Het leed dat afvallen heet

Discussion in 'De lounge' started by Teardrop, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danielle27

Danielle27 Actief lid

Feb 5, 2009
    264
    0
    0
    Ik raak sinds ik begonnen ben elke dag zo'n 300 gram kwijt. Zit nu op -2,5 :D Als dit nou zo eens door kan gaan ben ik over 3 maanden klaar, haha :)

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als dat nou eens ook bij zo door blijft gaan ook ja, alleen op een ggeven moment stagneerd het :(

3. Danielle27

Danielle27 Actief lid

Feb 5, 2009
    264
    0
    0
    Ik weet het... maar ik mag dromen, hè :D

4. Dani2010

Dani2010 Actief lid

Mar 18, 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen vrijdag gewogen; totaal nu 8,3 kwijt.

Ik vind het met dit weer wel moeilijker.. Drinken gaat prima (heerlijk kan met water en citroen, limoen en ijs) maar totaal geen zin/behoefte aan (warm) eten. En dan ook nog zo'n stemmetje met 'al wat ik niet eet, kan er ook niet aan komen', wetend dat je moet (voldoende en juiste dingen) eten om af te vallen.. Bah

5. Teardrop

Teardrop Bekend lid

May 21, 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi meiden. Allemaal van het lekkere weer aan het genieten? Gisteren BBQ gehad, vandaag soep en vanavond hardlopen. Vrijdagochtend ook lekker wezen hardlopen. Ging echt super. Hopelijk vanavond ook. Ik hou van soep vaak vocht vast dus denk niet dat ik morgen ga wegen. Voel het snel genoeg aan hoe strak mijn ringen zitten. Veel water drinken dus hihi

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hallo meiden, ik wil ook afvallen. Ongeveer 8 kilo, 10 mag ook ;) maar het moet niet te veel moeite kosten... ;)

Hoi Naomi, ik lees net deze quote van je over dat Leren voor je gezondheid programma. Ik moet nog verder lezen dus misschien schrijf je er verderop al wel over, maar wilde je vragen: wat is de rol van die voedingssupplementen? Is dat omdat je met dagmenu's werkt en supplementen nodig hebt om genoeg binnen te krijgen ofzo? Of zitten er bepaalde stoffen in waar je door zou afvallen?

Oh en nog een vraag: kun je dit programma volgen én gewoon tegelijk met je gezin eten 's avonds? Dus dat je wel bijvoorbeeld minder opschept of bepaalde producten niet meer gebruikt bij het koken, zonder dat je hele gezin op dieet moet of jij steeds iets anders voor jezelf moet koken?

Ga nu snel verder lezen in dit topic :D

7. Chantico

Héél goed plan! Ik was vorig jaar goed aan het afvallen geslagen, maar heb de teugels toen laten vieren en deze lente zat meer dan de helft er weer aan :(

8. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    de rol van de voedingssupplementen is, zorgen dat er geen tekorten zijn/komen. je hebt 1x per week een opruimdag en dat is dus een dag zonder oa groente en fruit, dus vandaar dat je de supplementen nodig hebt.

wij eten altijd hetzelfde (tenzij hun friet eten...) ik maak groenten klaar die ik mag en vlees die ik mag en dan voor hun vaak wel ander stukje vlees maar goed dat is niet lastig ;) ik kook dan nog een paar aardappeltjes voor hun en je kunt gewoon samen eten :D ik eet dan alleen de aardappels/rijst/macaroni niet. ik heb een speciaal recept voor pizza, die eten we gezamenlijk en dan is er 1 stukje over voor mij de dag erop en dan eten hun vaak frietjes oid.

als je meer vragen hebt hoor ik het wel ;)

9. Chantico

Misschien heb je het al geschreven en heb ik er over heen gelezen, maar wat is jouw methode? Ziet er succesvol uit! Maar zal wel te heftig zijn voor mijn doorzettingsvermogen/zelfdiscipline ;)

10. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Nou, ik ben niet afgevallen, ben praktisch hetzelfde gebleven, ja 100 gram meer, maar goed dat is te verwaarlozen. Baal er wel van dat ik niet echt op dieet kan met borstvoeding, het gaat echt niet snel zo... Nu moet ik ook zeggen dat ik niet elke dag gewandeld heb, ik had geen sunblock voor Ezra en we hadden er ook even geen geld voor. 's Avonds wandelen doe ik liever niet en vriend vindt dat ook niet gezellig :p Nou ja, volgende week beter.

Ik denk ook dat ik de laatste tijd teveel brood eet. Hier eten ze altijd brood bij het avondeten en dat ben ik na gaan doen, dus ja, dat is ook een beetje dubbelop, misschien moet ik dat maar eens gaan minderen :)

Hoe is het met de andere dames?

11. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier vannacht de nacht in twee nachten dan val ik weer af en vanaf woensdag weer proberen te lopen :)

12. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    @asherah: jammer dat je niet afgevallen bent, inderdaad misschien wat brood laten staan want dat is toch echt een koolhydratenbom net als aardappels/pasta/rijst.

@chantallcindy: jij valt ook af tijdens nachtdiensten, grappig ik ook haha. ik heb van het weekend 2 nachten gehad en inderdaad elke dag afgevallen:)

hier vandaag weer -0,2 :D zit nu op precies op de 80,5!! en -21kg totaal!

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    @Ashera: waarom gaat je vriend dan niet mee te wandelen? Net zo gezellig toch?

Hier gisteravond lekker ge-BBQ-ed, maar door het warme weer hebben we niet eens veel gehad eigenlijk. Twee stukjes vlees, die ook nog heb gedeeld met de jongste. En verder veel meloen gehad en tomaat/komkommer salade. En natuurlijk veel gedronken.... valkuil... het was Ice-tea dus vrij veel suikers.
    Daarnaast moet ik deze week ook nog ongesteld gaan worden, vandaag laatste pil van de strip... dus dat wordt nog "lachen" ... ben benieuwd wat de weegschaal zaterdag aan gaat geven.

14. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @naomi123 ja ik kan tijdens nachtdienst slecht eten gebruik dan meestal shakes ik moet wel eten omdat ik met mijn darmen zit maar zou het liefst niet eten val net twee nachten z,n 0,5 kilo af

15. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Hier 0,0 eraf, was ook wel beetje een sas weekend :)
    Zaterdag warm/koud buffet bij m'n tante en gister uiteten geweest met m'n ouders

Vanavond naar de sportschool! Heb de skeelers terug gevonden dus het sportschema ziet er nu zo uit:

Maandag: Sportschool
    Woensdag: Skeeleren
    Vrijdag: Paardrijden

Eventueel zaterdag of zondag nog een keer skeeleren :D

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Degene zonder Shakes.. hoe zit jullie dag menu eruit?

17. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo dames! Maandag is mijn weeg dag en ik ben 1,4 kilo kwijt! Dat is lekker na 1 week :D

En met water drinken komt het nu ook wel goed met dit warme weer. Want wat is het warm he!

18. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Ik heb gezocht naar verschillende diëten en daar mijn eigen draai aangegeven.
    Zo eet ik minder koolhydraten en uiteraard de lekkere dingen laten staan, veel water en groene thee drinken. Ik heb dit weekend wel lekker gezondigd. Ons zoontje was voor het eerst logeren, dus vrijdag avond hebben we lekker frietjes gegeten, zaterdag lekker uiteten geweest en daarna nog een feestje gehad en gisteren gegeten bij mijn moeder.

Mijn dag menu ziet en een beetje zo uit:

Ontbijt:
    Grapfruit of sinasappel
    Beker yoghurt.

Tussendoor:
    Wortel of komkommer

Lunch
    2 volkoren crackers of geroosterde volkoren boterham met mager beleg of halva jam.
    2 bekers yogurt

Tussendoor:
    Wortel of komkommer

Avond eten verschilt, maar voornamelijk type 1 groene. Nu ben ik sowieso al geen vlees eter, maar varkensvlees eet ik niet meer. Daar zit veel rotzooi in. Voornamelijk eet ik nu kip, tartaar of vis.

Type 1 groenten (onbeperkt eten)
    Alle soorten Sla aangemaakt met een beetje Olie Azijn en Kruiden
    Andijvie, Augurken (best op Azijn), Asperges
    Bieslook, Bindsla, Broccoli, Bloemkool
    Champignons, Chinese kool, Courgette
    Komkommer, Kropsla, Krulsla
    Paprika, Peterselie
    Rabarber, Radicchio, Radijs, Rettich
    Savooi Kool, Selderij, Snijboontjes, Sojascheuten, Spinazie
    Tuinkers, Tomaten
    Veldsla, Venkel
    Waterkers, Witlof, Witte Kool
    Zuurkool en Zuring

De dik gedrukte groenten eet ik. De rest vind ik niet zo lekker.

19. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Vandaag niet op de weegschaal gestaan, dat sla ik deze week even over. Afgelopen weekend heerlijke dingen gegeten, dus deze week weer even strak houden. Ik merk wel met die warme weer dat we allemaal weinig eetlust hebben. Mijn man eet weinig, mijn zoontje ook en ik heb ook weinig trek. Nouja, zolang we maar blijven drinken.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hallo, ik lees niet mee met dit topic, maar vind het toch leuk om even te vermelden dat ik sinds een paar maanden geen kilo meer aankom. Enkel en alleen door gezond te eten. Ik moet vanwege Endometriose een paar dingen laten staan en daardoor heb ik mijn ideale figuur en gewicht bereikt, en hoef ik nooit meer op te letten wat ik wel en niet mag eten.

Het enige wat ik niet meer eet is:

Tarwe en andere Gluten
    Zuivel van koeien
    Vlees
    Alle niet natuurlijke toegevoegde suikers
    E nummers

Ik moest dit doen ivm Endometriose en eerlijk is eerlijk, het is een hele omschakeling, maar wat voel ik me nu fijn bij dit gezonde leven.

Wie weet heb je er iets aan...

En natuurlijk 'zondig' ik af en toe en eet ik lekker patatjes of waar ik ook maar zin in heb. Maar als je dit af en toe doet en verder het dieet blijft volgen, is er niks aan de hand.

Share This Page