Ooooh die was....Machine aanzetten is geen punt, overgooien in droger ook niet, daarna in de wasmand van schone was ook niet...maar dan al die overhemden van mijn man aaaggggrrrhh.. en ik heb voor de kids ook veel overhempjes maar dat vind ik dan weer heerlijk om te strijken hihiihi.. Hekel aan: stofzuigen en dat doe ik 2 maal daags ivm 3 honden en 2 kleine kids. Overhemden strijken. Bedden verschonen. Vaat heb ik een vaatwasser voor, alleen het uitruimen is niet mijn hobby.
Echt vervelend dat het nooit klaar is! Ik heb geen vaste wasdagen, ik zet de wasmachine aan als er voldoende was is en ik tijd heb. Wat wel lastig is, is dat ik wel eens 4 wasjes achter elkaar heb en geen ruimte om het op te hangen. Ik heb 1 wasrek voor binnen en 1 voor buiten.
Ik vind het heerlijk te doen haha, wij hebben een baby en peuter. Hier gemiddeld 7 tot 8 wasjes per week, k heb ook een 8kg automaat. Daarna gaat alles op de lijn, de droger staat hier voor de sier op zolder. En daarna strijk ik alles, zelfs rompers. Hihi heerlijk
hier houd de was ook nooit op. word er af en toe helemaal kriegel van.. Strijken nauwelijks.. man weet gelukkig ook hoe de wasmchine werkt dus die draait af en toe ook een wasje.. ideaal. hier een baby en een peuter
Hier ook altijd wel wat was, en met dank aan mij man deze week wat meer Ik was alleen op zaterdag en zondag, tenzij het echt ene keer nodig is door de weeks, dus bedplassen spugen diarree dat soort dingen dan wel doordeweeks. Op maandagavond is mijn streven moet alles gestreken en wel in de kast liggen en de rest van de week gaat alles weer netjes de wasmand in dit maakt het voor mij erg overzichtelijk. Mijn man dacht mij te helpen met de was gisteren en had er een handdoeken was in gedaan, dat zijn altijd 2 wassen hier, maar hij had alles in 1 trommel gepropt, gevolg machine veel te zwaar beladen kon niet meer afpompen/ centrifugeren filter liep via de slang niet meer leeg dus hele badkamer blank, nu dus helaas 2 wassen extra. Het was lief bedoeld.
Hier was ik wanneer het nodig is, en dat is zo'n 4x in de week. Hebben momenteel geen droger, dus alles op een rekje of buiten, vind ik nu met het weer ook niet meer dan normaal en heerlijk fris ruiken. Vind inderdaad weleens van pff houdt het nooit op maar ja het went
De was vind ik nog niet eens zo erg om te doen. Idd wel zo dat er nooit een eind aan komt. Ik strijk niet meer! Vond ik echt een rotklus en mijn kleding kan ik zo wel dragen. Heeeeel af en toe zit er wat bij dat gestreken moet worden, dan haalt mijn man het strijkijzer onder het stof vandaan en strijkt dat.
Wat wassen sommige veel. Hier een kleuter en een baby, 2 volwassenen en in was alleen zaterdag zondag en heb dan 4 wassen, incl handoeken en beddengoed.. Heb vooral een hekel aan t vouwen en strijken. Het sorteren en in de machine doen vind in wel leuk.
Ik vind de was het fijnste/makkelijkste van alle huishoudelijke klusjes omdat je er (vind ik dan...) amper iets voor hoeft te doen! In de machine, zeep in juiste bakje, knopje drukken en klaar. De machine doet alles voor je. En strijken, daar doe ik eigenlijk niet aan haha. Vind ik niet echt nodig, behalve dan bij enkele kledingstukken. Maar dat kost me dus ook niet zoveel werk/tijd. Vind afwassen lastiger. Maar ook dat vind ik niet het vervelendste van alle huishoudelijke klusjes...
Wassen met 2 volwassenen en 3 kids, het blijft maar doorgaan! Maar vind het niet heel erg, mik (bijna) alles in de droger en strijken ken ik niet alleen blouse van zoon of man. Dus probeer het mijzelf zo makkelijk mogelijk te maken. Kan mijn lol nog op als ze alle 3 straks ook nog op een sport zitten! Ben die voetbal spullen van man nu al zat
ik heb 3 wasmanden witte was,donkere was,bonte was als vol is doe ik in wasmachine daarna gelijk ophangen of droger en dan opvouwen max 45 min bezig muziekje erbij
Ik heb 2 manden donker/gekleurd en witte/handdoeken was. Elke dag draai ik een was, als het klaar is gelijk in de droger en/of ophangen. 'S avonds vouw ik het weg onder gtst. Ik ben allang al blij heb het afgelopen jaar ook de was van mijn ouders gedaan omdat mijn moeder ziek was en mijn vader fulltime werkt. Het is nu een stuk minder werk. Lijkt me wel lekker zo'n 8 kilo machine. Ik heb nog een 5 kilo. Hebben jullie ook allemaal een droger van 8 kilo? En welk merk machines?
Lijkt me juist lastig, volgens mij zou ik dan veel te lang moeten wachten tot de trommel vol zit (ik was wit, gekleurd en zwart nl. apart).
Oh ik ben elke dag aan het wassen. Ik heb de functie 'mini was' op mijn Miele en die is perfect! Ik heb 3 wasmanden in huis staan, 2 boven en 1 beneden en zodra er iets in zit 's avonds dan gooi ik het er direct in. Opvouwen probeer ik ook direct te doen, maar soms blijft dat een dagje liggen. Sokken, ondergoed, handdoeken, beddengoed etc. gooi ik direct in de droger, maar kleding hang ik vaak buiten. Voor mij voelt wassen ook een beetje als shoppen, hahaha. Helemaal als ik de kleren weer netjes in de kast hang. Strijken doe ik niet aan, héél af en toe eens een blouse maar meer ook niet.
Ben wel benieuwd naar hoelang jullie de trommel laten draaien en of jullie ook weleens korte programma's draaien??
Hier ook nooit een lege wasmand. Maar gelukkig vind ik wassen/ ophangen (of in de droger mikken) niet erg. Opvouwen is niet helemaal mijn hobby. Maar als ik genoeg hints geef wil man dat ook nog wel eens doen. @honeybeeb: draai meestal een programma van een uur. 40 graden. Witte was gaat tegenwoordig op 60 of 95, afhankelijk hoe vies het is en hoe lang het ligt. Ook vanish wordt veel gebruikt.
ik vind wassen helemaal niet erg en de wasmand hoeft voor mij ook niet per se leeg hoor. Ik was als ik van een bepaalden was ( bont, wit, spijkerbroek) een volle machine heb. De wasmand staat op zolder dus het boeit me echt niet of er wat in ligt.
Hier ook, maar ik doe maar 2 dagen per week de was. Staat ie wel de halve dag aan. Het strijken vind ik veeeeeeel erger.