Rolinka; Dat is zeker fijn! Ohh jij dus maandag weer starten met 30 day shred! Heel goed! Ik snap het, maar je kan ook gezond en normaal eten hoor, je hoeft niet perse anders te gaan eten, maar gewoon volkoren pasta/rijst pakken, ook goed voor het hele gezin! En extra groente, veel variatie. Als ik wraps eet, pak ik volkoren wraps. En onbewerkt vlees/vis. En af en toe aardappeltjes stomen en in de oven doen. Gezond en goed voor iedereen.
Dat doen we ook. Ik gebruik, op enkele uitzonderingen na, geen pakjes en zakjes, alles is vervangen door volkoren (rijst, pasta's), en qua porties doe ik het ook netjes. Het probleem is en blijft de zoete tussendoortjes, met name chocolade. Ik haal het niet in huis, maar wel op mijn werk nog wel eens wat kopen en kan gewoon geen maat houden. Ik heb daar nog steeds geen stok voor achter de deur gevonden. De enige tijd wanneer ik er echt vanaf kon blijven is toen ik een crashdieet volgde, want dan eet je niet normaal, maar de door hun voorgeschreven maaltijddingetjes en mag je niets anders eten. Het crashdieet heeft me een lege bankrekening, maar wel meer kg's opgeleverd, dus dat is ook geen optie.
Ha meiden. Delta wat een super mooi resultaat! Rolinka je kan ook gezonde tussendoortjes meenemen en zodra je trek krijgt dan eet je je tussendoortje. Ik moet zeggen dat met wat ik eet ik geen honger heb en met de gezonde tussendoortjes red ik t ook goed en dat al 9weken lang. Ik had met teamdag op: Bij de thee 2 stukjes gevulde speculaas, lunch 1 1/2 bruin broodje met filet american en kipfilet met kruidenkaas, bij de thee 1 klein cakeje, diner 2 stukjes stokbrood kruidenboter, schnitzel gegratineerd met kaas en patatjes, dame blanch toe. Dus ja moest wel terug in t gareel! Gisteren een mooie dag met veel lopen en vandaag tot aan middag mn menu gevolgt. Neefje vierde zijn verjaardag dus stukje taart op, 4chippies, 2 broodjes kroket/frikandel en wat stukjes stokbrood met salade. Als toetje nog beetje ijs. Ik zit nu echt vol en dat voelt niet zo lekker. Morgen de laatste dag van mn eerste boek en dan maandag wegen en op naar boek 2!
Hehe, vandaag weer begonnen. Ik heb me nog niet gewogen, dat doe ik pas aankomende zondag. Eerst even een weekje flink er tegenaan. Mijn eetschema ziet er vandaag als volgt uit: O: kom yoghurt met 5 el musli, 100 gr mango, 3 el lijnzaad en een kop thee T: 2 rijstwafels, kop thee L: salade van ijsbergsla, kleine trostomaatjes en komkommer rauwkost, gekookt ei T: 2 rijstwafels, stuk fruit D: boerenkool stamppot op een andere manier met prei en roomkaas, en een braadworstje, schaaltje optimel. T: kop thee, stuk fruit. Ik hoop ook vanavond op tijd te zijn, zodat ik weer kan beginnen aan 30 days shred.
Succes weer Rolinka! Ik heb vanmorgen banaan havermout koekjes gebakken voor ik naar mn werk ging. Net 1 bij mn ontbijt gehad. Zijn echt lekker! En gezond natuurlijk De nieuwe Optimel kwark Griekse stijl is trouwens echt superlekker! Voor de mede WW-ers, een bak vol (450g) is maar 4 punten en vult echt goed. Mijn schema voor vandaag... O: Optimel kwark en havermoutkoekje T: Wat fruit, appel of mandarijntjes L: verse noedelsoep T: de overige 2 havermoutkoekjes D: Avondeten eigenlijk nog geen idee.... moet nog naar de supermarkt maar zal iets makkelijks worden (wel gezond!)
Mag ik ook met jullie mee schrijven? Ik ben sinds afgelopen november bezig en zo'n 40 kilo afgevallen door minder en gezonder te eten en meer te bewegen. Het boek het geheim van slanke mensen is mijn bijbel geworden Ik doe niet aan voorbedachte dagmenus maar kan natuurlijk wel vertellen wat ik gisteren heb gegeten en vandaag tot nu toe op heb Gisteren : 06.15 : 2 volkeren cracottes met pindakaas en een waldkorn beschuit met honing + kop thee zonder suiker. 10.00 uur: 2 koppen koffie zonder suiker en een appel. 13.15 uur : 2 volkoren cracottes met old Amsterdam, en 2 met smeerleverworst + beker halfvolle melk. 16.00 uur : een froufrou koekje en 2 koppen thee zonder suiker. 17.00 uur : 1 meergranen pannenkoek met aardbeienjam en 1 met spek + schaaltje vruchten yoghurt. 20.00 uur : beker nesquick chocomelk ( dolcegusto , 67 kcal uit m'n hoofd) met een speculaasje. Verder drink ik gedurende de dag af en toe een beker water. Vandaag : 06.15 uur : 250 ml magere yoghurt met een handje noten en een lepeltje honing + kop thee zonder suiker. 10.00 uur : een speculaasje en een kop koffie zonder suiker.
Jemig Tesske, 40 kg! Dat heb je goed gedaan zeg! @Chiggy, ik had nog niet gehoord van de nieuwe optimel yoghurt. Ik ga m ook eens proberen!
Het is kwark Rolinka, voor als je het zoekt in de supermarkt.. het staat dus ook bij de kwark en niet bij de pakken yoghurt Tesske, welkom! En al 40 kg afgevallen, wauw! Goex zeg!
Haha dank je, ik ben ook super blij dat ik zover ben gekomen. De laatste weken heeft het vele afvallen wel wat klachten met zich mee gebracht ( hartkloppingen, duizelingen en trillerig op de benen staan) en daarom heb ik een afspraak gemaakt bij een diëtist om even samen te checken of ik dingen niet helemaal goed doe. Heb net gebeld en kan donderdag al terecht dus dat is wel heel prettig.
Welkom Tesske! En super knap van die 40 kilo! Klinkt goed jullie lijstjes! Succes Rolinka met 30 day shred!! Ik ga vanavond ook weer verder met ripped.
Vind de nieuwe kwark van Optimel minder lekker dan de bekers yoghurt die er voorheen waren. In combinatie met cornflakes dan. Jammer hoor. @Chiggy: welk recept gebruik je voor de havermoutkoekjes?
Mama sinds 2009: Ik heb vandaag alleen havermout en banaan gebruikt (1 geprakte banaan en 50gr havermout en dan op 180gr in de oven) Afgelopen weekend had ik er ook kokos door gedaan, was ook erg lekker!
He meiden hier ook weer goed bezig. Afgelopen week 500 gram afgevallen. Bijna op de helft van wat ik eraf wil hebben. Rolinka weer goed begonnen! Chiggy jammer van die banaan in je koekjes. Die lust ik niet maar goeie vondst. Tesske welkom en al goed bezig geweest. Fijn dat je bij de dietiste terecht kan zo snel.
Kibbeling, je kan het natuurlijk ook met ander fruit maken... Mama sinds 2009: ik had er nu 3 wat grotere gemaak maar maak ook wel eens meerdere kleintjes. Ik doe ze ongeveer 25 minuutjes op 180graden. Gewoon tot ze een beetje bruin zijn. Van binnenb blijven ze zacht
Gisteren geen shred gedaan. Mijn zoontje zit in de fase van verlatingsangst en zodra ik thuiskom wil hij niet meer zonder mij. Als ik mijn kont keer, dan gaat ie brullen. Verder slaapt ie belabberd op dit moment, dus toen ik eindelijk de tijd gevonden had, was het al tegen half 10 en had ik m ook wel een beetje gehad. Wel gisteren een stuk gelopen en een stuk gefietst, dus beweging is er wel. Mijn menu voor vandaag: O: havermout met yoghurt, fruit en lijnzaad T: 2 rijstwafels, stuk komkommer L: salade van sla, rauwkost, tomaatjes en een broodje met een gekookt eitje. T: peer, 2 rijstwafels D: zalmpakketje en aardappelpurree. Ik ben nog aan het denken over de groente die ik daarbij zal doen. Als toetje een schaaltje optimel. T: banaan, appel @Chiggy, de kwark laat ik voorbij gaan. Ik ben zoveel mogelijk suikers aan het bannen en in die kwark zitten toegevoegde suikers. De enige die ik nu nog binnenkrijg zijn die in de yoghurt met vruchten van optimel en daar laat ik het bij. @Kibbeling, goed bezig!
O: 2 crackers met light jam T: 1 evergreen L: 2 sneetjes bruin met kip en kaas T: speculaasje D:Wortels met vis T: appel
Chiggy ik ga er eens over nadenken met welk fruit ik ze dan kan maken. Rolinka balen vd fase waar je uk in zit. Maar je hebt wel bewogen dus niet helemaal stil gezeten. Woezel welkom en succes! Hier vandaag netjes mn menu aan t volgen. Drink genoeg wa t wc en ik hebben elkaar al weer gevonden. Voldoende water en thee al op. Lekker bezig dus!
Hier super druk op mn werk! Heb nog niet eens gelunched... gaat lekker zo dus. Gelukkig ook niet gesnoept. Zo maar even snel 2 boterhammetjes eten aan mn bureau. Vanavond eet ik thaise groene curry, heerlijk! Nu al zin in