Hallo allemaal. Ik ben opzoek naar tips voor mijn bijna 11 maanden oude zoontje. Eten is echt zijn hobby, en vindt eigenlijk alles lekker wat ik hem geef qua groenten en fruit. Echter vanavond was meneer even niet blij dit heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien dat het toch met de warmte te maken heeft? Wat is een goed alternatief om je kleine van ongeveer 11 maanden te geven i.p.v een warme prak????
Kan natuurlijk ook een koude pastasalade proberen? Of wat rauwe groentes: tomaat, komkommer, sla, wortel? Of de wortel bijv even stomen en laten afkoelen zodat het niet echt meer warm is, maar wel zacht? Geen idee verder hihi.
ons meisje krijgt ook veel salade met vanalles wat ze lekker vindt op haar maat. stukjes tomaat, advacado en komkommer, ze smult ervan, met n broodje smeerkaas erbij is goed te doen, pastasalade ga ik ook ns proberen. bieten is ze ook gek op, kan ook koud met geraspte appel
Ik had vanavond gebakken aardappels met vlees en bronolie. Maar tijdens het koken heb ik der wat stukjes komkommer gegeven. Zodat ze vocht binnen krijgt en wat groente. Zelf hebben wij ook vaak geen trek met warmte dus vond ik dit wel een goede oplossing dat ik wist dat ze wat binnen kreeg.
Mag een kind van 11 maanden sla? Dacht wel eens ergens te hebben gelezen dat ze nog geen sla/kool soorten mochten. En hoe geef je dat, ik prak nog steeds alles heel fijn. In een blad sla zou hij stikken Ik geef hem echt iedere dag een prak. Of aardappels of rijst of pasta en dan met gewone groentes. Bloemkool, broccoli snij/sperziebonen worteltjes. En als ik pasta geef is dat met tomaten, tomatenpuree gehakt.
Ik denk om eerlijk te zijn, als je kindje tevreden is met geprakt prakje, dat hij dat met warm weer vast ook wel eet. Lekker kip rijst en pittig maken, heerlijk met warmte! Sla en rauwkost mogen ze tegen een jaar wel ja, en dat geef je neem ik aan gewoon zo als dat wij 't ook eten. Er komt toch wel een leeftijd dat je stopt met babyhap te maken?
Ja dat klopt maar sla kan zo een kleintje toch nog helemaal niet kauwen? Dat zou ik denken in ieder geval....
Waarom niet dan? Ts, ik zou gewoon kijken wat hij wil en gewoon geven wat jullie eten. Zelf heb je ook minder trek bij warm weer. Als hij maar drinkt. Em fruit en groente overdag is heerlijk. Watermeloen bijvoorbeeld, komkommer, appel.
wedden dat je kindje prima raad weet met ongepureerde pasta? onze dochter vindt vooral penne rigatte (die korte holle staafjes) leuk en heerlijk. sla eet ze niet... volgens mij omdat het in haar mond plakt.
Nou omdat onze kleine sowieso al lastig stukjes eet. Wel gewoon grof geprakt maar geef hem een stukje pasta en hij weet er geen raad mee. Misschien is het ook wel de interesse die ontbreekt ofzo. Hij stopt t in zn mond en als hij er al een stukje af bijt dan komt het er vaak ook weer uit. Dus sla zie ik niet zo gebeuren... Maar al jullie kinderen van 10 maanden eten dus sla?????
Nee hoor, sla gaat er bij mijn zoontje echt niet in, terwijl hij verder echt een makkelijke eter is. Sla, komkommer, tomaat komt er allemaal weer uit, ik denk dat ie het gewoon raar vindt dat t koud is. Komt heus vanzelf wel, en zolang hij verder alles eet vind ik het best. Ieder kind z'n eigen ding hoor! Misschien is het een idee om als volgende stap na het prakken, het eten heel fijn te snijden, en dan steeds een beetje groter laten.
Hier eet ze vanaf 8 maanden sla denk ik. Maar begin was vooral sla sabbelen, daarna uit tuffen. Komkommer en tomaat is ze wel vanaf begin dol op.
Die.van mij eten vanaf 9 maanden gewoon met de pot mee maar ik heb nooit geprakt hooguit een beetje klein gemaakt. Ik zou op zulke dagen gewoon veel kleine dingen aan bieden een wortel een stukje komkommer water meloen ananas. Een keer niet warm of volledig is niet erg.
Bedankt voor de tip. Dat doe ik inderdaad ook en dat eet hij ook. Het is dan een grof gesneden "brei" die ik hem met de lepl geef en dat gaat prima! Maar echt af laten heppen ergens van is een drama. Hij hapt wel maar spugt 9 van de 10 keer dat afgehapte stukje weer uit. Terwijl hij dus wel stukjes kan eten. Brood bijv. Ook geen probleem. Raar he?
Oke dus ze heeft ook wel echt moeten wennen.... Zal hem vanavond eens wat sla geven (dat eten we toevallig). Weet alleennal wat er gaat gebeuren, haha. Alleen ff in de mond stoppen, hapje er af en weer uit spugen met een raar gezicht en als ik nou (ff gekscherend) een prakkie zou make van sla en aadappel ennhet hem zou voeren eet hij het met smaak op, want hij lust alles. Blijf het gek vinden.... Ik blijf maar gewoon stukken aanbieden in de hoop dat ik hem ooit een banaan in zn handen kan geven die hij dannook echt op eet en niet op de grond gooit