hoi hoi, Ons zoontje is van 19 Oktober dus bijna 3 maanden oud. Sinds hij 9 weken oud is slaapt hij van 22.30u tot 6.30u Beide keren moesten we hem dan zo goed als wakker maken en vooral 's avonds dronk hij de fles half slapend. Nu zijn we de fles van 's avonds dus iets gaan vervroegen na 22.00u zodat wij zelf ook iets eerder kunnen gaan slapen. Gistermorgen heb ik hem eens laten liggen, meneertje sliep tot 8.15u dus met man overlegd en besloten om eens 4 flessen te proberen. Gisteren dus het volgende de fles gegeven: 8.15 - 12.15 - 16.30 - 21.00u alle 4 flessen van 200cc (180 + 6 scheppen) en ik dacht dan zien we wel tot wanneer hij slaapt. Maar mama is dus al wakker en meneertje slaapt nog steeds (is nu 8.15u) Is dit wel goed? Mag een baby van 3 maanden al klokje rond slapen? Ik lees op internet wisselende verhalen. Gisteravond hebben we hem trouwens ook wakker gemaakt. na de fles van half 5 naar bed gedaan omdat hij al vanaf 2 uur wakker was. (hij slaapt overdag niet heel veel) en om 20.00u dus wakker gemaakt, lekker beneden 1 uurtje gekroeld, toen de fles gegeven en om half 10 met z'n 3e naar bed Ik hoor het graag van jullie! maandag moet ik toch naar het bureau dus dan vraag ik het daar ook even goed na...
Lucky you haha! Als je kindje honger/dorst heeft laat ie zich wel horen hoor. Slaap is nu heel goed voor zo'n kleintje, hierdoor ontwikkelen z'n hersenen. Mijn dochter zat toen trouwens op 5 x 150 cc. Voeden op verzoek wordt trouwens heel erg aangeraden vanuit het cb tegenwoordig.
Hoihoi! Ons zoontje sliep met 3 maanden ook lekker door (daarvoor bv gegeven dus of het daar aan lag dat hij met flesje later pas doorsliep) van 19.30-6.30 Wij hebben hem alleen nooit gewekt voor de avondfles. Deden altijd na t eten badritueeltje om half 7, om 19.00 de fles en dan naar zn bedje. In het begin kwam hij dan zelf nog rond 00.00 en later verviel dat vanzelf. Ik denk dat dat vanzelf gebeurt wanneer ze er aan toe zijn. Qua leeftijd mag je m al lekker laten slapen hoor zolang hij overdag zn flesjes goed drinkt en goed op gewicht is, niks aan het handje! Succes (Ons zoontje is inmiddels 8 mnd en word ineens weer wakker snachts En never nooit meer slapen tot hij een fles krijgt dan is hij binnen een minuutje na de fles weer vertrokken)iemand daar ervaring mee?
Heerlijk toch dat je kindje klokje rond slaapt! Lekker van genieten! Zou hem s ochtends wel rond 8 uur wakker maken om de dag te beginnen, maar ik het weekend lekker laten uitslapen
Hey Yvke, onze baby's schelen 1 dagje, mijn zoontje is geboren op 20 oktober. Ook ik ben sinds gisteren begonnen met 4 flesvoedingen. Ik zat ervoor op 5 x 180 (6 schepjes) maar daar meneertje klokje bijna rond slaapt moest ik hem overdag zelfs wakker maken om te voeden. Dus gisteren eigenlijk idem zoals jou gegeven: 8.15 - 12.00 - 16.30 -21.00 Ik heb hem deze morgen dan ook om iets na 8 u wakker gemaakt om de dag te starten. Binnenkort moet ik terug gaan werken dus sowieso zal hij vroeger op moeten. Dinsdag ging ik langs bij cb. Zij waren er nog niet echt voor te vinden dat ik op 4 voedingen ging. Ze zeggen ook dat je je kindje max. 10u zonder voeding mag laten omdat de suikerspiegel in de bloedwaarde zou zakken en de kans op wiegendood groter zou zijn. Maar toch doe ik waar ik me bij goed voel..! Met hun regeltjes steeds (die om de haverklap veranderen!) ... Ik zou zeggen kijk hoe je kindje erop reageert en doe waar je je goed bij voelt!
Ik ben aan het denken om overdag toch 5 voedingen te doen. Wat denken jullie dat het beste is? En dan dus om de 3,5 uur 165cc 8.00 - 11.30 - 15.00 - 18.30 - 21.30/22.00 laatste fles
Mijn zoontje is van 17 okt, vandaag precies 3 mnd Hij sliep al steeds van de laatste voeding om 22.30 tot de volgende ochtend soms 8 uur, de laatste week krijgt hij de laatste voeding al rond 20.30/21.00 uur. Als ik werk moet hij om 7 uur uit zn bedje, maar dan is hij echt nog ver weg. Vannacht heeft hij van 21.00-8 uir geslapen, bijna klokje rond dus. En hij wordt hartstikke vrolijk en helder wakker dus het lijkt me geen probleem! Mijn dochter sliep met 4 mnd klokje rond, die was een stuk lichter, mijn zoontje weegt nu denk ik rond de 6500 gr