Het leed dat boodschappen doen heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ja dat zeker. Maar het gaat dan idd om melk brood en vergeten spullen die ik nodig heb bij het koken. :D

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik deed altijd boodschappen bij Lidl en Dirk en in verlof en kraamtijd appie en het scheelt amper hoor, ben vaak bij beide even veel kwijt. Echt een aanrader hoor! Verder bestel ik dus ook voor een week en bedenk wat we eten dmv recepten online. Tussendoor haal ik vaak nog even fruit of melk (ok in m'n verlof iets vaker haha)

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ik ben al een tijdje van plan om ook te gaan bestellen, maar het komt er steeds niet van. Boodschappen vooruitplannen zit echt niet in mijn systeem :D Ik ga nu eerst even structuur creëren in mijn receptenlijst. En ik wil nog even een lijst maken van dingen die ik iedere week of twee wekelijks in huis moet/wil halen. Daarnaast heb ik bedacht dat ik dan ook moet bedenken wat ik in huis kan halen om een makkelijk gerecht achter de hand te hebben, als ik door omstandigheden toch niet kan/wil maken wat ik ingepland heb, zodat ik niet alsnog naar de winkel moet.

Nou vind ik boodschappen doen overigens helemaal niet vervelend, maar ik geef echt te veel er aan uit nu :oops: Ik zou graag wat erop gaan besparen.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit heb ik ook. Als ik dan eveb niks weet haal ik daar gerechten uit.

Ik heb gewoon een map, die ik ook aanvul met nieuwe recepten

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Yep
    Gelukkig kunnen we het betalen.

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik deed eerder ook boodschappen bij Lidl, maar het scheelt inderdaad haast niets meer qua prijs.

Af en toe haal ik nog wel eens wat groente en/of fruit.

Hoop wel dat Jumbo hier snel eens gaat bezorgen. Die hebben toch weer hele andere dingen in hun assortiment.

Wij zijn met zijn tweeën, en doe trouwens z'n 1x per 2 weken boodschappen.

Heel soms (1x per 3 a 4 maanden) ga ik langs AH ipv online bestellen.

Maar ze hebben online echt veel meer keuze. Echt heel fijn!

7. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Ik maak op woensdag mijn volledige menu voor de week erna. En dan tevens ook de boodschappenlijst. (dus echt van ontbijt tot diner) Verder komen er standaard fruit en dingen voor de kinderen bij.
    Verder begin ik dan te kijken naar kortingen voor eventueel wasmiddelen / tandpasta... er bij te voegen.

Op vrijdag gaat mijn man altijd naar de Colruyt (België) aangezien hij in ploegen werkt en dan zonder kinderen kan gaan. Zondag gaan we samen naar de AH (in Nederland) aangezien we aan de grens wonen.

Ik wijk zelden van mijn lijstje af en het bespaart enorm veel gedoe. En eenmaal je gewoon bent om een weekmenu op te stellen, wil je niks liever meer doen.

Chocolat vindt dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben meer een Jumbo fan, maar ga geregeld naar de AH omdat dat dichterbij is.
    Misschien toch maar een keer proberen, dat laten bezorgen door de Appie. Scheelt een hoop tijd en irritaties:roflmao:

9. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik HAAT het. Van die zeverzakken die gaan buurten midden in het gangpad. Doe dat thuis met een pot thee erbij. Of mensen die 3 dagen nodig hebben voor de koeling welk pakje boter ze het best kunnen pakken.
    Dan heb ik thuis nog een vent die altijd zegt: kijk maar waar jij zin in hebt. Komt ook nooit met een suggestie van dat gaan we eten van de week.

Maar ik gruwel nog meer van het thuis bezorgen. Paar x gedaan, maar vreselijk dat ik niet kan zien wat ik koop qua vlees en groenten. Ik offer mezelf wel een uurtje per week op en degene die mij tegen komen, zullen denken: wat een chagrijnig wijf :p:roflmao:

Chocolat, Marchella, 2littlemonkeys en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Volgens mij ben ik heel raar maar ik vind boodschappen doen wel leuk :D
    Ga 2x per week, meestal op vrijdag en maandag of dinsdag.
    Ik maak geen lijstjes maar bedenk ter plekke wat ik die week wil eten van impulsaankopen heb ik geen last.
    Neem wel het liefst alleen mijn jongste mee naar de supermarkt als ze beide mee gaan gaan ze etteren.
    Daarnaast ga ik naar de slager en elke week naar de bakker.
    Bij de slager sla ik gewoon heel veel vlees in en dan bedenk ik later wel wat we daar bij gaan eten.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Het bedenken vind ik wel vervelend. Als ik aan mijn vriend vraag wat hij wil eten weet hij het nooit dus dat komt op mij neer.

Elke maandag haal ik de bootschappen en op vrijdag nog wat voor het weekend. Werk altijd met een lijstje anders komt het niet goed.

Een hekel heb ik er niet aan maar leuk is anders. Voorheen woonde wij in een plaats met handscanner dat was wel ideaal.

12. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik laat het nu bezorgen ivm tijd dat ik werk. En we gaan 1 keer in de 2 maanden naar Duitsland om vlees te halen. Per 1 september doen vriendin en ik samen bestellen en zo de kosten delen met bezorgen.

13. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Whoehaha :D :D

14. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik haal standaard 1x per week boodschappen op een avond en mijn man is dan thuis bij de kinderen.
    Kijk eerst altijd wat ik in huis heb en of ik dat kan combineren met de aanbiedingen, als er iets in de aanbieding is wat we vaak gebruiken haal ik een voorraadje, dat scheelt weer in de andere weken.
    Wij hebben ook een weekplanning, schuiven soms met de dag maar het eten is dan wel in huis.
    Ik schrijf alle boodschappen op de volgorde hoe het in de winkel ligt als ik binnen kom en wandel zo alle paden door, of sla de paden over waar ik niet hoef te zijn.
    Ik hou van boodschappen doen heerlijk!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb ook zo'n hekel aan boodschappen doen. Hebben het maanden van Jumbo laten thuisbezorgen, maar daar waren we toch echt meer geld mee kwijt t.o.v. de Dirk. Scheelde ons echt 15-20 euro per week. Nu doet mn vriend 1x per week de boodschapoen bij Dirk, en ik ga nog 1x per week naar Appie voor aanbiedingen en dingen die ze bij Dirk niet hebben.
    Ik heb weleens met mn bon van de Dirk in de Jumbo gestaan om te vergelijken en Dirk is goedkoper, net zoals dat het goedkoper is dan Appie.

16. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik haat boodschappen doen, de lange rijen, mensen die met hun kar midden in het pad stil gaan staan, product wat je nodig hebt is natuurlijk weer uitverkocht. Ik laat get nu wel eens via au bezorgen, maar vind het minimum bestel bedrag vervelend, daar kom ik niet elke week aan.

17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik vind boodschappen doen geweldig leuk, best een feestje haha. Mijn man en kind ook, dus we doen het regelmatig. Ik bekijk iedere week de folders en haal vaste producten op voorraad. Dat zal ongetwijfeld iets meer kosten dan dat je één dag per week gaat, maar verder zijn we geen big spenders, dus dat maakt niet zo veel uit.

18. beebj

beebj Niet meer actief

Nog een tip; leg een kladblokje in een keukenkastje. Als er iets op gemaakt wordt, gelijk opschrijven. Scheelt je veel als je een lijstje gaat maken. Manlief doet hier ook aan mee.

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik doe wekelijks boodschappen met 2,kinderen. Drama maar goed mpet gebeuren.

Neem isje boekjes mee van de winkel staan altijd leuke gerechtjes in. Zorg datvje sommige dingen standaard in huis hebt.
    Ik heb bij een jumbo foodmarkt gewerkt waar een pick up point zat en thuis bezorgen. Daar werd gewoon alles uit de winkel gehaald. Zo ver ik weet leveren ze geen thuis bezorg dingen vanuit distributiecentrum in Veghel.

Ik ga 2x per week naar de winkel. Het is niet mijn hobby maar ik houd wel van verse dingen en kan ik 2x verzin waar ik op dat moment zin in heb.

20. Nana01

Nana01 Actief lid

30 jul 2016
    219
    66
    28
    Hahaha....dit had ik zelf kunnen schrijven :roflmao:
    Vreselijk vind ik het. Ik ga ook 1x in de week met een weekmenu en lijstje ivm de kosten.

Ik kan echt niet begrijpen dat er vrouwen/moederd zijn die dit als ontspannend of zelfs uitstapje zien :rolleyes:

Deel Deze Pagina