Peuter en hond die weggaat

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sandraske, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze hond gaat waarschijnlijk zeer binnenkort verhuizen naar een nieuw gezin. Nog komen over anderhalve week mensen die hem waarschijnlijk direct nee willen nemen.

Man en ik zaten er net over te denken hoe we dat gaan doen met onze dochter.

- laten we haar erbij zijn als de hond weggaat
    - laten we haar er niet bij Zijn en is de hond gewoon weg als ze thuis komt

We weten het eigenlijk niet zo goed ..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Tja, ik ken je dochter niet.

Onze dochter wordt al hysterisch als ik een knuffel of speelgoedje naar zolder breng.

Zij is erg gevoelig voor spullen of dieren/mensen die weggaan.

Ik zou onze dochter er dus niet bij willen hebben.

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat lijkt me eigenlijk heel traumatisch voor haar.

Weet ze al dat de hond weg moet/gaat? Is daar een verhaaltje omheen te breien? Ik zou haar absoluut voorbereiden en een verhaaltje erbij bedenken dat voor haar iets betekent.

Andere orde natuurlijk, maar als ik babydingen weg doe zeg ik altijd tegen haar dat we het aan een ander klein kindje gaan geven, dat vindt ze dan wel okee. Niet met dingen die erg belangrijk voor haar zijn trouwens!

En ik zou haar er geloof ik ook bij laten zijn. Wel even rustig aan doen, die mensen even binnenlaten, etc.

Gatsie, ook voor jullie erg denk ik? :(

Succes ermee!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze is wel behoorlijk gevoelig, veel meegemaakt al. Ze is dol op de hond natuurlijk en ik weet niet hoe ze gaat reageren als ze hem met andere mensen mee ziet gaan..

Haar uitleggen kan ik wel proberen maar ik weet niet of ze dat goed begrijpt..

@moniponi was inderdaad een heel moeilijke beslissing om te nemen maar we kiezen in er belang van de hond ;)

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Poeh lastig hoor. Mijn dochtertje is DOL op onze hond. Als ik haar op donderdag ga halen bij KDV zegt ze in de auto al "Mama ik wil naar mijn hondje toe". Ik zou je dochtertje wel voorbereiden. Misschien is er een boekje in de bieb mbt dit thema.

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Heel goed uitleggen en voorbereiden.Ivm scheiding gingen hier 2 honden weg,we zijn ook gaan kijken waar ze nu wonen enzo wat voor mijn zoontje heel goed was want hij weet nu dat ze daar wonen en niet zomaar verdwenen zijn.Ze zijn sinds een half jaar weg en hij heeft het er nog wel eens over vooral als ie andere soortgelijke hondjes ziet.(Gelukkig hebben we er nu nog 2!)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Pfff moeilijk, als ik kijk naar mijn zoontjes en onze hond. Die zijn ook stapelgek op onze hond. Ik zou echt hun hart breken als dit bij ons gebeurd.

Ik denk niet dat ik onze zoontjes bij het afscheid zou laten. Ruim op tijd aangeven dat de hond weg, goed uitleggen. En de dag dat de hond weg gaat afscheid laten nemen.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik zou haar er niet bij laten. Heb het zelf als kind ervaren en heeft echt mijn hele kindertijd achtervolgt. Ik kreeg 2,50 van die mensen en daar ging mijn hond. Heb het mijn ouders altijd kwalijk genomen. Ik bleef om mij heen kijken of ik hem zag.
    Een andere hond was ineens weg toen ik thuis kwam en dat vond ik ook niet leuk maar was minder traumatisch.

9. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Onze hond moest helaas weg ivm allergie van de kinderen. Wij hebben er voor gekozen om hem weg te brengen zonder kinderen. Om hem op te laten halen vonden we te ingrijpend. We hebben het proberen uit te leggen, maar soms vraagt onze zoon nog weleens waar J..... is gebleven :(. Best verdrietig allemaal, sterkte dan ook!

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik zou er denk ik een mooi verhaal van maken en vertellen dat de hond ergens anders gaat wonen.
    Bij het ophalen zelf zou ik haar niet bij laten. Ik zou haar daarvoor de hond nog laten aaien en een dikke knuffel geven en dat ze dan even ergens anders heen gaat. Zien dat de hond met anderen meegaat is niet heel fijn denk ik. Het idee dat hij ergens op een fijn plekje gaat wonen wel.
    Vrienden van ons vertelden laatst een mooi verhaal. De vriend zijn broers en zusters werd vroeger altijd verteld dat de katten "naar de boerderij" gingen. Zo verdween er af en toe een kat en die was dan naar de boerderij (katten waren dan overleden). Hij en één van 'zn broers hebben dit altijd geloofd, zelfs tot ze volwassen waren! Totdat zijn vriendin hem uit de droom hielp.... best grappig... maar zo zie je maar, een mooi verhaal is niet moeilijk om in te geloven ;)

(even later vertelde die vriend nog heel droog dat ze ook een konijn hadden maar dat die was "weggelopen"....)

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    mmm dat kan ik ook nog doen natuurlijk, er een mooi verhaal van maken. Haar bij het afscheid laten gaan we niet doen dus ;)

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ze zal er ook moeite mee hebben maar het is helaas niet anders..

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Die mensen willen hier kennis maken in de omgeving van de hond en ze nemen hem ook meteen mee waarschijnlijk. Ze wonen namelijk op anderhalf uur rijden en twee keer op en neer is ook zoiets..

14. alien

alien Niet meer actief

Wij hebben 6 weken geleden ook afscheid van ons hondje genomen. De nieuwe baasjes zijn eerst wezen kijken maar omdat we zelf ook wouden zien waar het beestje terech zou komen heeft mijn man haar een week later weggebracht.

Tegen onze dochter zijn we heel eerlijk geweest. Hondje ging ergens anders wonen waar ze ook met andere hondjes kan spelen en hebben haar uitgezwaaid toen mijn man haar weg bracht. Fayenne vind het goed maar soms als we in de auto naar huis rijden vraagt ze of De hond er dan ook weer is. Ze heef er nooit een traan om gelaten terwijl ze echt heel gek was met ons hondje.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Uiteraard erbij laten als de hond weg gaat! Zeker bij een gevoelig kind.

Ook al is het moelijk op het moment zelf, het is beter zo. Als de hond er ineens niet meer is, is het niet af en kan een kind daar heel lang mee blijven zitten.

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij hebben er een mooi verhaal van gemaakt, dat de hond zijn eigen opa en oma zou krijgen, al heel lang van te voren hebben we dit gezegd.
    Mijn dochter vraagt af en toe nog naar de hond, maar niet meer verdrietig oid.

Sterkte ermee!

17. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou haar wel voorbereiden, afscheid laten nemen enzovoort. Maar het moment dat de hond daadwerkelijk weg gaat, zou ik haar niet bij laten. Dat wordt een trauma voor het leven lijkt me.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ben ik het helemaal mee eens,daarom heb ik het dus ook zo bij mijn zoontje gedaan.
    Vind het eigenlijk best raar dat veel moeders zeggen de kleine er niet bij te laten als de hond weggaat.Wij zijn dus daar gaan kijken zodat hoe jong die ook is het wel kan plaatsen,anders verdwijnt die hond zomaar ergens in het niets zeg maar.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Als een hond dood gaat, verdwijnt ie toch ook gewoon in het niets?

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah kom, wou je haar dat vertellen dan? Ik hoop van niet.
    De hond moet weg en dus moet je de realiteit onder ogen zien.
    Weg is niet hetzelfde als dood!

Deel Deze Pagina