Verjaardags vraagjes

Discussion in 'De lounge' started by lisanne123, Oct 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Nijntje slingers , check .
    Nijntje ballonnen , check.
    Nijntje bekers en bordjes , check .
    Nijntje outfit , check .
    Uitnodigen met foto dus niet van Nijntje .
    Taart wordt gemaakt , is misschien van Nijntje als het lukt anders niet .

Ik ben alleen nog opzoek naar Nijntje sokken ?
    Weet iemand waar je die kan kopen ?
    En ontbreekt er nog iets op mijn Nijntje lijstje ?

En ik vraag me eigenlijk af hoeveel slingers en ballonnen je ongeveer ophangt . Haha vind het zo gek een paar jaar geleden werd mijn verjaardag nog door me ouders georganiseerd en nu doe ik het zelf voor mijn zoontje .

Wat kan ik bijvoorbeeld neer zetten .
    Zowizo Nijntje koekjes ?
    Kaas , worst .

En hoe doe ik het met de taart , me tante maakt de taart en neemt die ook mee . en ik wil eerst op wat bezoek wachten en de kaarsjes uitblazen . Maar je vraagt toch bij binnen komst al of ze taart willen ?

En het taart meppen is dat gewoon in de tafelstoel in de Verjaardags outfit terwijl de andere ook taart eten ?

En sochtends misschien een versierd cakje meppen ? zodat we rustig fotos kunnen maken en hij lekker kan smullen . Met al het bezoek zal hij toch weinig taart eten .

En een tafelkleed is dat wel handig met koffie enzo , of gewoon kort houden ?
    Alvast bedankt :)

2. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Leuk bedacht allemaal!

en het tijdschema, gewoon indelen zoals jij wilt hoor, dan geef je ze toch alleen wat te drinken als ze binnen komen? ik denk dat je gasten het best vinden zolang ze maar je kleine kunnen vertroetelen, en een stukje taart in de loop van zien ;)

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Knutselkitty , dankjewel leuk om te horen :D .

Is dat niet raar alleen drinken geven geen taart ?
    Ik kan alvast iets kleins geven maar dan willen ze straks allemaal geen taart meer is zo lullig voor me tante die haar best doet .

Weet echt helemaal niks van een verjaardag geven haha .
    Wanneer zet je de chips enzo neer ? Of staat dat er al gewoon ?
    En wanneer zing je ? Als de taart op tafel staat of de taart aankomt . Wie begint er dan met zingen ? Moet ik dan in me eentje beginnen haha . Sorry hoor ik ben nogal gestrest met dit soort dingen , kan niet tegen veranderingen en dit soort situaties dus plan het vaak helemaal in me hoofd . Klinkt nogal stom dat weet ik .

4. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Allereerst: Relax! Even rustig aan, zoveel gestress heb je niets aan.

Hoeveel mensen komen er? En hoeveel kinderen? Vanaf hoe laat en tot hoe laat?

5. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Mauw , dankje haha .
    Ongeveer 20 à 25 volwassenen (kaartjes nog niet verstuurd dus twijfel). En 4 kindjes en als we toch de rest van de familie uitnodigen of ze komen gewoon rond de 7 kindjes . waarvan 1 van mijn zoontje zijn leeftijd (bewust niet meer uitgenodigd gaat gewoon niet passen ) .

Het is van 1 tot 4 .

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Allereerst: relax en probeer te genieten ipv alles zo strak te plannen. Anders ben je de dag zelf alleen maar aan het rennen en het vliegen en moet je later op de foto's zien dat het best een leuk feestje was ;)

Niet al te druk maken over wat je wanneer doet of op tafel zet. Als mensen honger of dorst krijgen dan hoor je het wel hoor en zo niet, dan hadden ze hun mond maar open moeten trekken :D

En de Nijntje sokken? Al gekeken bij de V&D of de Prenatal?

Edit: bij ons is het meestal zoete inval, dus ik heb geen vaste schema's mbt wat wanneer op tafel komt. Ik vraag gewoon als de mensen binnenkomen of ze koffie willen en als de taart nog niet is aangesneden dan geef ik aan dat we dat eerst doen of dat ze evt alvast een andere smaak taart/plak cake oid kunnen krijgen. Als de koffie op is vraag je gewoon of ze nog wat willen drinken en dan hoor je vanzelf wat ze willen. Zodra er meerdere mensen over zijn gegaan op frisdrank zet ik de chips etc. Op tafel.

7. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Haha! Je zult zien na de verjaardag dat je denkt, jeetje zoveel stress hier om! ;)

Ik zou het zo doen:
    Bij binnenkomst koffie/thee of fris aanbieden. Handig om koffie al klaar te hebben in zo'n thermoskan, want met zoveel man kan het snel gaan. (of je maakt een tafel waar je alles klaar op zet, zodat ze ook zelf kunnen pakken)

Rond 2 uur meld je dat je de taart gaat doen. Wanneer jij met taart binnenloopt, kindje in kinderstoel, is de aandacht daar snel opgericht. Dan zingen en tussen door de kaarsjes aansteken en dan blazen. Je kan altijd even tegen iemand zeggen: Ik ga nu de taart pakken, diegene geeft het dan wel weer door. Vaak lopen dat soort dingen vanzelf. Dan de taart snijden en uitdelen. Taartje meppen kan dan ook. (plastic bordjes kunnen handig zijn)

- Voor de kindjes kun je eventueel uitdeelzakjes maken met wat snoepjes/chips en/of een kleinigheidje. Nijntje traktatiezakjes, Nijntje uitdeelzakjes, Nijntje snoepzakjes - €1,30
    Kan tijdens of bij afscheid, wat jij zelf wil.

Op tafel kun je na de taart nog wat chipjes neerzetten of kaas/worst. Maar de tijd gaat denk ik best snel.
    Tussendoor wat fris aanbieden of eventueel ook op een tafelzetten, zodat ze zelf kunnen pakken.

Voor de kids die komen kun je een hoekje creëren waar ze kunnen spelen eventueel.

Meid, het komt allemaal echt wel goed en op een verjaardag loopt het vaak toch allemaal een beetje vanzelf. Je hebt het nu al super goed gedaan, helemaal in style dus dat komt vast en zeker goed!

8. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Dankjewel :) fijn om even te horen hoe zo een verjaardag gaat.

Heb nu een beetje een idee .
    Haha dat maakt me een stuk minder zenuwachtig .

Wat kan je bijvoorbeeld in uitdeelzakjes doen ? Ik weet van vroeger wel dat we een ballon mee naar huis kregen , is dat ook leuk ?

9. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Ja leuk idee! En bijv. een doosje rozijntjes? Of een kindersurprise.
    Ligt natuurlijk ook een beetje aan de leeftijd van de kindjes die komen. Stickervelletje erbij. Bij de action heb je best leuke dingen voor niet al te duur.

Ik ga je denk ik alleen maar zenuwachtiger maken maar je kunt bijvoorbeeld ook een leuke kartonnen beker vullen met wat chipjes, ballon erbij en folie eromheen. Je kunt zoveel! Maar eigenlijk hoef je helemaal niet extreem uit te pakken, je thema is al leuk en kindjes zijn al snel tevreden.

10. Metire

Metire Niet meer actief

(Even tussendoor) Wat bedoel je met taart meppen?? :p

11. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Dat is een klein mini taartje die lijkt op de grote, en dat geef je aan de jarige die m lekker mag pletten, wroeten, hoofd erin gooien etc :p

Reactie op iemand die het hier vroeg, niet aan TO ;)

Share This Page