Eigen bedrijf

Discussie in 'De lounge' gestart door Blue Bird, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Hallo dames,

even een vraagje en advies:

Ik loop al heel lang in m'n hoofd dat ik een eigen bedrijf wil hebben. maar weet alleen nog niet wat.
    deze week ben ik voor t laatst bij m'n werkgever, door reorganisatie komt m'n functie te vervallen. je bent wel aan t solliciteren, maar echt tot een gesprek is t nog niet gekomen. wel gesprekken gehad, maar niet aangenomen zeg maar.

dus kan ik vanaf volgende week me eens gaan orienteren wat ik wil gaan doen. en wat er in de markt is en waar vooral behoefte aan is. en hoe kan ik m'n bedrijf daar in uit laten springen t.o.v. andere bedrijven die t zelfde bieden.

Maar nu komt m'n vraag: krijg ik dan nog wel een uitkering? moet ik een ondernemersplan indienen bij de bank. of als ik een webshop wil gaan openen wat moet ik allemaal doen, behalve een website te hebben. ik bedoel: je moet wel ingeschreven staan bij de kvk en ook een btw nr. aanvragen bij de belastingdienst. maar zijn er nog meer zaken waar ik rekening moet houden.

graag jullie reacties, want alle advies en raad is welkom :D

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Krijg je een ww uitkering? Je kunt bij het uwv een onderzoeksperiode aanvragen waarin je kunt onderzoeken wat je wilt doen zonder dat je sollicitatirplicht hebt en met volledig behoud van je ww. Als je daadwerkelijk start kun je gebruik maken van de startersregeling van het uwv. Je behoud dan zes maanden lang 50% ww (ipv de normale 70%) en mag daarnaast onbeperkt aan je eigen bedrijf werken/verdienen. ik maak hier vanaf vandaag gebruik.van, ben begonnen als gastouder

3. Blue Bird

oh thanks. ja, ik krijg ww uitkering

Ik zat daar namelijk ook aan te denken om gastouder te worden.
    ben jij aangesloten bij een organisatie?

4. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Waarom wil je zo graag een eigen bedrijf hebben?
    Voor de meeste kleine zelfstandigen komt het er op neer dat ze keihard werken, enorm veel uren draaien, risico's lopen maar helaas geen grote bedragen verdienen.

Wat is jouw drijfveer achter het hebben van een eigen bedrijf?

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ja ik heb me in de onderzoeksperiode aangemeld bij het lrkp en werk met een gastouderbureau (4kids) zij hebben de inschrijving geregeld. Vanaf vandaag gaat mijn startersperiode in, mocht van het uwv nier eerder op zoek naar gastkindjes dus dat is wel nadelig omdat ik nu nog geen kindjes heb maar al wel minder ww krijg (minder inkomsten dus)

6. Blue Bird

m'n droom achterna gaan.

sommige dingen heb ik spijt van in m'n leven dat ik die niet heb gedaan. en zoals ik in dit topic vermeldde: ik weet nog niet of ik t wil, maar wil graag wat info inwinnen. en dat kost toch nik?

7. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Maar wat is die droom dan?

8. Blue Bird

hebben van een eigen bedrijf.

Maar wat is jouw punt hier in? zonder al die kleine zelfstandigen is er straks niks meer in een winkelcentrum en is straks allemaal leegstaand omdat iedereen via internet koopt.

moet ik hier m'n eigen gaan verdedigen? ik wil gewoon info inwinnen. want ik weet nog niet wat ik wil gaan doen.

9. Hogelinda

Hogelinda Actief lid

12 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft toch niet meteen zo aanvallend te reageren?? Je zegt zelf dat alle advies en raad welkom is... Jeetje..

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als je de vraag van Queen al niet kunt handelen, moet je je echt afvragen waarom je nou zo graag een eigen bedrijf wilt hebben :(. Het was mijn vraag ook toen ik je post las ... waarom wil je dat zo graag, wat is je doel, je ideaal, wat denk je te kunnen bereiken

Dat is namelijk vraag NUMERO 1 bij de bank, als je een starterslening wilt.

Veel mensen romantiseren het hebben van een eigen bedrijf namelijk. Het is leuk, eigen baas, eigen tijden etc. Totdat ze erachter komen dat het runnen van een eigen bedrijf vooral hard werken is, veel administratie en weinig tijd voor jezelf.

Dus ik vraag je oprecht ook ... Waarom wil je een eigen bedrijf? Daar moet je toch wel over nagedacht hebben??

11. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Een eigen bedrijf hebben kun je van dromen als in de zin van ik zou ooit een horeca-zaak willen of een administratiekantoor.

Als je een "eigen bedrijf" wil maar geen eens een idee in welke richting vraag ik me idd af of je een eigen bedrijf wil om het eigen bedrijf of vanwege een andere reden.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

TS ik heb net als jou altijd al de droom gehad om een eigenbedrijf te hebben. ik wil heel graag mijn eigen kdv maar dat schuif ik op de langere termijn. ga eerst een aantal opleidingen doen en wat werken. hoop over ongeveer 5 tot 10 jaar mijn droom te realiseren. ook kriebelt het om een webshop te openen voor baby en kinderspullen maar daar is al zo veel in dat je kans van slagen best laag is.

ik vind trouwens ook raar hoor dat je hier de mensen moet gaan overtuigen/ verantwoorden waarom jij een eigen bedrijf wilt;).

13. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Het hebben van een eigen zaak kan toch geen doel op zich zijn?

Je moet iets doen waar je goed in bent. En als dat uiteindelijk resulteert in een eigen zaak omdat je denkt dat jij iets toe kunt voegen aan de bestaande markt...prima.
    Maar zonder kwaliteiten zal jouw eigen zaak geen succes worden.

Wat is jouw achtergrond? Waar ben je goed in? Waar heb je ervaring mee?

14. Blue Bird

voel me neit aangevallen.

heb jaren een eigen adminsitratie geleid en weet heus wel t reilen en zeilen van een boekhouding. daar heb ik ervaring zat in. kom uit een ondernemersfamilie. en ik weet dat t hard werken is en ik weet dat er weinig tijd is.

zoals ik al zei: ik wil info.... en ik weet nog NIET of ik t doe.

15. Blue Bird

dank u

16. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Het openen van een webshop slaat nergens op als je niet overweg kunt met computers. Het hebben van een gastouderbedrijf werkt niet als je een hekel aan kinderen hebt. Een boetiek zal niet lopen als je geen verstand van mode en styling hebt.

Er zijn gewoon kwaliteiten maar het liefst heel veel ervaring en een gerichte opleiding nodig om een eigen bedrijf tot een succes te maken.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een eigen bedrijf zegt niets. Dan heb je al een doel, iets voor ogen. Zoals jij een eigen KVD wilt. Daar groei je naartoe, doet investeringen (opleidingen e.d.) en op die manier verwezenlijk jij je droom.

Een eigen bedrijf kan geen doel op zich zijn. De bank zal dat ook geen geldige reden vinden. Zij willen een plan zien, op basis van kennis/achtergrond/interesse etc.

Het kan geen kwaad om daar al over na te denken, in plaats van zo gepikeerd te reageren.

18. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Als je zoveel ervaring hebt met administratie en boekhouding zou je een eigen administratie kantoor kunnen openen waarbij je dit werk voor kleine zelfstandige ondernemers doet ;)

19. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Maar wie zegt dat zij de bank nodig heeft?

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je van info voorzien gaat een stuk makkelijker als je WEET wat je wilt gaan doen. Anders moet je gewoon naar de KvK gaan ... info te over!

Deel Deze Pagina