per dag binnen krijg. Ik hoop over 1,5 maand zo ver te zijn...

13. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Knap dames! Ik wil wel maar kan op de een of andere manier het snoep en de koekjes niet laten liggen.

Succes!

14. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Noa, hier ook hoor!! ;)
    Aylen, we zijn hier inderdaad niet om commentaar te geven. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en het maakt mij in ieder geval echt niet uit of iemand aan het crashen is of niet :)
    Super hoor, dat je al zoveel kwijt bent. En fijn dat je straks met behulp van een diëtiste verder kan.
    Chantallcindy, ik loop inmiddels ook op eigen muziek en eigen gevoel. Vond mijn conditie echt met sprongen vooruit gaan toen ik begon met lopen. Nu heb ik af en toe dagen dat het lopen totaal niet gaat en dan zorg ik dat ik in ieder geval 30 minuten flink doorwandel met af en toe een stukje joggen erbij. Heerlijk die vrijheid om te doen wat ik wil :)

Mijn keuzes t.o.v. gezonde voeding:

Drinken: minimaal 1,5 liter water en minimaal 0,5 liter thee op een dag zonder suiker) soms limonade en probeer dagelijks een glas melk te drinken (ben niet zo'n melkdrinker)

Ontbijt: magere yoghurt met muesli (geen cruesli) en een beetje honing, of volkoren crackers met mager beleg, of shake/smoothie (brood krijg ik niet weg 's ochtends)

Lunch: volkoren brood met mager beleg, of salade, of volkoren crackers met mager beleg

Avondeten: gekookte aardappelen, krieltjes gebakken in olie, volkoren pasta, zilvervliesrijst, bijna dagelijks groente, maaltijdsalade, veel kip

Tussendoor: minimaal 2 stuks fruit, komkommer, of tomaatjes, of volkoren ontbijtkoek met beetje margarine en af en toe een volkoren biscuitje. 's avonds neem ik soms een handje rauwe gemenge noten. Zit veel goede olie enz in.

Verder ben ik wel van het principe "Ik ben aan het lijnen en niet aan het lijden". Dus op een verjaardag neem ik óf een stukje taart óf een handje chips (niet allebei) en af en toe eten we ook gewoon pizza of patat. Zolang alles met mate gebeurd kan het geen kwaad.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Ik doe ook mee hoor dames als jullie dat goed vinden.

Naam: Suus
    Leeftijd: 29
    Kilo's teveel: 12-15
    Dieet: gezond eten, beetje op de kcal letten.
    Sport: nog niet, maar ik wil weer gaan hardlopen met Evy.
    Reden: ik zit niet lekker in mijn vel en doordat ik ongezond eet (onder andere) ben ik vaak moe. Op mijn 30e wil ik meer tevreden zijn.

Ik doe het rustig aan met afvallen want ik geef nog borstvoeding. Anders zou ik gerust een crashdieet beginnen haha.

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik doe hier af en toe ook shaken als ik avonddienst heb shake ik hele dag en met nachtdienst ook heerlijk ben nu week bezig en al 1,5 kilo kwijt maar wel met lopen erbij

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik het al een par weken niet heb gedaan:D gister op de crosstrainer geweest en vandaag ga ik bootcamp doen. Geen idee wat me te wachten staat haha;) wat houd jillian michaels in precies??

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben sinds een aantal maanden ook begonnen met koken zonder pakjes..! En ik laat nu ook de optimel, goeiemorgen etc. Staan.. Heb alleen nog geen gevoel dat ik erdoor afgevallen ben.

Wat zijn producten die erg slecht voor je zijn waarvan je het eigenlijk niet zou verwachten? Misschien zie ik dingen over het hoofd! :)

19. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Naam: Elleke
    Kilo's teveel: 30 :)
    Dieet: net aangemeld voor weight watchers.
    Sport: ik zwem 2keer per week minimaal 25 baantjes in 45 minuten.

Reden: ik moet gewoon afvallen om in ieder geval uit de rode zone te komen van overgewicht en onder de 100 kilo, dus mijn doel is in ieder geval 15 kilo af te vallen. Heb ook een zwangerschapswens, vorig jaar sept, en dit jaar febr een mk gehad, dus ik wil dat mijn wens in vervulling gaat

20. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Laat ik dan ook maar eens meedoen :) Na mijn miskraam 2 jaar geleden ben ik ontzettend aangekomen en kreeg het er ook niet meer af. Toen ik zwanger werd ben ik ook nog eens 15 kilo aangekomen, waarvan er maar 7 afgegaan zijn. Ik ben twee weken geleden echt begonnen, ik geef nog wel borstvoeding, dus echt lijnen kan ik niet. Ik let voornamelijk op de e-nummers en ik eet bijna alles vers, veel fruit en groente. Drink alleen water en groene thee. Ik ben tot nu toe 1,1 kilo afgevallen. Verder wandel ik elke dag met mijn zoontje van 8,5 kilo in de draagzak. Het is hier nogal heuvelachtig, dus het is een ware workout ;)

Naam
    : Asherah
    Leeftijd: 30
    Kilo's teveel: 30
    Dieet: Gezond, zo min mogelijk e-nummers.
    Sport: Wandelen
    Reden: Ernstig overgewicht en ik wil me gewoon weer lekker in mijn vel voelen, ben er zo onzeker door :(

Deel Deze Pagina