Het leed dat afvallen heet

Discussie in 'De lounge' gestart door Teardrop, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo dames,

Ook hier is het tijd om het afvallen weer op te pakken, tijdje laten versloffen waardoor ik mijn eerder afgevallen kilo's er weer af moet krijgen, plus al die kilo's die er nog af moesten..(zucht)

Ik ben van plan weight watchers te gaan doen, maar kom er vanavond achter dat de cursus waar ik naartoe wil pas op 21-08 begint en ik wil aanstaande woensdag al beginnen, dus nu ben ik aan het twijfelen of ik het toch niet online ga proberen..

Nog een week dan gaan kids weer naar school en heb ik gelukkig ook weer tijd om te gaan sporten

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Mag ik mij hier aansluiten? Ik wil graag 10 kilo afvallen en kan wel wat steun gebruiken! Ik heb twee weken gecrasht met Weight Watchers en ben toen 3 kilo afgevallen. Ik heb het toen niet volgehouden en mijn zwakste punten zijn chips, koek, snoep en cola. Geen schaaltje maar zakken en geen glas maar flessen. Ik weeg nu 69 kilo bij een lengte van 1.70. Ik word niet omschreven als dik maar ik zit niet lekker in mijn vel. Mijn probleemzone is mijn buik. Ik volg nu mijn eigen dieet, alle ongezonde tussendoortjes, frisdrank en zoetigheid laten staan en meer fruit, verse groenten en water pakken.

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Tukker het is zeker mn bedoeling dit vast te houden. Al merk ik wel dat het soms moeilijker is dan ik denk. Zo ligt er dan een zakje mini milkyways op tafel en het is dan net of het naar me.lacht. Terwijl toen ik niet aan het afvallen was ik er met gemak niet naar omkeek. Je hersens doen rare dingen met je :)
    Is het je eigen bruiloft of van iemand anders?

Rolinka sonja bakker komt op hetzelfde neer als wat jij doet. Gezond eten en met mate vooral. En daarbij ook uit elke schijf iets eten/drinken.
    Oei ik geloof je gelijk als je zegt spierpijn te hebben. Hoop dat t morgen beter aanvoelt.

Manoontje welkom!
    Sila keep up the good work!
    Vica welkom en een goeie weegschaal is het halve werk. Jij wilt ook al zoveel afvallen. Heb je wel tussendoelen gesteld? Dat heb ik wel gedaan anders is t doel zo groot en heb ik het idee van onhaalbaar.

Ashera goed gedaan!

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Goeiemorgen iedereen.vandaag weer 2 ons eraf het gaat gestaag door.Mijn broeken gaan iets ruimer zitten!!

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bessy en Kletskoek ook welkom!

Linda goed zo. En een goed teken he als je broeken losser gaan zitten!

6. koala28

koala28 Niet meer actief

Gisteren gewogen en 0,8 kg eraf. Mijn omvang in mijn middel is in 12 weken 10 cm afgenomen.
    Nu de komende 14 weken moet ik voor een gezonde BMI nog 7 kilo eraf. Voor mij zelf zou ik er nog 9 kilo afwillen.
    Weer wat aanpassingen in mijn trainingsschema.

7. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Goedemorgen dames. Gisteren voor het eerst gesport in de warmtecabines, ging lekker maar wat zijn die krengen toch warm haha vanavond en donderdag weer. Donderdag ook nog lekker in de ozoncabine. Gisteren ook begonnen met gezond eten. Maandag word ik weer gewogen en na 10 x sporten worden ook de centimeters opgemeten. Ben benieuwd. Succes vandaag iedereen!

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen,

@Magda, is dat wat die warmtecabines? Lijkt mij een heel aparte ervaring.

@Kibbeling, ik probeer het per 5kg aan te kijken. Maar mijn eerste doel is 89 kg. Het lukte tot dusver nooit om onder de 90 te komen, dus dat zal een overwinning zijn. Daarna 85, 80, 75.

@Kletskoek, ook welkom hier :) Je hebt dezelfde zwakke punten als ik. Succes met afvallen.

@Bessy, succes! Beginnen in Amsterdam de scholen volgende week al weer?

Wat goed dat iedereen ook gewoon steeds afvalt! Ik hoop echt dat het mij gaat lukken. Sta al zolang vast met mijn gewicht.

Vandaag komt de nieuwe weegschaal binnen, morgenochtend ga ik de huidige schade opmeten ;)

Ik ben trouwens op zoek naar sausjes die echt light zijn. Ik heb nogal een zwak voor sausjes en die wil ik niet helemaal verbannen. Ben op zoek naar sausjes op basis van kwark of yoghurt, dan kan ik daar de light versies van pakken.

9. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij was afvallen absoluut geen leed. Ik ben sinds november 2012 tot nu toe 37 kilo afgevallen.

Snacks en snoepjes eet ik zelden en eet gewoon normale dingen zonder al teveel vet. Oh en ik eet wat ik lekker vind dus geen dieet maaltijden zoals sonja of dr frank en al helemaal geen shakes

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik wil me hier ook gaan melden, wil ook een 5 kilo kwijt. Heb niet een datum voor wanneer het eraf moet. Ben gister al weer begonnen met sporten.
    Donderdag avond doe ik 1 uur dansen. Dit is weer voor het eerst sinds we verhuisd zijn dus ben benieuwd.

Ik wil van 72 naar 67. Daarna maar eens kijken hihi. Het ideale gewicht zou zijn 62. Maar dat weet ik nog niet.

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83

Ik maak regelmatig zelf sausjes met yoghurt of crème fraiche. Heerlijk fris!

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat vind ik ook heerlijk! Doe je dat met poederkruiden erbij ofzo?

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Met verse peterselie, basilicum of selderie.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok dank je, ga ik zeker eens proberen

15. Aylen

Aylen Niet meer actief

Vandaag ben ik weer bij de Cambridge-consulente geweest en ik heb haar gezegd dat ik mijn streefgewicht bijstel. Dat was eerst 74 kilo, maar ik wil eigenlijk onder de 70 komen. Dus ik ga door met volledig shaken tot ik 70 weeg en daarna ga ik langzaam weer een eetpatroon opbouwen. Iedere week mag ik dan weer een beetje meer eten zodat mijn verbrandingssyteem niet over de flos raakt.

Ik verwacht over een maand of 2 zover te zijn. Spannend!! :D

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb vandaag 2 potten met shakes van Dieet Pro gehaald. Iemand hier ervaring mee? Ik wil hier morgen graag mee beginnen in de hoop dat ik een goede start kan maken. Maar avondeten wil ik wel een gewone (light) maaltijd nemen. En zo af en toe een dagje helemaal shaken.

17. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam

Ja maandag begint de psz weer en dinsdag gaat de middelste beginnen, alleen dochter heeft nog een week langer, maar die gaat dan ook naar de middelbare school.

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Poeh, ik ben nu 2,5 week bezig met gezond eten, niet meer snoepen en ik merk dat het nu moeilijker wordt als in de eerste week.

Gisterenavond kwam een vriend op bezoek en die had hele grote gevulde koeken bij zich en een doosje zeebanket. Vriendelijk bedankt, maar niets genomen. Koek en snoepgoed met mijn man en vriend mee naar boven gestuurd en zelf een mineola en een stukje meloen genomen. En bijna een traantje weg moeten pinken, want jemig, dat zeebanket :$

Vanochtend tijdens een overleg had ik een beetje honger en mijn collega'tje ook en die had een heerlijke twix bij zich die ze lekker op at. Ik moest er haast van kwijlen :)

In de supermarkt tijdens de lunchpauze even aardappeltjes en brood halen, heel veel chocola in de aanbieding en die riepen in koor "Eat me, eat me".

Was echt even moeilijk. Maar... Wel volgehouden! Ik ben trots, voor vandaan dan :p

Hebben jullie moeilijke momenten? Zo ja, hoe ga je ermee om?

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Vica dat is w een beetje vergelijkbaar zoals hier met kleine stapjes.

Rolinka goed dat je hebt volgehouden! En sat chocolade naar je schreeuwt eat me! Herken ik wel. Sonja gaf als tip neem een veilige snack mee. denk hierbij bijv aan een appel. Die mag je tussendoor gewoon eten.
    Hierag een.zakje milkyways en in de koelkast op werk soesje maar heb alles.laten liggen. Mijn mams had heel lief graskaas voor me.gehaald......en ik zei oh jeetje ik ben aan de sonja. Zegt ze ja dan mag je het niet. Zo ik baalde als een stekker!! Ik kijk altijd het hele jaar uit naar graskaas en nu mocht ik het niet. en dan ook nog verse vd markt :(

Ik heb moed gehouden vandaag en na een berg water, gezond eten en amper tijd om te zitten vandaag de dag zonder snoepen weer overleefd. Ook de gezonde boodschappen zijn weer in huis.
    Ik heb alleen wel een vraagje kan het zijn doordat ik nu al een paar dagen niet snoep ik hoofdpijn krijg als een soort afkickverschijnsel? En nee het is niet mn maandelijkse periode.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Rolinka, ik herken het wel van de vorige keren hoor. Op een gegeven moment gaat het echt naar je schreeuwen. En op den duur val ik dan door de mand. Zie nu alweer op tegen die momenten.

Kibbeling, ohw wat balen zeg van die graskaas. Je kan zeker hoofdpijn krijgen van ontgifting wat ontstaat bij verandering van eetpatroon.

Hier net op de nieuwe weegschaal gestaan en het viel mij erg mee. Blijk niet rond de 93 te zitten maar op 91.6
    Scheelt toch weer hihi.

Huidige gewicht: 91.6 kg
    Eerste doel: 89 kg
    Einddoel: 75 kg

Deel Deze Pagina