Ik meet op de sportschool (doe mee met een pilot van een afvalprogramma van de sportschool i.s.m. werkgever en zorgverzekeraar). Die hebben een weegschaal waarbij ook BMI, vet- en spiermassa wordt gemeten.
Nou ik vrees het ergste voor de weegschaal deze week. Haha.. Ben op vakantie, en mijn dieet is ver te zoeken. We zijn deze week al twee keer uit eten geweest, en gister bij een restaurant met een heerlijk buffet, waar ik gewoon 4 rondes heb gedaan. Morgen gaan we weer naar dat restaurant, want het was zo lekker. En ze hebben er ook zo'n heerlijk desert buffet. Verkeerd maar lekker. Maar goed, nog even, vrijdag zijn we weer lekker thuis. Gelukkig. Wat een hel met mijn schoonouders op vakantie. Dat is eens maar nooit meer. Hahaha. Ben al aan het aftellen dat ik in de auto kan stappen en naar huis kan rijden. Zeg bijna met GIERENDE banden naar huis.
Ik ga vrijdag naar de sportschool voor figuur analyse en bespreken van wat ik wil afvallen. Het is sporten in de warmtecabines en daarna ozon therapie na sporten je krijgt ook voedingsadvies. Ik heb hier nog nooit gesport,wel warmtecabines gedaan en het ging super maar ja toen rakte ik zwanger ik hoop echt dat ik ga afvallen.
Wow,weer 0.9 eraf!!Hij gaat echt lekker!!Ik voel dat ik afval,hebben jullie dat ook?Dan voel ik een soort borreltjes die naar de oppevlakte gaan,in mijn benen armen en buik,een beetje overal.Of ben ik de enige??Ik ga weer lekker door vandaag,morgen hopelijk onder de 79!!
Eindelijk onder de 80! Ik stond echt even mijn tranen weg te slikken zojuist. Het is toch wel 10 jaar geleden dat ik zoveel gewogen heb. En na 2 weken op hetzelfde gewicht te zijn blijven hangen was dit echt een opluchting
Hee aylen,topper!!! We gaan een beetje gelijk op!!Ik kom van 117 en nu ook op weg naar de 74!!!Succes die laatste loodjes!
Jemig Aylen en Linda, jullie gaan goed zeg! Hier ook de hoop om onder de 80 kg te komen, maar ik weeg me pas zondag. Ik weeg maar 1x in de week. Morgen beginnen met 30 days shred. Ben zeer benieuwd hoe dat bevalt, want ik heb op dit moment 0 conditie... Ingrid, komt na de vakantie wel weer goed. Eerst even bijkomen van je schoonouders en dan weer vol aan de slag Magda, klinkt heel bijzonder, sporten in warmtecabines! Ik neem aan dat dat veel zwaarder is dan buiten warmtecabines sporten. Aha, oké. Ik ben namelijk op zoek naar een goede weegschaal die dit soort dingen ook meet. Had graag naar de sportschool gegaan, maar er zitten gewoon geen goede biij mij in de buurt Succes allemaal weer!
Super alle dames die afvallen! Ik lees voornamelijk mee, marcheorde vandaag even vertellen dat ik de knop heb gevonden die ik moest omzetten geloof ik. Gisteravond had mijn vriend borrelnootjes en ik kon er af blijven! Was een prestatie voor mij
Zelf herken ik het niet, maar mijn vriend zegt altijd dat het begint te "jeuken" wanneer hij afvalt. Dus het kan best hoor.
Het voelt echt fijn he Ik ben gewoon blij als ik mezelf in de reflectie van een raam zie. Dat gevoel heb ik nooit gehad. Ook niet toen ik jong was, toen voelde ik me ook dik. Ik voel me nu pas een beetje normaal worden. Is 74 kilo bij jou ook een gezond BMI? Ik wil eigenlijk nog verder afvallen. Bij 74 kilo zit ik op een bmi van 24nogwat, maar ik wil eigenlijk naar 22 of 23 toe. Dus iets beneden de 70. Maar ja, of ik dat ga halen... Ik vind het een lange weg om af te leggen! Hoe lang heb ik jij erover gedaan? Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar bezig.
bij 74 kilo is mijn bmi 23,4.Zit nu net (weer) onder de 25.Dus als ik daar beland ben,kijk ik wel even verder!!Succes! Oja mijn jongste is vorige week 3 geworden en ben een jaar stabiel op 78-81 kilo dus 2 jaar heeft het geduurd.Groetjes
Ik spiek al een tijdje met dit topic mee. Sommige leveren echt topprestaties zeg! Vind het echt knap als je helemaal zelfstandig 30 of meer kilo's af kunt vallen. Vorige week heb ik ''het geheim van slanke mensen'' aangeschaft. Wat een eyeopener voor mij. Mijn probleem met afvallen/diëten is, dat ik het gevoel heb dingen niet meer te mogen. En daar wordt ik nu eenmaal een beetje opstandig van haha. Dus wat een verademing om mijzelf aan te praten dat ik wel dingen mag, maar niet wil! Resultaat; in 1,5 week 2 kg eraf. En gewoon afgelopen week op een verjaardag een stukje taart met slagroom op, blokje kaas en stukje worst. Ontbijt nog steeds met yoghurt en choco muesli.
Ik vind het ook best knap van mezelf dat ik er zoveel kilo's teveel aangegeten heb! Dat vergt doorzettingsvermogen
Dat niet willen klinkt veel beter dan niet mogen . Ik denk vaak "dat mag ik niet . Waardoor het een verboden vrucht wordt en die smaken heel zoet . Wat dus eindigt in vreetkikken . Wat knap zeg lees dat hier meiden echt veel zijn afgevallen . Dit is nu me 2e dag . Gister was het : Sochtends bolletje met 30+ kaas . Smidags bolletje pindakaas . Klein stukje taart . Savonds pasta met spinazie , boursin en pijnboompitten . Vandaag : Sochtends special K . Smidags 2 kaas crackers (van de ah). Vanavond 2 à 3 pita kaas en sla . Hier wil ik vanaf morgen ook fruit aan toe gaan voegen . Hebben jullie bij het avond eten ook onwijs honger van het minder eten overdag . Ik kan nu Savonds echt giga veel eten en dat is ook weer niet goed natuurlijk .
Aylen: geweldig!!! Wat fijn! Wendelaa: het boek is dus echt aan te raden?? Ik was al een tijdje benieuwd! Juist!!!!!!!!! Liefs,
@Ana leigh, ik vind het boek zeker wel de moeite waard. Toen ik ook de voorbeeldmenu's las, hoorde ik in mijn hoofd een soort van engelenkoor haha. Wow!! Menu's waar gewoon koekjes bij staan, chocopuddinkjes, pizza etc. De truc om alles te mogen, niet alles te willen en alles in mate te eten. Heb echt allerlei diëten gedaan, van Sonja tot koolhydraatarm. Bij die laatste viel ik in 2 weken tijd 6 kilo af, maar kon daarna geen rauwkost meer zien. En doordat ik me al die tijd dan dingen ontzeg, ga ik het vervolgend dubbel en dwars inhalen. Het is echt niet zo dat ik nu na een week ineens mezelf helemaal kan beheersen hoor, kost me echt nog wel moeite om anders te denken.
Ik volg geen echt dieet, eet alleen zo min mogelijk suiker en dat werpt wel zijn vruchten af. Mijn dagschema (als ik werk) ziet er ongeveer zo uit: Mijn ontbijt (rond 07:00 uur) bestaat uit een schaaltje yoghurt (150ml) (nu nog volle, volgende week magere), 2 eetlepels zemelen (voor de vulling), 100/150 gram fruit uit de diepvries (te koop bij AH), een kop thee zondet suiker en een groot glas (300 ml) water. Tussendoor 2 rijstwafels, water (500 ml) en 2 bekers thee. Mijn lunch bestaat uit 2 speltboterhammen (te koop bij AH) met 2 soorten slankie smeerkaas, een salade bestaande uit sla, rauwkost, komkommer, tomaatjes, wat blokjes witte kaas en soms wat fruit (frambozen of aardbeien). Dressing maak ik van een klein beetje olijfolie, citroensap, mosterd, zout en peper. Tussendoor weer 2 rijstwafels en fruit (meestal een appel of banaan) en weer een flesje water (500 ml) Avondeten gewoon normaal met de pot mee, al pas ik op met sauzen en neem ik geen extra porties. Ik neem wel weer een glas water. Als ik 's avonds nog trek heb, neem ik wat fruit of wat tomaten. Als ik niet werk, vervang ik mijn ochtendmaaltijd door 2 speltboterhammen met roomboter/kaas/jam/slankie en bij de lunch eet ik dan vaak ei (gekookt of gebakken). Koekjes/snoep en met name chocolade vermijd ik voorlopig, want daar komen die 20 kg extra vandaan.