Het leed dat afvallen heet

Discussion in 'De lounge' started by Teardrop, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imensa

Imensa Niet meer actief

omdat uit te rekenen heb je dit nodig:
    lengte, gewicht, vetpercentage, vvm (vet vrije massa) activiteit factor (sporten)
    je kan dit laten meten in een sportschool bv. met een tang. ben zelf niet zon fan van health centers:) dus zou gewoon naar een knappe sportschool gaan.

mijn onderhoudsniveau is bv 2486 en bij cutten zit ik op 2238 een verschil van 248 :)

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik ben allang blij als ik aan 1400 calorieën per dag kom! Eet 3 maaltijden per dag en om de twee uur een gezond tussendoortje. Wat moet ik in vredesnaam nog meer eten dan?!

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

als ik bv rijst(100gram) broccoli(200gram) en kip(200 gram) eet zit ik al op 620 kcal en 54gr eiwit
    bakje kwark zit je op ongeveer 280kcal zit je al op 900 heb je er nog 1400 tegaan. heb je nog maar 1 tussendoortje en 1 maaltijd gehad.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    De tering zeg Imensa, die rug van jou.....das best veul spier zeg.
    Zou er bang van worden haha.
    Hoe lang heb je daarvoor getraind?

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Precies je kiest gewoon andere producten, volle producten is bv niets mis mee, iedereen doet maar light en mager maar vol an sich is niet verkeerd hoor..

Elke 2-3 uur moet je zoiezo iets eten...dan moet je beter gaan nadenken over wat je in je mond stopt, ander type brood (zoiezo veel mensen zie ik brood vermijden en dat hoeft helemaal niet)

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

heb vroeger heel veel gesport. en nu net weer sinds november 2012 begonnen.

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Hier vandaag 3 uur in de tuin gewerkt en dat voel ik nu echt wel!

Morgen gaan we eindelijk op vakantie en dan start ik op 81,0 kg. Ik ben zeer benieuwd of ik dat zo kan houden (of er zelfs in de vakantie wat af kan krijgen)

Allemaal veel succes en ik hoop weer mooie resultaten te lezen als ik terug ben :)

8. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    prettige vakantie.

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nou de eerste week zit er op voor mij en de weegschaal gaf vanmorgen na 1 week -1,5 kilo aan!! gaat wel erg hard terwijl ik me gewoon een week heb ingehouden en gister zelfs nog 8 chipjes heb gegeten ;) ben zo blij!!

Moet wel toegeven dat ik geen digitale weegschaal (meer) heb dus helemaal nauwkeurig is toch lastig te zien gaat nu per 500 gr wil die andere gauw weer gemaakt hebben en anders een nieuwe :)

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Rolinka, fijne vakantie!

Dani84, super zeg.

Hier tegenvallende uitslagen;)
    7 ons zwaarder als vorige week, maar goed, weet dat het niet echt aan het eten kan liggen. Afgelopen zondag wel een halve zak popcorn op...ahum...maar sindsdien weer me netjes gedragen. Zal volgende week wel weer eraf zijn.

Gisteren voor het eerst weer wezen boksen, dat viel toch wel tegen hoor haha.

11. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,200
    179
    63
    NULL
    NULL
    Fijne vakantie Rolinka :)

En goed van je hoor Dani, gelijk een goede start.

Jammer van het tegenvallende resultaat Wendelaa, maar als je weet dat je goed bezig bent dan zal het er inderdaad volgende week wel weer af zijn.

Zelf heb ik op het moment best moeite om niet te gaan snoepen en ik heb totaal geen zin om te bewegen. Nou ja, hopelijk komt het snel weer goed met de motivatie.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Fijne vakantie Rolinka!

Goed bezig Dani :D

Hier ook tegenvallend resultaat.. deze week +300gram.
    Deze week maar weer er tegenaan :)

Weet iemand hier nog een lekker recept met quinoa? Ben een beetje inspiratieloos...

13. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Heb ook een pak in de kast staan....maar geen idee wat ik er mee kan/moet :D. Hoop dat er een lekker recept voorbij komt.

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    3,243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    hoi meiden zou ik hier mee mogen kletsen? ik ben nu 8 weken aan het lijnen en ben nu 7,6 kilo kwijt. moet nog 3 ons om op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap te komen, maar wil graag nog minimaal 2.5 maar liever nog 7.5 kilo kwijt. ik ben 1.65 en weeg nu 72.5 en wil dus graag naar de 65 kilo. ik ben trouwens bezig met het 40 punten dieet. is een beetje hetzelfde als ww alleen dan zonder begeleiding.

ik weeg me wel elke dag, soms sla ik weleens een dag over. ik ben nogal een controle freak en wil het dus goed in de gaten houden hihi.

ik ben het er trouwens niet mee eens dat sonja bakker een crash dieet is. ik heb dat een aantal jaar geleden zelf gedaan e ben toen 11 kilo afgevallen en was na 2 jaar nog maar 2 kilo aangekomen. ik heb daarna wel mijn eetgewoonte aangepast. daar ligt het probleem vaak. als mensen dan zijn afgevallen gaan ze weer snoepen en dan is het logisch dat je weer aankomt. ik ben toen pas weer aangekomen toen ik zwanger werd van de eerste.

ook ik merk dat mijn heupen echt wel breder zijn geworden, zit nu zo goed als op mijn oude gewicht en krijg mijn broeken wel aan, maar nog niet dicht.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Jesje, welkom! Knap dat je alweer bijna op je oude gewicht zit.
    Succes met de kilo's die je er nog af wilt.

Mama sinds 2009: ik denk dat ik dit ga maken, ziet er lekker uit :) En dan met gegrild stukje vlees of vis ofzo!
    Quinoa Tabbouleh Recipe at Epicurious.com

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Mag jij vinden maar het gaat niet om jouw mening maar feiten, SB is feitelijk een crashdieet doordat je minder dan het nodige aantal kcal eet dan je lichaam nodig heeft voor optimaal te kunnen werken (op een gezonde manier) je ziet dan vaak dat spiermassa verloren gaat, ipv wordt opgebouwd (als je spiermassa opbouwt kan je extra kcal eten omdat je in rust meer verbruikt en dat zou dus eigenlijk je doel moeten zijn, naast het vet verbranden zeg maar)

Het kan prima werken als een tijdelijk iets (beginnetje maken) maar kan je niet de rest van je leven volhouden omdat het niet gezond eet, aldus de term CRASHDIEET.

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
  18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Dank jullie wel nu heb ik ook de motivatie om door te gaan ;)

@ jesje welkom

@ Rolinka fijne vakantie

@ geen recept voor Quinoa uhm ik ken het niet :) hihi

@ Chiggy en wendelaa vervelend maar zet em op! ;)

19. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Quinoa: Ik eet het het liefst zoet. Recepten - Amber Albarda Onderaan staat een fijn recept. Kan ook met gewoon melk of kokosmelk

Sonja Bakker: Ik heb alle boeken en ben er ook wel mee afgevallen maar zit er ook weer aan.
    Heb het wel eens ingevoerd op voedingscentrum en gemiddeld 1100 kcal per dag. Niet genoeg dus.
    Ik zou het wel tijdelijk als opstapje willen proberen (ff snel 5 kilo eraf ofzo) maar ik weet niet vanaf wanneer je lichaam in spaarstand gaat dus durf het eigenlijk ook niet

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hey hey,

Hier vandaag -100 gram. Ach het feit dat ik rondhuppel in een broek die ik eerder niet paste maakt wel goed dat ik weer bijna op startgewicht zit... Qua cm is er enorm veel veranderd.

Ik ga mij nu meer focussen op het sporten ipv het dieeten en daarnaast gewoon zoveel mogelijk gezond eten en zo weinig mogelijk snacken.

Share This Page