Het leed dat de was doen heet

Discussion in 'De lounge' started by Linana, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Oh ja... Stoffen... Helemaal met donkere meubels is dat een lonend werkje ;)

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

hahahaha hier is het precies zo!

Mijn wasmand is nu leeg... maar hoelang dat duurt? Waarschijnlijk zit het morgen alweer vol.
    Strijken vind ik trouwens erger.
    Pfff iedere keer die zooi weer!
    Het stond eerst in huis.... maar vond het zo vervelend dat ik steeds tegen die troep aankeek, dus heb ik alles verplaatst naar de garage.... weg ermee! Als er dan een strijkmand staat zeg ik eerder : Ach komt morgen wel... :D

3. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    Vind de was doen ook niet vervelend. Heb steeds ander wasmiddel en wasverzachter wat ik gebruik. Dus steeds andere geur. En ik geniet echt steeds van het ophangen van de kleertjes van ons dochtertje!
    Voelt zo goed om haar kleine pyjamaatjes rompertjes spijkerbroekjes ed op te hangen.
    Heb het alleen met haar kleertjes hoor hihi

Heb aan 1 ding echt gruwelijke hekel in huishouding; de afwas/afdrogen/opruimen/daarna alles afnemen.
    Aaaaaaaaarrrrrrrgggggghhhhh

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier hetzelfde met de wasmanden en dat werkt het makkelijkste. Vl weet dat als de 60 graden mand vol is dat hij hem mag wassen en de rest doe ik liever zelf :D
    Ook hier nooit zoveel was staan op deze manier.

5. Linana

Linana Niet meer actief

@eylem
    Als ik de ruimte zou hebben voor jouw systeem dan zou ik het toepassen! Klinkt namelijk erg ideaal :D
    Klein probleempje: wij wonen gelijkvloers (flatwoning) en onze wasmachine staat in de keuken. Onze douche is zo klein dat er niet eens ruimte is voor een wasmand, dus staan de wasmanden in de slaapkamer weggewerkt uit het zicht :p
    Misschien in ons nieuwe huis, welke we hopelijk begin 2014 krijgen ;)

6. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Inderdaad! M'n tv en alle zwarte apparaten er omheen trekken veel stof aan daarnaast heb ik best veel prullaria staan dus stoffen kost gewoon echt veel tijd.. Moet meer weggooien denk, met zon strak interieur is het zo gedaan..

7. Linana

Linana Niet meer actief

Goed plan ;) hier amper prullaria haha
    Een mooi stukje prul op tafel en 2 dingen aan beide kanten van het tv meubel :)
    Oh ja ook nog een kaarsenplateau ergens... Maar dat was het en die dingen stof ik ook niet af hoor. Alleen echte meubels en de tv/apparaten :p

8. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hier wel een man die aardig goed de was doet, ze uit de machine haalt en ophangt. Haalt ze vervolgens van het rek. Maar laat ze verkreukeld in de mand, in de hoop dat ik de stap ga nemen om aan het strijken te beginnen. Maar hij weet dat ik dat telkens uitstel, om ze dan vervolgens mopperend en zuchtend zelf te gaan strijken. Maar dan help ik mee door ze op te vouwen (voor de tv) en in de kast te doen, goed he... Ik mag eigenlijk niet klagen.:D

9. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind de was helemaal niet erg om te doen. Ik strijk ook alleen de kleding van ons zoontje. Onze kleding gaat zo in de kast en strijken we zelf als we het aan willen.
    Het enige wat ik aan de was niet leuk vind, is als mijn vriend het doet.... Die sorteert niets, dus de poetsdoeken gaan met de gewone 30 graden was in dezelfde trommel. Juk!

10. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hier teveel prul dingen.. Beeldjes geverfd door dl, souveniertjes, heleboel fotolijstjes, beeldjes etc

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Stoffen en ramenlappen.... Je draait je na hard zwoegen weer om er het is weer vies.

Nee doe liever de was

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ja dat is echt ellendig. Ik weet er alles van, een jaar geleden woonden wij ook nog zo klein met wasmachine in onze slaapkamer, drama's. Ik hoop voor jullie dat jullie net zo'n fijn huisje als wij krijgen waar je de was dus wél buiten gezichtsveld kan sorteren!

13. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Het scheelt denk ik wel wanneer je minder prulletjes hebt staan. Hier een strak interieur en vind het stoffen alles behalve vervelend, doe dat zelfs graag, en het is zo gepiept. :)

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Ik vind het juist wel een leuk klusje. Vooral nu je alles lekker buiten kan drogen. Ik doe altijd op zaterdag de was. Ik zorg dat ik op vrijdagavond alle was verzameld heb. De kinderen hebben beiden een wasmand op hun kamer en we hebben er in de badkamer een. Dan zoek ik het bij de wasmachine op zolder uit en maak bergjes: 1 60 graden was, 1 witte was, 1 donkere was, 1 gekleurde was, 1 dekbedden was. Vervolgens doe ik zaterdagochtend direct als ik wakker word een wasje erin, draai ze achter elkaar en rond 11:00 hangt alles lekker buiten. Met dit weer kan ik alles binnen een paar uurtjes weer heerlijk fris binnen halen. In de winter hang ik het op zolder en gebruik de droger.

Strijken laat ik eerlijk gezegd voor mijn moeder liggen die hier 1 keer in de week oppast en dan gelijk wat klusjes doet:):)

15. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Staat al op m'n to-do-list, zoveel mogelijk weggooien :)

16. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik bne zelf vooral dol op strijken :D :D Ja ja, zelfs washandjes :p

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind wassen echt heel leuk juist :D Kan er ook echt heel vrolijk van worden als ik een lekker nieuwe wasverzachter heb e.d.

18. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Ik denk dat iedereen dat probleem wel heeft.
    Ik heb sinds een maandje een nieuwe wasmachine waar 3 kilo meer in kan,(ook een 8 kilotrommel dus) dat vind ik wel erg prettig, dat scheelt al een heleboel keren heen en weer lopen naar zolder en terug. En de was is sneller klaar!

@Luciaatje: wat is je adres? kom ik je wel effe wat plezier brengen :p:D strijken daar heb ik echt een broertje dood aan!

19. caromama

caromama VIP lid

Jan 23, 2007
    9,017
    5
    38
    Ik vind vooral het vouwen en opruimen van de was een drama. Ik laat het soms ook te lang liggen en dan is het opeens zo'n berg, daar is dan bijna geen doorkomen aan. Dan ben ik dus echt anderhalf uur bezig met vouwen en opruimen. Voornamelijk ook door al die sokken waarvan er altijd een paar alleen overblijven! Grrrr!

20. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb net alle sokken van mijn zoontje uitgezocht en ook echt 10 single sokjes ;)
    En ook hier bijna altijd zo'n Himalaya gebergte aan schone was die weggewerkt moet worden.
    Bah bah bah....

Share This Page