Het leed dat boodschappen doen heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik doe de boodschappen meestal in de winkel, het liefst een andere AH dan ik of waar mijn man werkt ( anders ben je zoveel tijd kwijt met kletsen met je collega's )
    Bezorgen doe ik ook wel, afgelopen maandag kwam de Appie weer langs.
    Mocht ik iets vergeten zijn, dan haal ik het na mijn werk wel op, ben toch in de winkel
    Soms koop ik mijn groenten en fruit op de markt, brood vinden wij het lekkerst van de markt.

Ik maak altijd een weekmenu, wel lastig wat je maakt die week, tot nu toe gaat het goed.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het best leuk, ook met kinderen. Ik ga vaak eerst naar de bieb. Dan loopt mijn oudste al lezend mee. De jongste zet ik in de winkelwagen (niet in het stoeltje, daar klimt ze uit) en de middelste in het stoeltje (past nog net). En dan laden maar. Hartstikke gezellig over het algemeen. Dat was eigenlijk ook mijn bedoeling voor vandaag, maar de oudste heeft gisteren alles meerdere keren uitgespuugd, dus dan is uitgebreid boodschappen doen teveel van het goede. Daarom net besteld, morgen hebben we een dagje weg en ik ga niet op zaterdag naar de supermarkt als ik het enigszins kan vermijden. Omdat mini zondag jarig is heb ik ook best veel nodig, dus dan maar online.

3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik vind boodschappen doen niet erg en doe het lekker doordeweeks in de ochtend.

Een weekplanning maken is zo irritant, ik moet het echt gaan doen ivm kosten maar pff. Geef nu veel te veel uit (denk zo'n 200 euro per week) en dat moet minderen.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Vind boodschappen doen ook echt een ramp. Woon in een dorp en hier hebben we alleen een Coop. En 9 van de 10 keer zijn artikelen echt een stuk duurder. Dus moet naar de stad. Met een 1 jarige en ben hoogzwanger. Vreselijk. Vriend heeft echt geen tijd dus.... sinds 2 weken bestel ik bij hello fresh voor t avond eten. Laat de AH de rest bezorgen zoals drinken, wasmidsel, ontbijt en beleg.

Hondenvoer bestel ik altijd online dat is vers vlees a 20kg per maand.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Uit hoeveel mensen bestaat jullie gezin? 200 Euro per week is best veel zeg.

Kom ik aan met m'n 70 Euro per week voor 4 personen hihi. En dan hebben we het luxe hoor als het op de 70 uitkomt ;)

Ik ben dan oprecht benieuwd wat je zoal koopt per week voor dat geld?

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ook altijd +- 90 euro bij Aldi of Lidl (wissel af, koop mijn favoriete producten bij óf de een óf de ander) dan nog een aantal merkproducten bij de AH +- 30 euro, nog brood van de bakker, vlees van de scharrelboer, drogisterijartikelen bij de kruidvat, en nog tussendoor dingen die we te kort komen bij de supermarkt op de hoek.

Wij zitten ook zo op een behoorlijk bedrag. Ik kook wel alles vers en zoveel mogelijk (80%) biologisch. Ook kijk ik nooit naar aanbiedingen en koop ik waar ik zin in heb ook al kosten bijv. de frambozen die week 3 euro voor een bakje.

Maar goed wat scheelt dat in een week? Zeg 10 euro? Ik vraag me juist het tegenovergestelde af. Hoe kun je alles kopen wat je nodig hebt voor 70 euro? Wij zijn ook met zijn vieren.

7. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Als je echt moeite hebt met gerechten verzinnen waarom probeer je niet eens een keer de Hello fresh gezin box of soort gelijke dienst.

Hopsatee vindt dit leuk.
  8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja maar daar gaan we dan weer: er zijn veel topics hierover geweest en dan zijn er leden (ik zeg niet perse jij) die dan voor 60 euro boodschappen doen maar ook dingen eten die ik niet perse als gezond benoem en bijv weinig groente en fruit hebben etc. Het ligt er maar net aan wat je leefgewoonten zijn. Dat scheelt ook natuurlijk.

(Overigens kom ik ook niet bij lange na op 200 hoor maar dat terzijde)

9. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Omdat ik elke dag koop ik sowieso te veel extra.

Verder kom ik eigenlijk altijd bij de AH omdat ze daar voor mij het beste assortiment hebben.

Biologisch vlees en vleeswaren zijn duur (kip enzo). Koop het bij de bio slager.

Het fruit wat ik neem is eigenlijk duur en vaak niet in seizoen (rood fruit, nectarines, watermeloen, bessen etc).

Groente vaak sla extra (jonge bladsla, rucola), veel avocado etc.

Koop 3 zakken diepvriesfruit van 1 kg voor ontbijt en smoothies (is toch rond de 20 euro per week al).

Noten zijn prijzig.

Brood van de bakker (ze eten hier redelijk wat weg per dag).

Af en toe vis van de visboer (zalm kabeljauw enzo).

Reken er wel wasmiddel enzo bij. Net als schoonmaakmiddelen van ecover.

Koop wel veel biologisch trouwens.

Ik schrik gewoon altijd weer van de prijzen bij het afrekenen. Als ik bij Lidl ben, scheelt het wel degelijk maar daar hebben ze weinig wat ik koop). Goedkope markt hebben we niet en Let te weinig op aanbiedingen.

Ga vanaf nu proberen met een lijst, wil eens proberen rond de 100 te komen.

10. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    We zijn trouwens met 4 (man, ik, dochter 5 en zoon 3). De kinderen eten elke dag wel 4 stuks fruit, gaat gewoon hard.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij eten hier gewoon gezond over het algemeen qua avond eten en hebben meer dan genoeg fruit in huis. Iedere week 2kg bananen, 1,5kg appels, 1,5kg peren en nu hadden ze bij de jumbo de zomer aanbieding met meloenen dus dan komen er ook wekelijks 2 meloenen binnen. Dit gaat over het algemeen allemaal op.

Brood halen we altijd bij de Aldi a 0.79 cent per heel brood en om de dag een zak met 10 witte bolletjes a 0.99 cent. Wij zijn niet echte brood liefhebbers, zijn meer van de crackers of de muesli ( vooral de oudste ;)

Qua weekmenu hadden we afgelopen week:

Broccoli met aardappelen en gehakt ( kerrie mengsel gemaakt zonder pakjes )
    Gegrilde kip met doperwten/peentjes en gebakken italiaanse aardappeltjes van zoete aardappel
    Spinazie met een gekookt eitje aardappelen en lekkerbekjes
    Lasagne ( die wel met pakjes gemaakt )
    Mexicaanse wraps
    Prei a la creme met aardappelen en gehaktballen
    Snackdag

@Majo1983 Gewoon goed kijken naar aanbiedingen, vergelijken tussen de winkels en geen onnodige dingen inslaan. Seizoens gebonden producten kopen helpt ook altijd, zo zal ik bijvoorbeeld nooit aardbeien kopen in de winter of asperges buiten het asperge seizoen. Het kan, je kan echt gezond eten en voldoende met een budget van € 70 ;)

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #112 Debaky, 25 aug 2017
    Laatst bewerkt: 25 aug 2017
    Biologische is inderdaad erg duur, vind ik altijd wel jammer.

En de markt van tegenwoordig is niet meer zo goedkoop als wat het vroeger was. Heb daar ook vaak dat ik het fruit er niet echt heel goed uit vind zien, ik koop er eigenlijk zelden wat. Vroeger kon je inderdaad ook besparen door veel op de markt te kopen.

Hier trouwens ook iedere dag gewoon fruit, over het algemeen sowieso altijd op school en dan meestal na 15:00u als ze weer uit school komen. Ze eten hier liever fruit dan snoep

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik haat boodschappen doen. Wij doen dan ook 1x per maand echt inslaan. Melk, drinken, wc papier, aardappels, pasta, eigenlijk alle lange houdbare producten. Vlees kopen we in Duitsland en luiers bestellen we bij de kruitvat. En verzorgingsproducten zoveel mogelijk bij de action. Zo kan ik de rest van de maand gewoon maar de winkel voor wat groente en brood. Dit scheelt zoveel. En geteld zijn we gemiddeld 150 a 200 euro kwijt.
    We hebben dan ook een groot gezin en veel dieren

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    70 euro per week red ik ook niet. Sowieso komt 1 keer week AH.nl, daar zit ik vaak rond de 75 euro en dan heb ik voor alle avondmaaltijden + drinken in huis. Brood haal ik bij de bakker en fruit en beleg bij de lidl. Hier zit ik dan gemiddeld op 120 euro per week (incl drogisterij artikelen)

15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik denk dat wij gemiddeld op 100,- per week zitten. Gezin van 4 :)

Het meeste haal ik bij de Albert Heijn, broodbeleg en brood bij de Lidl. Groente en fruit waar het voordelig is. Voor drogisterij spul houd ik de aanbiedingen in de gaten en sla dan vaak in; scheelt enorm. Wij leven niet heel zuinig, maar ook niet extreem over the top. Als we wel een keer eten willen afhalen of duurder uit zijn met boodschappen, is dat geen ramp. We zitten niet aan dat budget vast zeg maar.

@LoeForceOne die boxen vind ik echt veel te duur voor 4 man. De gerechten worden ook niet door iedereen hier in huis gegeten, dus dat zou ik ook nog eens dubbel zonde van mijn geld vinden. Ik heb nu een mega lijst met gerechten waar ik uit kan kiezen gemaakt. Goede tip die ik hier heb gekregen :)

Deel Deze Pagina