Yep, daarom heb ik een vaatwasser gekregen van manlief toen ik zwanger was van de oudste. Zalig!!! Was ook werkelijk niks nog met de hand af.
Hier ook vaak een volle wasmand elke dag, maar vind het niet erg, In de wasmachine, eruit halen, ophangen en afhalen vind ik geen probleem, maar het dan ook nog moeten opvouwen?!! Haha, gelukkig heb ik een hulpje in huis er bij die me een voor een een kledingstuk geeft, zodat we samen de was kunnen doen
hoeveel wassen draaien jullie per week? hier met 2 volwassenen, een dreumes en een baby heb ik toch wel 4 machines per week. 1x beddengoed, 1x wit 2x donker (ook veel handdoeken/spuugdoekjes)
1 à 2 donker 1 bleek 2 witte was (handdoeken ed) 1 werkkleren manlief lakens doe ik om de 2 weken, maar in de zomer doe ik de onze wekelijks. Dus dat is 1 van ons en 1 met beddegoed van de kinderen. In de winter meestal 1x per week of 2 weken jeans.
Hier 2 volwassen en 2 kids 1 witte was 2 donkere wassen 2 gekleurde wassn 2handdoeken wassen 1* per 2 weken beddengoed
Hier meestal 3 wasjes gemiddeld, wel met een trommel van 8kg, dus zijn behoorlijke "wasjes" Beddengoed/handdoeken spaar ik altijd zodat ik een dikke partij in 1 keer kan doen. Dat is vaak 1 x per 2 weken @puzzelstukje Dweilen doet m'n vent altijd! Wij hebben hier in huis onze "taken", zo maakt mijn vriend de wc nooit schoon of de badkamer... En zal ik bijna nooit dweilen of het vuilnis wegbrengen. Als het echt moet doen we het beide zonder klagen hoor, maar de taakverdeling vinden we beide prima zo. De wc schoonmaken kan hij toch niet goed doen in mijn ogen
Ik doe liever 10 wassen op een dag wegwerken dan de rest van het huishouden geloof ik. Ik ben wel blij als ik de nieuwe wasnachine kan bestellen van de week, want het is nog een 5kg trommel en ik blijf voor mijn gevoel bezig met wassen.
Een siemens iq8. Super machine. Als de trommel niet vol is, past ie automatisch het programma aan. Hijgeeft ook aan hoe zwaar dat ie beladen is. Droger is er een van 6kg, maar nogmaals die staat er voor de sier...
Ach wat zeeeeuren jullie, ik was voor 10 personen, straks 11!! Ik heb er noodgedwongen mar een ontspannen moment van gemaakt, van het hangen en vouwen.
11?! Liever jij dan ik Ik vind voor 4 al een drama. Hier nu 4 volle wasmanden die om mij schreeuwen maar ik doe net of ik ze niet hoor!
Ik draai zo'n 7 wassen per week. 2x werkkleding man. 1x beddengoed. 1x donker. 1-2x (fijne) gekleurd 1x witte was/witte handdoeken 1-2x handdoeken.
Vind wassen ook echt niet erg on te doen, niks in jet huishouden eigenlijk. Ik strijk ook netjes wat nodig is. Niet overdreven , maar wel de kleding van onze zoon en de overhemden van mijn man. Ik probeer jet wel uit te kienen dat ik niet 7 overhemden tegelijk hoef Te strijken. Maar jet sorteren van de was, de lekkere geur als je het hebt opgehangen
Ik vind de was doen ook vreselijk het is dat het moet omdat we anders geen schone kleding meer in de kast hebben maar nee er valt geen eer aan te halen. Opvouwen vind ik ook maar niks, tijdrovend werkje. ondertussen zit er ook alweer een wasmand vol was me aan te staren van "toe dan vouw me op" morgen ochtend maar even nu geen zin meer in hoor...
Hier 2 personen en 2 à 3 wassen per week. Alles gaat bij mij in 1 machine. Alleen de lakens (1 keer om de 3 weken) hou ik apart. Als ik moet wachten tot ik een "wit machien" heb, kan ik lang wachten. Want zowel ik als vriend hebben elk misschien 5 witte kledingstukken. Vriend mag het van uit 't machien op de draad hangen (ik wil al tijden een droogkast). En van daaruit gaat het naar de kast. Wassen gebeurt hier vooral in 't weekend, omdat we dan heel de tijd avondtarief hebben. Of ik steek mijn was in na 10 uur 's avonds.
Denk 4 tot 5 wassen in de week(vaak als ik wat laat liggen van vorige week of zo) Maar ik gooi ook alles bij elkaar, geen probleem. Of ik draai een extra was omdat vriend z'n werkkleding tussendoor gewassen moeten worden.
Ik gooi trouwens ook alles door elkaar heen. Behalve handdoeken en keukendoeken doe ik apart. Zelfs wit bij gekleurde was... Tenzij er iets nieuws tussen zit met een kleurtje... De was doen haat ik al genoeg en daarbij komt dat we bijna geen witte kleding hebben