Ik wil eens een keer heel iets anders eten.. wij eten bijna iedere week wel hetzelfde aardappels met biefstuk of vlees en groente.. of een stampot.. ik wil een keertje iets anders lekkers eten ( wij zijn wel hele moeilijke eters hoor) heeft er iemand ideeen?? Pasta's is niks want die lust mijn vriend niet
Nasi? Bami? Rijst met vlees groente en een sausje?! Ovenschotel? Aardappels met gewokte groente ipv gekookt. Chili con Carne oid?!
Thaise curry... ik vind die van Fair Trade wel lekker van de AH. Ik zou dan gaan voor de groene milde versie en niet voor de rode hete Deze is het: http://fairtrade.nl/NL/MainContent/Eten-Drinken/culinair/aziatisch/groene-curry-kruidenpasta.aspx
- wokken, kan met rijst, bami, eiermie - mihoen met vlees, ei en lekker veel groenten - ovenschotel: op de bodem geruld gehakt of stukjes gekruide kipfilet. Daaroverheen groente naar keuze. Kan echt vanalles zijn. Of je bakt met het geruld gehakt nog groenten mee (ui, champignons, prei, courgette, aubergine, etc) Daaroverheen aardappels. Ik doe altijd de aardappels die overgebleven zijn in stukjes. Olie en kruiden naar keuze erdoorheen lepelen. En dat over de ovenschotel doen. Door de olie krijg je dan een lekker bruin korstje, hmmm. Vanavond eten wij: Geruld gehakt waar ik ui en prei mee bak. Bij de gebakken aardappels. Met stoofpeertjes.
Hoe kan je vriend nu alle pasta's niet lekker vinden? Dat is echt niet mogelijk... Er zit zoveel variatie in pasta's. Anyhow: - wraps. Met lekkere groente en kip of gehakt. Of met zelfgemaakte tonijnsalade. - noodles met sugar snaps en runderreepjes. Of probeer de Knorr Wereldgerechten eens uit.
wraps!!!! nodig: wraps knoflooksaus(liefst zelf gemaakt, véél lekkerder) kip reepjes tandoori kruiden creme fraishe sla rode en gele paprika hoe: - kipfilet in reepjes snijden(of kleine blokjes) kruiden met tandoori kruiden. bakken. dan even apart zetten. - Creme Fraishe mengen met beetje tandoori kruiden - Paprika's snijden in kleine blokjes. even in de pan bakken. creme f bij paprika doen, goed warm laten worden, kip erbij. 3min samen verwarmen in 1 pan. wraps opwarmen, kip/cremef/paprika-mengsel erop, sla erop, knoflooksaus erover heen 'sprankelen', dicht vouwen en smullen maar!! kan ook voor de fris een tomaatje in blokjes snijden en erin doen
knorr wereld gerechten ook een hele goeie! eten wij hier regelmatig. Kip Hoisin, Kip Tandoori, Enchilladas, Burrito's, kofta jummm vanavond eten wij lazagne
Ik denk inderdaad dat ik die eens uit probeer en ook die wraps dat lijkt me wel erg lekker Ja mijn vriend is niet van de pasta's niet van de rooie saus zeg maar haha wij zijn beide gewoon erg moeilijk
Wij eten vaak noodles/bami met verse wokgroente en woksausje en uh, wraps inderdaad! Of gebakken aardappelen, we eten nooit gekookte aardappelen in ieder geval. Bleh! Soms wel pasta, en dan met kookroom of creme fraiche en lekkere verse courgette roerbakken, jum!
Maar er zijn genoeg pasta's zonder rode saus Wij maken nogal eens pasta met spinazieroomsaus. Uitje en knoflook fruiten, champignons erbij. Apart spinazie a la creme opwarmen. Zodra die ontdooid is bij de ui/champignons doen, half bakje roomkaas erbij, peper + zout. Je kunt kipstukjes meebakken of spekjes. Wij doen er meestal krokante kipschnitzel bij. Knorr Wereldgerechten favorieten: Beef Chimichurri, Kofta, Risotto, Kip Tajine, Kip Madras en Tandoori (bij mij, manlief vindt die niet zo), Burrito's.
Spitskoolwrap. Gehaktrullen, fijn gesneden spitskool erbij roerbakken met kerriepoeder. Wraps insmeren met smeerkaas, spitskool mengesel erop en oprollen. Daarna nog even in de oven. Zelfs onze peuter vind het heerlijk!