Het leed dat afvallen heet

Discussion in 'De lounge' started by Teardrop, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BB88

BB88 Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,002
    3
    38
    Ik ben zelf niet bezig met afvallen, maar hier is VL 34 kilo kwijt geraakt door het aanpassen van zijn dieet in 12 maanden.
    Hij is begonnen met het lezen van de voedselzandloper en gebruikt erg regelmatig na alles dat hij beweegt en eet de app "noom".
    Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
    Ken ook iemand die op een professioneel shake-dieet ging maar dat is er nu allemaal weer aan (volgens mij ook meer dan 30 kg) plus meer, helaas.

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Dat je afvalt van meer verbranden dan innemen is niet helemaal waar.. Ik ken iemand die aan een rolstoel gekluisterd zit en toch bijna 20 kilo is afgevallen zonder crash dieet! Het gaat erom dat je lichaam je vetreserves aanspreekt op momenten dat je andere brandstoffen 'op' zijn.. Als je in je hoofdmaaltijden voldoende eet en vol zit en je tussendoortjes zo veel mogelijk beperkt zal je moter ook gewoon blijven draaien.. Op momenten dat je omvallen vd honger betekent het gewoonweg dat je hoofdmaaltijd niet voedzaam genoeg was of dat je suikerspiegel te hoog gepiekt heeft ;)

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb 2 weken geleden het boek ''het geheim van slanke mensen'' aangeschaft.
    En ik mag zeker niet mopperen hoor, in 2 weken tijd toch zeker 2.5 kg kwijt. Maar ben nu eenmaal gefocust op die 75 ;)

Ik hou bij hoeveel calorieën ik eet en hoe dit op een gezonde manier te doen.
    Zag van de week ergens op tv, dat de eerste 2 weken van een ander patroon het makkelijkste is en dat daarna je oude gewoontes weer om de hoek komen kijken. En dat merk ik op het moment zeker!

Aan calorieën zit ik tussen de 1300-1400 op een dag.
    Weet dat dit succes heeft, want ben toen na de eerste zwangerschap ook 14 kg kwijtgeraakt.
    Maar na de tweede ging het niet zo makkelijk en na 4 jaar kan ik het echt niet meer gooien op de zwangerschapskilos haha

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik kom even troost hier zoeken. Man is naar het voetballen en normaal grijp ik nu naar de chips. Ik heb het echt moeilijk en dit na 4 dagen. Gewoon belachelijk. Ik heb mij wel in kunnen houden gelukkig. Iemand tips?

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Ja het huishoudem gaan doen met een stuk komkommer in je mond :)

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Alles is al schoon :D Zit met een grote kop thee op de bank, komkommer niet in huis. Wil na 20.00 uur niet meer eten eigenlijk.

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Je tanden poetsen.....op bed gaan liggen en daar wat lezen of tv kijken?

8. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Als ik trek krijg poets ik mijn tanden met kindertandpasta lekker zoet hihi!!
    Ik ben ook begonnen nu 2 weken en 3 kilo afgevallen zit nu op de 109 en wil op 31 oktober onder de 100 kg zitten dat is voor mij heel lang geleden!
    Als dat lukt met de kerst 85 kg!!
    Ik ga er mijn best er voor doen en hoop dat ik het volhoud.
    Ik ben maar 1.58 heb dus een hele weg te gaan!!!
    Ik doe in de ochtend een eiwitshake, lunch eieren met groentes of volkoren brood/beschuit met mager beleg en in de avond wen salade of vlees/vis met groente. Ik drink water en groene thee en mag van mezelf 1 keer in de week patat of pizza met een glas cola hihi.
    Geen snoep, chips en andere rommel meer wat ik eerst dagelijks af pfff

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Dat ga ik inderdaad zo doen, naar bed!

10. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Gister weer hlelemaal goed gegaan ik zit er weer in!!Net lekker chocoshakie op en vanmiddag weer pudding.Zal maandag weer eens op de weegschaal.Centimeters ben ik zeker al kwijt dus dat gaat goed.Misschien vanavond nog ff sporten.Op de crosstrainer..

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Linda, lekker bezig zo!
    Is 74 ook je einddoel?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,127
    15,661
    113
    Nabij Utrecht
    Jullie gaan goed meiden!!

Inderdaad... als ik 's-avond trek krijg ga ik maar vroeger naar bed ;) of de was doen ofzo :D.

Hier nu 6 kilo kwijt in 6 weken (in 1 week wel 1,1 kilo aangekomen tijdens vakantie maar die waren binnen 2 dagen weer weg). Nog 5,1 kilo en dan zit ik op mijn eerste streefgewicht!!! Daarna eens kijken of ik hem nog verder ga bijstellen ;)

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier nu na de eerste week vandaag 3,2 kilo kwijt. mooi begin zeg ik zo. ik weet dat de eerste week altijd wat harder gaat, dus vanaf nu ben ik blij met 1 kilo per week.

ik begon bij 103.6 vandaag was ik 100,4 en mijn eerste doel is 95, mijn streefdoel is 78.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Wat gaan jullie allemaal goed zeg!

Ik heb echt enorme moeite met voldoende drinken! Dat had ik eerder al maar doordat ik de shakes ook al drink is het voor mij nog moeilijker om ernaast nog veel te drinken.
    Moet mezelf er echt toe dwingen. Jullie tips toevallig?

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,127
    15,661
    113
    Nabij Utrecht
    Kleine flesjes vullen met water.
    Dan drink je ongemerkt behoorlijk wat flesjes leeg.
    Het gaat dan makkelijker dan tegen een 1,5 liter fles aanhikken ;);)

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Jeej voor het eerst na 5 dagen op de weegschaal gestaan: -1,5 kilo!

17. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Je kunt het water ook aanlengen met een beetje citroen of limoensap.

Verder heb ik mezelf aangeleerd om voor elke maaltijd een flesje leeg te drinken. Met 3 maaltijden zit je al op 1,5 liter.

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

Mar 21, 2011
    5,188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Dobbel en Kletskoek wat goed!!

Linda ook weer terug in het ritme!

Vica idd een half liter flesje vullen. Doe ik ook die drink gemakkelijker leeg als een glas water.

Hier had ik totaal geen zin om te fietsen vandaag dus ik nog tegen die kleine gaan we op de fiets naar school of met de auto? En mn reddende engel zei op de fiets. Dus toch die fiets gepakt en achteraf ook wel blij om!
    Ik merk ook aan mn kleding al wel dat het goed gaat, broeken gaan wat gemakkelijker aan en shirt zitten al wat lekkerder.

19. Hey Meiden,

Nou de vakantie zit er hier bijna weer op. Afgelopen twee weken niets gedaan wbt dieet. Ook niet op de weegschaal gestaan.

Maandagmorgen ga ik me wel weer wegen, vrees dat ik wel 2 kilo rijker ben. Maar goed. Dat gaat er met die shakes zo weer af. Hoop ik..

20. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    Doe ik ook! :D

Hier nog geen verdere vorderingen, maarja, afvallen gaat nu eenmaal moeilijk dat is m'n hele leven al zo. ;)

@ Kletskoek: mooi!!! :D

Liefs,

Share This Page