Terreurdreiging Rotterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door Sue87, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Oei oei meiden.. het komt wel heeeeel dichtbij zo..

http://www.nu.nl/binnenland/4891979/terreurdreiging-rotterdam-melding-spaanse-politie.html

Vooral dit:
    "Tijdens de politieactie werd in de omgeving van de Maassilo een Spaans busje aangehouden met gasflessen. De Spaanse chauffeur zal worden verhoord. Het busje reed een aantal keer heen en weer in de omgeving van de Maassilo en werd vervolgens aan de kant gezet."

Om vervolgens even te vermelden dat dat in Spanje ook het plan was.

Ik moest mezelf al streng toespreken om nog naar sommige dingen toe te gaan (en grote evenementen vermijd ik liever al), maar hier krijg ik het wel benauwd van hoor.:(

Mede angsthazen hier? Of moedinsprekers?

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee, ik ben niet bang. Heb 1 aanslag (Londen 7/7) van héél dichtbij meegemaakt, woon nu alweer geruime tijd in Frankrijk waar uiteraard ook veel gerommel is. Ik ben er niet bang voor, denk er nagenoeg nooit over na, en zie niet in waarom ik me bang moet laten maken door een handvol debielen.

Daarnaast neem ik veel nieuwsberichten over potentiele aanslagen met een hele grote korrel zout. Voornamelijk stemmingmakerij met een agenda van heb ik jou daar.

Zara75, ShampooL, Noorie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben geen angsthaas, tenminste.... bij echt grote dingen denk ik wel 3x na. Het is goed te zien dat de lijntjes kort zijn en serieus genomen worden. Volgens de nieuwsberichten kwam de melding ook echt uit Spanje.

Ik ben alleen van mening dat we ons niet door dit soort dingen bang moeten laten maken. Als het je tijd is... is het je tijd. Dit kon ik mezelf tot voorkort voorhouden.....nu komt het wel heel dichtbij letterlijk en figuurlijk

4. Whysteria

Maar dan nog: ook als het binnen je eigen land gebeurt blijft de kans nog altijd statistisch gezien enorm klein. Je hebt meer kans de loterij te winnen.

Be Happy vindt dit leuk.
  5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Je hebt gelijk Whys (ja, ik zei het echt ;)), maar gevoelsmatig vind ik het eng.
    Niet eens om mezelf maar meer omdat mn zoon dan geen moeder meer heeft.

Binnen 3 weken ben ik bij een metal concert en ik maak me wel zorgen.
    Net als toen ik bij een ander concert stond en toch even moest denken: wat als er nu een malloot binnenstapt met een wapen..ik kan geen kant op.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee dit maakt mij op dit moment niet bang. Maar ik denk dat het gedeeltelijk ook komt omdat wij de dichtstbijzijnde "grote" stad op 30km afstand hebben zitten. Ik voel mij hier dus echt rete veilig haha.

Maakte mij in het begin van alle media nieuws rondom IS meer druk dan nu merk ik wel. Je wend eraan ofzo. Maar grote massale plekken/steden bezoeken voel ik mij wel minder prettig bij dan hier op de plek waar wij wonen.

7. Whysteria

#7 Whysteria, 23 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 aug 2017
    Ik kan jouw angst niet wegnemen, en geef eerlijk toe: ik woon in een rustig gebied waar geen terrorist voet zal zetten, en mijn wilde jaren speelden zich af in de heerlijke (relatief) veilige nineties. Maar ten eerste spelen zich ontelbare concerten tegelijk af, je moet maar de pech hebben dat die van jou het doelwit is, en dan nog zijn de overlevingskansen groter dan dat je het slachtoffer wordt.

Ik moest de dag na 7/7 ook weer gewoon de London underground in (anders kwam ik niet op mijn werk). Dat was een dag of twee wel ongemakkelijk, maar alles went.

Je kunt er uiteraard ook voor kiezen dan maar niet meer naar concerten te gaan, maar dan krijgen de terroristen hun zin, en loop jij een heleboel mis.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Tja ik woon in Uk maar het enige dat we hebben als trekpleister is een bouwval op een heuvel ver genoeg van waar we wonen. Stad die eraan verbonden is is de moeite al niet meer om naartoe te gaan want zowat alle winkels zijn verhuisd naar een winkelcentrum. Daar kom ik niet omdat het niet doenbaar is als ik beide kinderen moet meenemen en tijdens het schooljaar al helemaal niet omdat de tijden van de bussen niet uitkomen (als ze al op tijd zouden rijden).

Wij zitten goed voor zover je het goed kan noemen natuurlijk.

9. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik herken het gevoel helemaal niet. Ik ga nog steeds naar grote steden toe en bezoek plekken waar het touristisch is. Wij waren de dag voor de aanslag nog in Barcelona. Zitten nu op een camping in Frankrijk waar het op de boulevard elke avond erg druk is, maar het weerhoud mij er niet van om daar tussen te lopen.
    Je weet niet wanneer en waar er wat gaat gebeuren, de kans is erg klein dat je er bij bent. Daar ga ik mijn leven niet voor on-hold zetten.

Whysteria vindt dit leuk.
  10. Whysteria

Het klinkt geweldig! Ik denk dat ik gezellig bij jou in 'Uk' kom wonen... :thumup::)

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hoe meer zielen hoe meer vreugd... Heb nog een 1 en 2 persoonsopblaasbed dus man en kind kunnen mee als jij dat wil ;)

12. Whysteria

Super! Ik kan niet wachten de 'bouwval op de heuvel' te gaan bezoeken :D het klinkt een beetje als mijn woonplaats trouwens...

Tot gauw :thumup:

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Nee ik ben niet bang, zoals al eerder gezegd is de kans dat je door een terroristische aanslag overlijd erg klein. Daarnaast wil de IS juist angst zaaien dus moeten we hen niet hun zin geven maar gewoon blijven doen wat we altijd al deden.
    Zo is hier een aantal jaar geleden een grote schietpartij in een winkelcentrum geweest, de dader kende ik vaag uit de kroeg. Ondanks dat ga ik nog steeds regelmatig shoppen en naar de kroeg.

14. Whysteria

Hahaha, ik realiseer me nu dat je het over de UK had. Omdat je de 'k' met kleine letter schreef dacht ik dat je 'Urk' bedoelde maar de r vergeten was :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Waar woon je precies? De 'bouwval' is toch niet de Tor in G'bury?

mam1991 vindt dit leuk.
  15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Die ken ik niet maar we hebben hier een kathedraal op een heuvel zitten en schooluitstap van mijn zoon ging op de terugweg stoppen om een schroothoop te bekijken die ze hier 'angel of the north' noemen. Ja sorry heb het ding ook al een paar keer gezien en denk altijd van slimme manier om van je afval af te komen maar ik zie er geen engel in.

16. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Nee, ik ben niet bang. Ben meerdere keren in de week in Rotterdam en regelmatig in Amsterdam te vinden. Vorig jaar nog naar Parijs en Istanbul geweest. Ook vaak genoeg op festivals, evenementen etc. Ik ga het niet ontwijken en me bang laten maken, want dan kom je je huis niet meer uit. Het is niet te voorspellen.. ga je dan allerlei leuke dingen aan je voorbij laten gaan? De kans dat je een auto-ongeluk meemaakt is nog altijd veel groter.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Eerder was ik niet bang vanwegen kansberekening. Nu komt het erg dichtbij. Vandaag vind ik het even wat lastiger. Gevoel vs verstand.

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hadden kaartjes voor Guus Meeuwis, maar daar was een dag ervoor gerommel.
    Ook iemand opgepakt, die zich verdacht gedroeg. We zijn niet gegaan.

De oudste ging dit jaar met schoolreis naar Londen. Pff, ik heb me wel zorgen gemaakt, zelf nog geprobeerd om haar om te kopen met een aantal dagen Barcelona. Maar goed, daar is nu ook een aanslag geweest.

We wonen in Zeeland, dus hier verwacht ik het niet zo snel. Maar goed 2 dagen in de week ben in Rotterdam voor me werk. En nu ga ik met de trein (dan kan ik onderweg werken is de bedoeling) Tja, dan wordt het weer spannender.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik ben niet bang. Mijn leven wil ik niet laten leiden door angst van een aantal zieke geesten die denken de wereld te kunnen regeren of what ever hun gedachtengang is.

Nu komen we nooit in Rotterdam of Amsterdam, maar als het gebeurt dat gebeurt het. Waar ook in Nederland.

20. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Tsja dan moet ik denk ook maar stoppen met autorijden want dan is de kans op overlijden volgens mij groter. Men lijdt het meest door t lijden dat men vreest. Ik ga er exht geen plekken om mijden.

amdaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina