het leed dat duimen heet :)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maartje25, Dec 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal

Mijn dochter van 10 weken is al een aantal weken druk op zoek naar haar duim... maar dit lukt nogsteeds niet .. ze word er mega gefrustreerd van :)
    Als ik haar snachts uit bbed haal is vaak haar hele gezichtje en handje helemaal nat van het oefenen haha.. ze is er zo druk mee..
    In de box heeft ze vaak haar armpje omhoog en observeert haar vuistje.. je ziet haar denken "hoe gaan we dit aanpakken?" :)
    Vaak maakt ze van haar handje een vuistjedus tsja...dan gaat die duim helemaal niet de goede kant op:) een aantal nachten terug was ze hevig aan het zuigen op haar duim... dit heeft zich niet meer herhaald maar schattig was het wel...

Herkennen jullie dit? Wanneer had jullie kindke ein-de-lijk die duim te pakken??

Gr maartje

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter kon met twee maanden al duimen, maar onze zoon is nog druk bezig zijn vuistjes te ontdekken

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha schattig :) Al hoop ik wel voor je dat de lol er voor haar snel vanaf is om te duimen. Dat afleren kan namelijk heel moeilijk zijn. Ik heb tot mijn 14e geduimd :)->) tot groot verdriet van mijn ouders.

4. maartje25

Haha ik tot mn 12e... ach ja, een speen wil ze niet meer en tsja als zij geniet van haar miniduim hebben wij daar geen probleem mee...:)

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik dacht ook dat wij een duimelotje zouden krijgen..
    Maar uiteindelijk heeft ze opgegeven en toch maar de speen voorkeur gegeven hahaha.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Hier duimt ze gelukkig niet, schijnt erg slecht voor de tanden te zijn. Ik moest zelf vroeger een beugel aangezien mijn tanden door dat duimen bijna horizontaal stonden. 😂
    Alleen heeft mijn dochter wel 's nachts een speen, al heeft ze die voornamelijk alleen met inslapen in; zodra ze slaapt valt hij meestal uit haar mond.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Schattig! Ik dacht ook dat mijn zoontje ging duimen maar hij sabbelt eigenlijk alleen maar op zijn handje (nu bijna 17 weken) Speen weigert hij pertinent en echt duimen is het dus niet geworden. Hij kan nu al best wat dingetjes aanpakken dus de coördinatie gaat goed!

8. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Heel schattig bij een baby, maar zo vervelend als ze groter worden,mijn dochter wilde vanaf dag 1 (ondanks fv) niks van de speen weten, vanaf 6 weken had ze dr duim te pakken, zoonlief wilde ook geen speen, maar die kreeg bv op aanvraag dus die had niet veel zuigbehoefte over, totdat ik stopte toen hij 10 maanden was, en nu is de oudste bijna 8 en de jongste 4 en krijg ik ze niet van de duim af. Wat je bij de oudste duidelijk aan dr tanden ziet, ze zal dus zeker een beugel moeten straks, maar ik heb me erbij neergelegd ik weet uut eigen ervaring dat er bij hun zelf een knop om moet gaan, dan pas zullen ze stoppen :(

9. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen onze dochter een paar uur oud was zat ze lekker te duimen. Maar daar is het bij gebleven terwijl ze wel zuigbehoefte had. Een tijdje kreeg ze onze pink maar dat is echt waardeloos. Uiteindelijk rond 6 weken toch aan de speen gekregen dmv vitamine d. Ze gehikt de speen alleen als ze moe is of gaat slapen verder niet :) Ze sabbelt al weken op haar handen en af en toe op haar duim. Maar blijft bij sabbelen, niet zuigen. Ik hoop dat het zo blijft, speen is makkelijker af te leren dan duim ;)

10. maartje25

Ik heb het ook met vitamine d geprobeerd. ..nou echt niet! Idd nu geven we weleend onze pink en dat is waardeloos. .. maarja je moet toch wat...
    En ach....je hebt het niet voor het kiezen of je kind gaat duimen of niet .. ik heb er zelf gelukkig geen moeite mee... mijn moeder smeerde gewoon bite-ex op mijn nagel (niet als baby zijnde natuurlijk :) ) binnen een week was ik genezen.. :)

11. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hier vanaf 3 maanden kan ze dr duimpje echt vinden maar het gaat nog erg ongecontroleerd. Ze heeft nu ong de helft haar duim de andere helft haar speen.
    Ik vind t allemaal wel prima. Ga niet als ze ligt te slapen dr duim uit dr mond halen.

En eerlijk t staat ookwel super cute :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Lisa was rond die periode heel erg aan het rommelen met haar speen. Ik geloof dat ze 13-14 weken was toen ze haar duim pakte. En nu duimt ze nog steeds graag. Eva is vanzelf gestopt toen ze 5 jaar was geloof ik, bij Lisa gaan we rond de 5 jaar (dat is al bijna ;)) ook eens kijken hoe we haar van het duimen af kunnen krijgen. Maar ze duimt wel erg graag, dus vind het wel lastig...

13. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Pfff ik weet t niet eens meer, ik gok dat ze haar te pakken had met 2/3 maanden. Nu is het nog steeds haar beste vriend haha.
    Hoe we het gaan afleren over een aantal jaar zien we dan wel weer hoor, het geeft haar echt een veilig gevoel, dus wij vinden het best!
    Tweelingzusje doet het niet, en heeft ook nooit een speen gehad.. zij zuigt liever op de oortjes van dr knuffel of gewoon nergens op :D

Ik was ook een behoorlijke duimer, tot mn 11/12e ;)

14. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke spenen heb je geprobeerd? Hier leek de avent speen het meest op m'n pink ;) en die pakte ze uiteindelijk ook. De rest wilt ze nog steeds niet. Terwijl ze drinkt uit difrax flessen...

15. maartje25

Ik heb alle mogelijke spenen al geprobeerd maar ze vind ze helemaal niks....
    Ik vind t ook wel een schattig gezicht :)

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier hetzelfde verhaal en ze lag tot een 3 weken geleden ook echt op haar duimpje te zuigen.
    Maar sinds kort doet ze het opeens niet meer en sabbelt ze driftig op een speen :(

Snap er ook niks van....maar het zal wel haha!

17. maartje25

Haha zo zie je maar :) die duim was toch niet lekker genoeg :p

Share This Page