geen woorden voor

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door natasha, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha

natasha Lid

7 jun 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pasgeboren baby te vondeling gelegd in Hoorn

Uitgegeven:12 maart 2010 09:40Laatst gewijzigd:12 maart 2010 09:40
    HOORN - Medewerkers van een huisartsenpost in Hoorn hebben donderdag aan het einde van de middag voor de deur een vondeling aangetroffen. De politie had vrijdagochtend nog geen idee wie het kindje daar heeft neergelegd.

Het jongetje lag in een kartonnen doos en is waarschijnlijk diezelfde dag of een dag eerder geboren. Hoewel het kindje koud aanvoelde, verkeert het in goede gezondheid.
    De politie heeft de zaak in onderzoek.:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja sommige mensen zijn echt wanhopig.. Erg, maar beter zo dan proberen op te voeden en dat dan niet kunnen..

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    of nog erger..in een vuiniszak stoppen en ergens in een vijver dumpen.

4. natasha

natasha Lid

7 jun 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is inderdaad nog erger ja.

Maar in deze tijd van het jaar een pasgeboren baby buiten leggen in een kartonnen doos.........tja.......maar dat is mijn mening.

Ik zou dan denken aan adoptie, of leg het kindje binnen ,bijvoorbeeld in een kerk of iets dergelijks.....

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

...ik krijg daar kippenvel van, dat iemand het kan zeg!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    ja mee eens..maar misschien was ze (of wie het ook mag zijn geweest) wel in de veronderstelling dat de huisartsenpost wel regelmatig bezoekers heeft en de baby dus niet al te lang buiten zou blijven liggen.

Hoe dan ook, ik kan me daar echt niets bij voorstellen, wil ik niet eens.

7. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Woon zo'n 15 min. van de hapost in Hoorn.
    Krijg er een naar gevoel bij zeg.
    Maar goed, beter zo dan ergens achter een container of wat dan ook.
    Hopelijk vinden ze de moeder en krijgt ze hulp, want dat zal ze zeker nodig hebben :(

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje zeg :$
    maar goed, ik vind dit dan nog beter dan idd in een vuilniszak in een rivier dumpen
    arm kind.....

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja zou ook niet mijn keuze zijn.

Waarschijn een heel jong meisje, of iemand die heel erg in de war is. Als je bij je gezonde verstand bent, doe je dat niet.

De wegen zijn er maar je moet ze wel weten te vinden!

Gelukkig is alles goed met dat kleintje zeg, pffff!

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou het ook niet kunnen Elmo, maar dat komt omdat wij denk ik in een hele andere situatie zitten.

Soms denken mensen geen ander keus te kunnen hebben. Wie weet gaat het hier om iemand die wegens geloofsovertuiging, bedreiging of noem maar op niet voor de baby kan/mag zorgen. Wel lijkt het me om iemand te gaan die er zeker van wil zijn dat de baby alsnog goed terecht komt door hem voor zo'n huisartsenpost neer te leggen. Misschien niet heel handig idd in de kou, maar toch.

Wie weet is de moeder er zo kapot van, verschrikkelijk. Daar moet ze het de rest van haar leven mee doen.

Vind het heel lastig oordelen aangezien ik de feiten niet ken. Maar wel ontzettend blij dat de baby het goed maakt.

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Misschien heeft ze op de uitkijk gestaan om te kijken of het kindje wel mee werd genomen .... triest dat mensen zo aan de grond zitten dat ze verder geen uitweg meer zien dan dit te doen :( Maar inderdaad beter dit dan het kindje ergens anders te dumpen ..

12. Only me

Only me Niet meer actief

Ja, het is eigenlijk gewoon te triest voor woorden... dat mensen geen familie of vrienden hebben waarbij ze aan kunnen kloppen... Gelukkig gaat het goed met de baby, dat is het belangrijkste!

13. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik zal het ook nooit kunnen. Maar diegene zal wel erg wanhopig zijn en dan ben ik ''blij'' dat ze het tenmisnte nog ten vondeling leggen. En niet vermoorden of wat dan ook! Want als je je kindje al weg doet moet je erg in de war zijn of wanhopig .

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar die moeder dan... die heeft net een (zware) bevalling achter de rug... en dan doe je je kindje weg! Pff!!
    Bij mij was de bevalling van m'n zoontje echt zwaar. Ik vond het echt heel heftig. Hoe wanhopig moet je dan zijn om dan na zo'n bevalling je kindje weg te doen??? Zo triest!

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het zijn vaak heel jonge meisjes die heel erg wanhopig zijn en echt geen uitweg meer zien en levenslang ermee in de knoop komen te zitten. het is vreselijk voor allebei.gelukkig komt het met het kindje wel goed. vind zulke berichten altijd zo akelig.

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

Erg voor het kindje maar ook zeker voor de moeder! Wie weet hoe wanhopig ze is.

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

vreselijk zeg..

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat je zo´n kindje beter bij de hap kan neerleggen als in een kerk.. Sowieso zijn kerken weinig open en daar komen een stuk minder mensen als bij een hap, en daar is ook niet direct medische zorg voorhande.

Deel Deze Pagina