Het leed dat de was doen heet

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het ligt eraan wat voor materiaal het is, hoe nat je het ophangt en hoe snel je tevreden bent ;)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Met 60 graden gaan ook niet alle bacteriën dood hoor, maar huisstofmijt wel.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nee heus niet alle. Maar bij 60graden gaan er al wel veel meer micro-organismen...schimmels ed dood dan bij koudere temperaruren.
    Juist degenen die zo vervelend zijn bij allergieën. Daar gaat het mij om.

4. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik heb twee boys van 3 en een man van 34. Ja, die was stapelt snel op ;). Maar ik vind het juist een van de meest dankbare klussen. In de wasmachine gooien en daarna in de droger is een klusje van niks. Strijkwaar wordt hier gewoon nat opgehangen en zelfs de overhemden van mijn altijd-op-werk-in-pak man zijn dan voldoende kreukvrij.

Opruimen is af en toe irritant, maar uiteindelijk ook snel gedaan. De afwas in de afwasmachine is sowieso snel gedaan, al zit die meestal iedere avond bomvol.

Nee, de echte @#$%^&*@# klus in dit huis is de vloer toonbaar houden. We hebben een zeer veel verharende hond en twee kids die overal kruimelen. Daarnaast een klassieke inrichting met donkerhouten vloer. Daar zie je dus veel op :). Veel stofzuigen dus hier en dan ergernis na tien minuten als de hond 'durft' :p op te staan en het haar weer overal dwarrelt of de kids weer eten ;).

Maar goed, af en toe laat ik de boel echt de boel ook wel. Vooral in het weekend als manlief thuis is. Altijd weer een overwinning als hij eens de stofzuiger pakt ;):D.

5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Pakt die van jou soms helemaal zelf de stofzuiger?? :$
    *jaloersss* :D

6. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n vloer! Ondanks dat ik 'm nog steeds heel mooi vind staan heb ik er wel spijt van want ik had er niet bij nagedacht dat je dan ieder haartje en kruimeltje zo goed erop ziet. Wij hebben geen hond en probeer mijn dochter wel altijd aan tafel/met een bordje onder haar brood te laten eten maar toch wordt het snel vies/stoffig.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee hoor niet de enige. ... witte was elke dag of om de dag. En ik probeer de rest toch goed op te sparen heb daarom wel wat meer t-shirts anders is haar kast leeg.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Geen idee eigenlijk, ik zal het eens aan mijn man vragen :p

Strijken doen wij hier sowieso niet, dat vind ik zo zonde van mijn tijd.

En de was, tja dat doet mijn man dus :)

9. Linana

Linana Niet meer actief

Hier nu 1 wasje aan de lijn, 1 wasje in de machine en 1 volle wasmand -_-

Ondertussen ook nog alle kleding van mijn kleine aan het uitzoeken.... Echt een drama

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik doe elke dag haast wel een wasje, er komt gewoon nooit een einde aan! Had eerder altijd wasdagen, maar dat schiet gewoon niet op dus vandaar dat ik elke dag wel een wasje draai.

11. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja die was.. het houd nooit op! nu met 2 kinderen hebben we erg veel was. toen we met zijn 2en waren had je gewoon een lege wasmand na het wassen. maar nu ligt er vrij direkt alweer een halve mand in.

ik doe 2-3x in de week de was, en dan alles gelijk wegwerken. ik ga echt niet elke dag 1 wasje doen blegh.

gelukkig hebben wij een vaatwasser, aan afwassen heb ik ook een hekel :)

12. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Haha, hij werkt voltijds (meer dan dat zelfs), maar ik ben ook zzp 'er vanuit huis (ik controleer rapporten en de kwaliteit van de schrijvers) en werk als de kids slapen/me die ruimte bieden, maar vooral 's avonds en in het weekend dus. Daarnaast heeft een van mijn zoontjes een autistische spectrum stoornis. Daar heb ik het regelmatig drukker mee dan gemiddeld met twee kinderen en werk. Dus hulp is best wel eens welkom ;):D.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier word er maar op 1 dag gewassen. Achter elkaar en alles in 1x weg. Ik kan me er niet aan storen dat er altijd was in de mand zit. Gewoon niet naar kijken.
    Vouwen en opbergen is hier echt nog geen half uur werk. Strijken doe ik niet...

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het wel meevallen, we zijn met z'n 5en.

Ik doe gewoon 1 was per dag, als de was droog is vouw ik het meteen op en in de kast ermee.

15. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ja, ik snap helemaal wat je bedoelt. Ben alleen zo dol op die sfeer en inrichting! :) We willen over een tijdje verhuizen, en ben n u dus aan het twijfelen tussen een meer standaard bruin houten vloer en een donkere vloer met meer kleurschakeringen. Praktisch versus waar je hart naar uitgaat.. :)

Anyway, hier is man op vakantie, de kinderen zijn beide thuis en de was draait, de volgende ligt klaar en de afwasmachine is alweer uitgeruimd en ingeruimd. Verder op zp èn mijn werk staat open en ik doe er af en toe tussendoor wat aan. Ben zoooo aan het multitasken :D:D

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En ik heb dus idd meer hekel aan de afwas. Gisteravond bezoek gehad dus vanmorgen eerder opgestaan om dat allemaal af te wassen, nu ligt het hele aanrecht alweer vol.

17. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Dat is idd een groot verschil met een afwasmachine. Die gaat hier altijd vroeg leeg en dan in de loop van de dag niks op het aanrecht maar direct in de machine tot die 's nachts weer mag draaien. Ik had vroeger ook altijd een flinke hekel aan de afwas, maar nu is het een klusje van niks geworden.

18. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Lang leven de vaatwasser, kan nu niet meer zonder!
    Altijd de aanrecht leeg hebben is heerlijk.

Maar die was... Aargg
    Heb ik net de hele bende weggewerkt liggen er weer twee wasmanden te wachten. Daar moeten ze echt wat op verzinnen...

19. KimMo

KimMo Niet meer actief

wij zijn met z'n vijven en ik draai elke dag wel 1 was, soms 2. Ik had er eerst een hekel aan, maar nu ik het echt goed bijhoud, vind ik het wel leuk om te doen.

De afwas, daar hebben we de vaatwasser voor. In de avond aanzetten, in de ochtend uitruimen. Ik heb altijd een leeg aanrecht en dat geeft wel een opgeruimd gevoel.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn was kent ook geen einde meer de laatste 2 maanden. Weet niet wat er gebeurd... Geraak ook niet meer bij. Van het moment dat ik denk bij te zijn is daar alweer het volgende weer daar. Zit nu nog met 2 volle manden strijk en dan heb ik gisteren al een overvolle mand weggewerkt. Vannacht weer machine gedraaid en komende nacht ook weer... Pffff!

Ben al heel blij dat zoonlief soms al 2-3 dagen met dezelfde broek kan lopen. En dan manlief in de bouw werkt zodat ik geen hemden hoef te strijken :D
    Nu, ik strijk graag, daar niet van. Maar nu mag het even stoppen!

Deel Deze Pagina