Het leed dat afvallen heet

Discussie in 'De lounge' gestart door Teardrop, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Na gister nog een rommelige dag ga ik er nu weer helemaal voor.succes iedereen!!

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wendelaa, welke methode gebruik je? Balen dat je weegschaal nu ineens hoger aan geeft. Hopelijk ben je snel onder de 75.

Aylins, welkom en succes! Welk dieet volg je? Knap dat je al zoveel afgevallen bent.

Hier eigenwijs na 1 dag al op de weegschaal gestaan. 200 gram afgevallen.
    Gisteravond wel een flinke dip gehad toen mijn vriend weg ging (we wonen niet samen). Dat heb ik altijd op die momenten. Maar ik heb me in kunnen houden en wat gezonds kunnen pakken. Maar was wel zwaar!
    Vandaag hopelijk een betere dag.

3. Beloved11

Beloved11 Niet meer actief

Weet iemand misschien waarom je niet afvalt als je rond de 1200cal (gezond) eet per dag.
    En als je hetzelfde doet maar dan 2 shakes (en toch rond 1200cal) je wel 2 kilo per week afvalt?

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Balen zeg Wendelaa, maar is het niet gewoon een beetje vocht wat je met je meedraagt?

Verder heb ik altijd gehoord dat een vast weegmoment (zelfde tijd, zelfde dag) belangrijk is. In de avond weeg je natuurlijk meer als 's ochtends. Verder, gewoon volhouden! Terugvallen is geen optie!

@Kibbeling, die hoofdpijn kan nog wel even blijven hoor! Zeker als je heel lang veel ongezonden en zoete dingen hebt gegeten. Ik krijg nu hoofdpijn als ik te lang wacht met eten. Ik moet echt om de 2 uur overdag even wat eten (bijvoorbeeld een rijstwafeltje ofzo), om die hoofdpijn te voorkomen.

Aylins, welkom. Goed zeg dat je al zoveel af bent gevallen!

Succes weer Linda!

Haha, Vica, die weegschaal is verleidelijk he! Ik ben begonnen met 30 days shred en nu zou ik elke keer als ik gesport heb wel even op dat ding willen gaan staan om te zien of het effect heeft. Ik doe het niet, ik blijf streng voor mezelf. Zondagochtend ga ik wegen.

@Beloved, waarom je met de shakes wel afvalt, weet ik niet maar 1200 kcal is echt te weinig over een hele dag en is ook niet goed om af te vallen. Je verbranding komt met dat aantal niet goed op gang. Verder probeert je lichaam krampachtig alles wat het binnenkrijgt (dus ook de vetten) vast te houden, omdat het lichaam energie nodig heeft. Die raak je dus ook niet kwijt, maar blijven aan je lichaam plakken. Beter dus om wat meer (gezond) aan kcal te eten. Ik gebruik de eetmeter van het voedingscentrum om het aantal kcal van mijn eten te checken.

5. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    voor de dames met kruidvat shakes

vinden jullie het ook zo dat ze enorm schuimen bleghh vind ik echt niet lekker :(
    kan je ook bv iets anders dan melk staat niet op de bus dat het mag maar ja met melk schuimt het zo :(

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Schuimt het ook zo als je het goed roert met een vork ipv schudden?
    Anders zou ik het niet weten. Ik denk dat het ook wel met yoghurt ofzo moet kunnen.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Rolinka, dat 30 days shred, is dat wat? Ik wou het ook gaan doen, maar heb er nog niet de energie voor. Vanaf midden september ga ik 2 ochtenden in de week zwemmen (via een traject) en dan wil ik ook dat er misschien bij gaan doen.

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik vind het tot nu toe goed te doen. Het kost je maar een half uurtje (iets meer met omkleden, douchen, opruimen e.d.) per dag en je kunt het thuis doen.

Het is wel heel intensief, want je bent ongeveer 26 minuten achter elkaar bezig met oefeningen. De eerste dagen levert dat je enorme spierpijn op, maar ik ben nu op dag 5, de spierpijn is nog minimaal en ik merk echt dat ik al beter meekom met de oefeningen, dus dat mijn conditie vooruit gaat. Uit alle verhalen die ik heb gehoord verlies je ook cm aan je lichaam, dus daar kijk ik ook naar uit :)

Het enige wat je ervoor nodig hebt is een matje (ik gebruik een fleecedeken) en gewichtjes 2 stuks van 0,5 kg per stuk. Die heb ik gekocht bij de kruitvat (waren in de aanbieding voor 3,50). Je kunt ook 2 flesjes water gebruiken.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Goh.... merk nu dat mijn kleding losser zit :D

Voor mijn man 1 nadelig effect ;)... me borsten zijn ook in omvang afgenomen.
    Ik had een E cup en me bh's (cups) zitten nu wat wijd (gapen aan de bovenkant).

Maar dat mag de pret niet drukken...:D

Gisterenavond verjaardag gehad.
    Heb een klein stukje vruchtentaart gegeten en een droge cracker en wat tomaatjes.
    Toch weer een ons afgevallen ;)

Oja... en sporten doe ik dus niet vanwege mijn handicap.. moet het alleen op mijn voeding doen. Ben zeer tevreden :D

10. Beloved11

Beloved11 Niet meer actief

Die app heb ik ook van voedingscentrum.
    Met shakes en 1200cal viel ik wel af. Maar wist niet dat 1200cal te weinig waren. Hoeveel zou ik er dan moeten hebben? 1500?

Over de schuimende shakes... Vind dat juist lekker als ze een beetje schuimen. Ik maakte ze met water. Smaakt even lekker.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Moeilijke momenten : pak ik gewoon een halve komkomer,als il die opheb pffff knal ik bijna uit elkaar haha.
    Heb stiekem gewogen was 400 gram eraf weer,nu in11dagen 1.7kilo!
    Trots op mezelf wil dit echt doorzetten

1200 caloriem zou ik ook opschroevem naar 1500 daar zit ik ongeveer ook op,hoef je ook geen honger te lijden en val je toch af

12. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hier gaat het wel goed!
    Ben wel trots op mezelf. Ben gisteren uit eten geweest, en hoewel ik heb genomen wat ik wilde, heb ik er toch wel opgelet. Wat meer fruit genomen, geen patat. En ik heb thuis niks meer genomen aan chips, wat ik normaal wel doe...
    Ik ben echt chips verslaafd en probeer in de avonden niks meer te eten, of iets gezonds te nemen.
    En het lijkt te werken, ik ben nu in 4 dagen al 1 kilo afgevallen.

Het probleem met de weegschaal heb ik ook. Ik kan er 10x opstaan en 10x wat anders wegen. Ik zet hem wel altijd op dezelfde plek, maar dan nog verschilt het. Ik neem meestal maar het gemiddelde. En op sommige dagen lekker het laagste...haha

Vanavond eet ik pizza. Oeps! Maar ik probeerd dan 3/4 te nemen en daarna niks meer. En van het weekend verjaardag van mijn zoontje. Denk dat er dan wel wat verkeerds in gaat helaas.

In het boek het geheim van slanke mensen staan trouwens wel menu's van 1200 kcal, en het idee is dat als je deze neemt je een kilo per week afvalt. Maar ik heb er geen verstand van hoor. En ik hou me ook niet aan deze menu's. Ik volg meer de weight watchers. Ben het boek meer aan het lezen ter ondersteuning.

Succes dames! Zet hem op. En als het een dag niet zo lekker gaat niet opgeven hoor. Gewoon de dag erna weer met goede moed beginnen!

13. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hier eet ik voor vulling trouwens veel wortels, fruit, augurken en water/thee. Werkt wel goed.

14. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Voor de dames die shakes gebruiken; zijn jullie niet bang dat zodra je weer ' gewoon' gaat eten je weer aankomt?
    Ik heb het ook wel eens geprobeerd hoor, maar hield het meestal niet zo lang vol. Had dan altijd honger en daar werd ik me toch een brok sjagerijnig van! Doen we mn man en kinderen maar niet meer aan....

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben daar niet bang voor. Omdat ik zowiezo ga opbouwen en niet gelijk alle shakes ga minderen. En dan wellicht het shakepoeder in yoghurt doen en daar wat extra's aan toevoegen en nadien gewoon lekker yoghurt met crusly ofzo ervan maken.

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Shakes gebruik ik van de aldi,kost niks dus wil die blijven gebruikem vind het ook zo handig ik drink het in de auto als ik de kids heb weggebracht.
    Beter dan dat gekruimel in de auto haha

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka sinds gisteren gelukkig geeb hoofdoijn meer gehad. Ik had gelukkig ook al niet zoveel meer gesnoept voordat ik begon.

Verder hier goed bezig geweest. Me goed aan sonja gehouden en we hebben lekker gefietst! Ruim half uur vandaag, de terugweg was ook nog met tegenwind dus die voelde ik wel in mn benen. Maar ja wie mooi wil zijn.....

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Dat is voor iedereen verschillend. Ik denk dat als je het precies wilt weten, je dat via een diëtist moet laten berekenen. Volgens het voedingscentrum dien ik tussen de 1890 en 2310 kcal per dag te zitten. Dit is op basis van mijn leeftijd en mijn niet actieve levenstijl. En zoveel kcal eten op een dag is nog knap lastig als je geen twix, mars e.d. eet!

Volgens mij waren de stelregels altijd zo:
    - als je meer eet dan dat je verbrand kom je aan;
    - eet 6x per dag, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes
    - om de 2 uur eten om de verbranding gaande te houden
    - niet eten na 20:00 uur (bij normaal dag-nachtritme)

Natuurlijk lijkt het zo dat als je dus meer doet en minder kcal eet, je dus meer afvalt. Klopt, maar niet op de juiste manier, want dan ben je aan het crashen en op de lange termijn gaat het dan weer mis. Je lichaam gaat dan bij het eten van weer normale porties ineens alles opslaan ipv verteren omdat het bang is om het kwijt te raken. Daarom ben ik dus echt geen voorstander van crashdiëten zoals cambridge, eiwitdiëten en shakes.

Ik heb zelf ooit zo'n dieet gevolgd en was in heel korte periode veel kg kwijt. Helaas had ik er in heel korte periode weer 1,5 keer zoveel kg's bij. Vandaar dat ik er nu ver van weg blijf.

De toverwoorden voor mij zijn beweging en bewust eten. Met meer bewegen verbrand je meer, dus val je ook meer af. En bewust eten (veel groente, water, fruit, vezels, gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten, geen onnodige suikers of chemisch gemaakte suikers) zorgt voor een gezond lichaam. Ik ben helaas niet aangekomen van alle komkommers en worteltjes ;)

19. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    @ kibbeling, gaat de goede kant op!

Ik heb nu wel wat last van hoofdpijn. Ben nu ruim 2 wk bezig. Het duurt maanden voordat je lichaam echt 'afgekickt' is van suiker, begreep ik.

20. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    zo,deze dag weer goed doorgeshaked.Nu doorpakken..:D

Deel Deze Pagina