Het leed dat de was doen heet

Discussion in 'De lounge' started by Linana, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

2 dingen in het huishouden kennen geen einde, tenminste in mijn huishouden. De was en de afwas :x

Vooral de was heb ik echt een hekel aan; in de machine, uit de machine, ophangen, van de lijn halen, opvouwen, opbergen en weer van voor af aan.
    Al heb ik net ALLES gewassen etc, ligt er 's avonds gewoon weer een half mandje vol.

Gaat dit nou alleen bij mij thuis zo? Of heeft iedereen dit "probleem"

Wij wonen trouwens met twee volwassenen en 1 bijna peuter en hebben een vrij grote wasmachine (8kg). Er kan dus vrij veel tegelijk weggewerkt worden, maar het is nooit compleet weg :x:x

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier net zo.en dan ook t strijken nog

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Hier t zelfde probleem dus we hebben nu 2 wasdagen ingesteld op en woensdag. Dat zijn mijn wasdagen en verder niet! Tenzij er bijv rompertje met poep zit oid

4. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Nee hoor, hier ook precies hetzelfde. Het houdt nooit op, en dan moet ik soms denken aan de wat grotere gezinnen, hoe zullen die het wel niet doen, als ik al soms loop te mopperen (we zijn met zn drietjes)... :)

5. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Nee hoor....hier jonkt mijn wasmand ook bij het leven. ;)

Hier 2 volwassenen een peuter en een kleuter.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee hier ook hoor

Maar ik vind wassen juist super leuk en vooral het opvouwen. Voelt als een beetje winkelen...heel vreemd.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Dat doe ik niet meer sinds de kleine er is :)
    Slecht , maar puur gemakzucht.
    Het hele proces ervoor vind ik al tijdrovend genoeg. Gelukkig hebben wij niks wat kreukels blijft houden na het wassen :D

@aapie; ik doe de was ook op vaste dagen, vooral vrijdag en zaterdag. Maar soms moet er gewoon even 1 was tussendoor.....

@honeybeeb; wij gaan einde van het jaar voor een tweede en vrees nu al voor de wasjes die ik dan moet wegwerken ;)

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ben je in te huren? :D

9. Honeybeeb

Hahaha... :D

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier geen last van :). Heb ook geen hekel aan wassen en kan genieten van een stalende witte was aan de lijn!

Ik strijk niet, doe ik pas als ik iets aan trek.
    Opvouwen doe ik tijdens het tv kijken oid :).

11. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hier ook nooit leeg!
    Al probeer ik het wel maar lukt niet!
    En dan de was vouwen doe ik altijd op ons bed tv aan en gaan met die banaan hahah

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    ja zeker... :D

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier net zo, was buiten ophangen vind ik nog het ergste maar ja als het mooi weer is vind ik het zonde om in de droger te doen.. Afwas vind ik ook zo erg ondanks dat we zelfs een vaatwasser hebben hoor maar het in en uitruimen.. Juch
    Maar bij mij met stip op 1: stoffen! Ben je eindelijk klaar kan je al weer opnieuw beginnen..

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je moet de wasmand ook niet leeg willen hebben ;). Ik heb op zolder naast de wasmachine 3 wasmanden staan: een voor de witte was, een voor de 60 graden was (ondergoed, handdoeken, schoonmaakdoekjes, sokken) en een voor de gekleurde was. Elke dag sorteer ik de wasmand uit de badkamer (waar iedereen de vieze was ingooit) even boven op zolder. Zo ziet het er beneden netjes uit en op zolder waar toch niemand komt ligt het niet in de weg. Als een van de manden vol zit draai ik een wasje (hier ook 8 kilo en ik draai hem echt alleen als ie vol is anders vind ik het zonde). Elke ochtend als ik de slaapkamers heb opgeruimd enzo loop ik even naar zolder (met de vieze was dus), kijk of er een was gedraaid moet worden en dan vouw ik meteen op wat droog is en dat ruim ik op...Zo kost het me per dag hooguit een half uurtje, meestal minder.

15. Honeybeeb

Ja goed dat je je geestelijk aan het voorbereiden bent, dat wordt dan dubbel :$ zoveel werk... Strijken doe ik ook zo min mogelijk, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat wel!

16. Linana

Linana Niet meer actief

Helpen jullie partners mee met de was wegwerken?
    Hier namelijk een vent die wel hele goede pogingen doet door een partij in de machine te doen, maar er vervolgens nooit meer uit te halen (stinken!!!)
    Ik moet hem echt vragen de was van de lijn te halen of een was op te hangen. Heel soms doet hij wel alles uit zichzelf..... Heel soms :p

17. marlies85

marlies85 Niet meer actief

De afwas doe ik zelden, daar staat een mooi apparaat voor :) En stoffen vindt ik juist geen ramp, muziekje aan en gaan met die banaan...nouja banaan, stofdoek .

18. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier moeten we wel strijken.vooral overjemden manlief
    Strijk gelijk als t droog is

19. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Zo doe ik het dus ook

ideaal

Ik doe alleen wel alvast de witte en de donkere was op de slaapkamer gesorteerd.

Share This Page