Het leed dat boodschappen doen heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb geen hekel aan boodschappen doen. Op vrijdag haal ik voldoende zuivel, brood etc in huis maar ik ga niet voor de hele week avondeten in huis halen want ik zou werkelijk vrijdag niet al weten wat ik maandag of dinsdag zou willen eten hihi

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    En verdubbelt je uitgaven voor die paar maaltijden...:p

Wensje88, Chocolat en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind boodschappen doen ook echt enorm verschrikkelijk.

Zoals vele al voor mij hebben gezegd doe ook in Online de boodschappen. IDEAAL!

Heb gemerkt dat we niet alleen besparen ( je doet geen impuls aankopen meer ) maar je hebt ook die stress niet van het hele boodschappen doen op zich.

Ja het maken van een week menu en kijken naar de aanbiedingen dat moet nog steeds maar dat kan ik nu heerlijk vanaf de bank doen, bepaal zelf wanneer ze het brengen ( doe ik meestal op mijn schoonmaak ochtendje want dan ben ik toch thuis )

Wij geven zo rond de 70 euro per week uit voor 4 personen ( 2 volwassenen en 2 kinderen ) dan hebben we gewoon de hele week eten, drinken, snoepjes, koekjes, extra's en ga zo maar door. Altijd een gevulde kast in ieder geval ;)

Ik doe het elke week via de Jumbo trouwens. Ik zou zeggen probeer het eens.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind het ook vreselijk...

Maar zo te lezen is dat online boodschappen doen en laten bezorgen zo gek nog niet!

Even een vraag voor degene die dit doen: hebben de producten ook een redelijke houdbaarheidsdatum? Niet dat je een zak sla koopt en dat deze binnen 2 dagen op moet zeg maar. Of een pak melk oid.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is echt knetter duur en je moet van aparte dingen houden, heb het 1x gedaan en doe het niet nog een keertje.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik bestel 1 keer per week bij AH.nl. Bevalt super goed.

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Houdbaarheid is vaak prima. Heb maar zelden iets dat nog maar heel kort mee kan.

Bailief vindt dit leuk.
  8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier is alles altijd ruim te gebruiken. Ik dacht in het begin dat de producten altijd uit de plaatselijke supermarkt kwam :rolleyes: maar toen vertelde een bezorger ( van de Jumbo ) dat het vers van het Hoofdkantoor komt ( zo heet het niet maar kom ff niet op de naam, hoe heet het nou? :roflmao: ) dus het heeft niet eens in de winkel gelegen ofzo. Dus ja hier is alles vers. En natuurlijk heb je wel eens iets er tussen zitten wat niet helemaal goed is maar dat kan je in de winkel ook overkomen, maar over het algemeen zit het gewoon goed.

autumn86 en Bailief vinden dit leuk.
  9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat doe je heel netjes.
    Jumbo bezorgd helaas niet bij mij en ook geen PickUp Point in de buurt.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is balen zeg :(
    Hier ook nog niet zo heel lang een bezorg service maar ik zou er zeker gebruik van gaan maken als het kan.

Is de AH anders geen optie?

11. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ik vind het boodschappen doen nog niet eens zo heel erg, als ik maar weet wat ik moet maken die week! Maar heb hier nogal een kieskeurige eter die ook vaak graag "iets anders" wil eten.. Maar geen inspiratie of geen gerechten wat je op drukke dagen 1 2 3 maakt.. ik zie er dus tegenwoordig ook als een berg tegenop

alla en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  12. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Het komt meestal rechtstreeks van het distributiecentrum, dus op zich gaat dat wel goed. Soms wissel ik wel eens wat dagen om met wat ik gepland heb om te eten, als dat beter uitkomt met de data.

Even voor je beeldvorming: De pakken yoghurt/vla die ik vandaag heb binnen gekregen hebben een datum tussen 6 sept en 13 sept

Bailief vindt dit leuk.
  13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hahaha, ik heb het ook met mijn zus geprobeerd, dan komen we dus thuis met Tony's en sushi :D

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wij bestellen via Picnic 1x per 2 weken en doen ook nog gewone boodschappen, de weekboodschappen bij de supermarkt en bakker. Maar het blijft altijd zo'n rot klus. Bedenken wat je eet. De helft weer vergeten waardoor je nog een keer langs de winkel moet. Een man die de ene week 6 pakken melk drinkt de andere keer 1. Zelfde met beleg. Denk je te weten wat en hoeveel ze willen. Willen ze opeens weer iets heel anders.
    Ik vind het verder niet zo erg om het te halen. Maar het bedenken wat ik moet halen wel.

15. Sybil

Sybil Actief lid

10 mrt 2017
    200
    156
    43
    Hier lieten wij voorheen ook bezorgen, tegenwoordig gaan we wel weer. Het nadeel aan bezorgen vind ik dat je niet zelf je verse producten uit kan zoeken en het even afwachten is hoe het transport is gegaan. Meestal gaat het goed, maar er zijn ook mensen die groente en fruit onder blikken soep inpakken. :confused:

Wat betreft het andere deel, het bedenken van je lijst: favorieten bewaren. Mij helpen die losse blaadjes met recepten niet, dan zie ik nog steeds een onwijs lange (en dus ontmoedigende) ingrediëntenlijst. Ik heb een notitieboekje waarin alle recepten die ik uit mijn hoofd kan, een beetje onderverdeeld in categorieën. Groente/AGV/Pasta/Brood/Wraps/Rijst/etc. Dan hoef ik alleen maar alle titels langs te gaan en heb ik zo een gevarieerd menu. Verse maaltijd voorin de week, houdbare maaltijden (rijst of pasta met diepvriesgroenten) later in de week zodat ik ook niet met houdbaarheidsdata in de knel kom. Daar zijn trouwens ook wel apps en websites voor, dan kun je al je recepten op 1 punt opslaan.

Als ik dit niet doe blijf ik in een cylcus van drie weken steeds dezelfde dingen koken... :p

16. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik heb op zich geen hekel aan boodschappen doen. Nu komt het praktisch zo uit dat mijn man de weekboodschappen doet, maaranders zou ik dat ook geen punt vinden.
    Ik haal dan de rest van de boodschappen op de markt/bij de slager.
    Wat ik wel heel irritant vind, is dat we een weeklijst maken, alles in huis halen en ik vervolgens tóch nog bijna elke dag bij de super sta omdat we toch nog iets vergeten zijn, iets op is, etc! ;)

17. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Hier ligt t er een beetje aan wat er op is, maar ik hanteer tegenwoordig bij de meeste dingen wel de op-is-op-methode. Tenzij het brood of aardappelen zijn natuurlijk, maar dit geldt meer voor bijvoorbeeld koek, chips, hagelslag etc.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Och vreselijk. Die stomme boodschappen altijd. Meestal maak ik een lijst wat ik die week wil eten aan de hand van wat er in de aanbieding is. In de vakantie ga ik naar een pick up point. Daarbuiten gewoon naar de supermarkt hier.

Vaak vries ik ook veel dingen in zoals vlees en dan zit er soms een week tussen dat ik geen vlees hoef te halen. Scheelt ook een hoop.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ik vind boodschappen doen best leuk. Wel liefst zonder zoontje ;)

Ik doe wel geen boodschappen voor een week, geen idee wat we overmorgen willen eten en al helemaal niet over 5 dagen.
    Reclames bekijk ik niet. Ik geef dan juist meer geld uit want dan koop je dingen in de reclame die vaak duurder zijn dan etenswaren die niet in de reclame zijn.
    Zwaardere dingen zoals drinken, wasverzachter,... laat ik eens in de zoveel tijd leveren.

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

@nelta , @Debaky , @Petra82

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht eigenlijk ook dat het uit de winkel kwam :roflmao: vroeg me al af hoe dat dan moest als er weer eens iets niet op voorraad was. Dat gebeurd mij nogal eens hier.

Klinkt goed! Ik wil het ook een keer proberen!

Debaky vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina