Ik heb een elektrische cortine e-common. De common normale versie is misschien ook nog een optie als je meer een normale fiets zou willen ipv transport. Hier heb je ook een rekje voorop, waar een mandje voorop kan. En cortina heeft leuke kleurtjes!
Ik heb nu een poosje een Batavus Packd-E, elektrisch dus. Gewoon een transportfiets maar wel met elektrische ondersteuning en dat maakt het wel hoor. Als ik nu een kind achterop heb ben ik zo weg. Laatst zijn we even een stukje gaan fietsen om een huis te bekijken. Bleek al gauw 22 km te zijn, maar echt zonder moeite. Héérlijk! Dus als je de keus en de middelen hebt, zeg ik elektrisch! Die van mij heeft ook zo'n hele fijne robuuste standaard. Hij wordt heel compleet geleverd, mét dingdong bel (let op de 2 versies, de goedkopere heeft een voorwielmotor, de duurdere een middenmotor).
Mijn tip zou zijn om echt bij een fietsenzaak verschillende merken uit te proberen. Ik heb nu een Rih. Tweedehands bij de fietsenmaker gekocht. Kon ik gewoon even op straat uitproberen en fietst heel fijn.