Het leed dat enthousiasme heet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Vlinder84, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden,

Zit ik dan, midden in de nacht, met het stoom dat nog uit mijn oren komt. Dus bereid je maar voor op een mega zeikverhaal ;)

Wesley is afgelopen maandag geboren middels een inleiding in het zkh. De bevalling was kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Heb een giga weeenstorm gekregen en uiteindelijk kreeg ik een ruggeprik omdat ik zowat van het bed afstuiterde, zo het raam uit. Natuurlijk uitgescheurd en ik liep al niet makkelijk met mijn bekken. Ik werd om half 1 's nachts (!) ontslagen uit het ziekenhuis en mocht dus midden in de nacht met baby in de maxi cosi naar huis. Hoef er niet bij te zeggen dat ik gebroken was he?

Kom ik thuis, staan er een opa, oma en drie tantes plus aanhang te kirren boven de maxi cosi (mijn vriend en ik hebben een appartement in het huis van mijn ouders) terwijl ik alleen nog maar wil slapen. Maar ze moeten hem even vasthouden, knuffelen, bewonderen etc. Ik, die te moe was om er wat van te zeggen en vriend die erdoor overvallen werd, dacht alleen maar: dit NOOIT meer! Want ik dacht toch echt dat ik iedereen van tevoren had ingelicht over hoe ik het graag wilde. Dus vragen of je hem vast mag houden, niet heel de tijd aan hem zitten frunniken en plukken, rustig zijn dus niet gaan gillen 'OOOOH WAT IS HIJ LIEF!' terwijl hij net z'n oogjes dicht heeft.

En vrijdag kwam mijn schoonmoeder. Eerst zou madam met het vliegtuig komen. Maar de boot is goedkoper vanuit Engeland, dus moet vriendlief om half 7 smorgens (de drukste tijd van de dag is de ochtend met een baby, alhoewel, alles is druk nu) naar Hoek van Holland komen om haar op te halen. Het vliegveld ligt hier om de hoek, is een kwartiertje rijden. HvH is een uur uit de richting en incl. file was vriendlief van half 7 tot half 11 weg. Maar hey, het is goedkoper dus is het geen probleem dat de kraamvrouw en baby zolang alleen moeten wachten, toch?! En ook nu wordt Wesley zo uit mijn handen getild, gekust terwijl ze verkouden is en zit ze heel de fokking dag bij ons in de huiskamer, terwijl dit niet zo afgesproken is. De afspraak was heel duidelijk: ons appartement is van ons gezinnetje. Bezoek mag komen, maar niet heel de dag rond plakken, ook geen (schoon)ouders of andere familieleden, want dan word ik echt geïrriteerd. Maar als ik er wat van zeg zie ik pruillipjes en zeggen ze: maar we zijn zo gek op hem...

Vrijdag moesten we ook met spoed met Wesley naar het zkh, omdat hij een veel te hoog bilirubine gehalte had en onder de lamp moest. We konden nog net een bloedtransfusie vermijden gelukkig. Vervolgens horen we dat hij ook hypospadie heeft (een afwijking van de urinebuis) en geopereerd moet worden. Als slagroom op de taart mocht ik, als kraamvrouw, niet bij mijn kind blijven. Want dat was het protocol van het ziekenhuis. Ik, inmiddels best een beetje over de zeik, heb simpelweg geweigerd te vertrekken. Kreeg na veel gemopper een bed naast mijn zoontje. Tsjakka!

Door de stress en Wesley's ziek zijn, liep mijn melkproductie achteruit en moeten we ons allebei concentreren wil het een beetje lukken. Ik kolf na elke voeding en hij moet elke twee uur gevoed worden. Reken maar uit hoeveel tijd je dan nog overhoud. We zijn sinds gisteravond weer thuis, nog steeds gebroken door stress en slaaptekort. Maar hoe vaak ik het ook vraag, elke keer wanneer ik aan het voeden of kolven ben (lees: er op mijn charmantst bij zit als een melkkoe) komt er iemand zomaar binnen gelopen! Mensen presteren het zelfs om erbij te gaan zitten terwijl mijn borsten buitenboord hangen en gaan dan ook nog eens aan Wesley lopen frummelen die van verwarring op mijn tepels gaat liggen sabbelen en zijn hoofd naar achter rukt. Die kloven waren al niet mals na elke twee uur voeden... En vanavond loopt mijn zusje gewoon met haar vriend binnen terwijl ik dus net de kolven op mijn tepels zet, net nadat mijn schoonmoeder hem nog even een kusje was komen geven omdat zij ging slapen. Ik lig te voeden en wil rust, maar hey zij gaat slapen dus moet ik me maar aanpassen. En toen dus de vriend van mijn zusje die met grote ogen naar mijn met grote kleppen omrande tepels zit te staren...

Ik heb het van frustratie en woede op een krijsen gezet en hele lelijke dingen geroepen. Godsamme, het is dat ik borstvoeding geef anders had ik aan de drank gegaan en tien sigaretten tegelijk opgestoken! En dan die irritante opmerkingen: oh je bent moe zeker? Ga dan even slapen. (op zo'n toontje waar medelijden uit spreekt en dan op zo'n voorzichtige manier gebracht alsof ik 1 of andere ongecontroleerde psychopaat ben) Ja! Ik slaap nogal lekker wanneer ik elke twee uur moet voeden en zodra mijn kop het kussen raakt hoor ik een zusje of andere gezinslid kwekken in de gang, krijgt mijn schoonmoeder steeds smsjes van haar vriend (de derde al in dit derde huwelijk) valt er iets op de grond onder luid gemopper of lacht mijn zusje veel te hard om de irritante grapjes van haar vriend. Echt, ik ben in staat tot moord... Oh en vergeet niet dat schoonmoeder mijn slaapkamer binnen komt lopen (ze wou even baby kijken en wangetje pakken) terwijl de verloskundige net de hechtingen uit mijn doos aan het halen is. Oh mijn god, ben ik nu gek of?!

Dus ik heb iedereen die vanavond ook maar in de buurt kwam zo ontzettend 'bekrijst', dat ze zich nu wel twee keer bedenken om in mijn buurt te komen. Maar nu ben ik dus een bitch, ik moet me niet zo aanstellen want ze zijn gewoon enthousiast en als ik nu gewoon eens naar bed zou gaan... Ik ben zo boos, dat ik echt geen oog dicht zal doen dat begrijpt elke gek. En nu zit ik dus te wachten tot de volgende voeding, terwijl iedereen al lekker ligt te ronken. Zal ik ze in hun slaap...? Hmpf, heb er geen tijd voor, want de kleine wil nu eten en heeft een poepje gedaan... Wie doet er mee met nog een nachtje doorgaan?!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Meid wat een drama! Ik zou zeggen: blijven krijsen, net zo lang en hard als nodig is om iedreen uit de buurt te houden. En laat je vriend als pittbull optreden. Weg met al die drukte, hoe goed bedoeld ook. Dit is jouw tijd. Als ze zo nodig met een baby willen knuffelen, maken ze er zelf maar 1!

Heel veel sterkte en blijf maar lekker psychopatisch hoor. Het is je goed recht! Hihi, ik ben gewoon plaatsvervangend boos. Vind zelfs fysiek geweld in deze situatie op zn plaats.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Jeemig! Hoe duidelijk moet je zijn, denk ik dan. Als ik je verhaal lees dan ben je wel heel duidelijk geweest. Gewoon blijven krijsen en achteraf kun je dit allemaal op de hormomen gooien ;)
    Ik kan het me heel goed voorstellen dat je er helemaal nuts van woord.

In ieder geval GEFELICITEERD! En klote dat je baby een beetje moeilijke start heeft gehad, maar gelukkig gaat het nu goed.

Hoe is met je bekken nu?

4. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Jeetje wat een verhaal... Ik krijg gelijk doem-scenario's in mijn hoofd over mijn eigen (komende) kraamtijd. :confused: En ik ben er al zo bang voor, haha.

Wat jammer dat je zoontje een wat moeilijke start heeft gehad, gaat het inmiddels wat beter met hem? En hoe gaat het met je bekken? Kan me voorstellen dat alles lang niet zo snel wil genezen met zoveel drukte om je heen.

Sterkte meis!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

he vlinder,

Allereerst gefeliciteerd met jullie mannetje!

Dan ,kunnen jullie het appartement niet afsluiten? evt. met een extra slot of hanger ofzo? Zoals in films.
    Het is echt belachelijk dat iedereen zomaar komt binnen stuiteren als hun het goeddunkt. Ik zou me huis op slot gooien en alleen open (laten) doen als je er aan toe bent en anders bellen ze eerst maar.

Jammer dan dat oma haar kleinzoon niet even in zijn wangen kan knijpen als hij net ligt te slapen.. Wie zijn er hier nu het belangrijkst ?
    JIJ en WESLEY en niemand anders. Lekker blijven krijsen en dat huis dicht doen.

Laat ze het maar uitzoeken, Ze hebben geen respect voor jou dan zullen ze het maar voelen.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mijn hemel wat een verhaal, je bent absoluut niet gek hoor! De mensen om je heen zouden wat meer respect voor je privacy moeten hebben! Je bent net bevallen en er is al heel wat gebeurd in het korte leventje van je zoon, jullie hebben gewoon rust en tijd met elkaar nodig.

En misschien kan de deur op slot als je aan het voeden/kolven bent? Of anders gewoon en stoel onder de klink oid?

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Meid, pak je spullen en ga desnoods in een hotel logeren. Je hebt nu echt je rust nodig. Je bent net bevallen en je mag naar huis, je hebt je kindje nog maar amper zelf vast mogen houden.

Denk aan je zelf en aan je kindje.

Liefs

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Jeetje meid, het is wat! Ik zou echt een megagroot hangslot op de deur zetten. OPROTTEN allemaal! Probeer wel een beetje te genieten van je kleine mannetje, hoor, ook al valt het misschien niet mee.

Hoe is het met je bekken, trouwens?

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    pfft vlinder, wat een verhaal... Nou ik geef je helemaal gelijk hoor! en je vriend? Doet die er nog iets aan?
    Schreeuw iedereen maar lekker bij je uit de buurt!
    Ennuh, gefeli met Wesley!:)

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Gefeliciteerd met je zoon!
    Hopelijk komen alle tegenvallers binnen de kortste keren weer goed en gaat hij t verder helemaal goed doen. Sterkte iig.

En mensen kinderen wat n respectloze en totaal niet mee voelend zooitje ongeregeld zeg!
    Het is toch bekent bij iedereen dat een kraamvrouw haar rust nodig heeft!?
    En dat een kindje zijn rust nodig heeft tijdens het voeden!?
    Ik zou moord neigingen krijgen! En niet eens als alleen als ze slapen :p
    Dit is niks enthausiasme...DIT is EGOISME!
    Jamaar ik ging naar bed en wilde hem nog n kusje geven. DUS? Dan moet iedereen maar wijken?
    Jamaar ik wilde hem even in zn wangetje knijpen. Ja so? Dan moet kraamvrouw dr privacy maar op geven en toegeven?
    Nee dit is echt te gek voor woorden.
    En dan zomaar binnen komen vallen alsof t de zoete inval is...
    Als je op je werk zit en moet kolven heb je verdorie nog meer privacy!

Maarja wat doe je er aan als iedereen t bagataliseert...
    Slot op je deur idd. Kan dat?
    Je man als pitbull aan je bed binden en iedereen weg laten blaffen die zn neus laat zien...
    Of gewoon n echte pitbull er aan binden :)
    Echt meid dit is niet zeiken of zeuren als er iemand was die in zn kraamtijd mocht klagen dan ben jij t nu wel.
    Echt dit zou ik op dag 3 al niet meer trekken en gillend gek worden. De eerste de beste die dan zn neus nog langs de deur zou steken zou 't meubulair naar zn kop krijgen!
    (zal je net zien dat t mn man is die dan net door de deur komt...zoiets heb ik dan altijd)

Ik hoop dat je fam OF het licht nog gaat zien of dat je iets vind om ze buiten de deur te houden tot jij ze wil zien.
    Sterkte!

11. Vlinder84

Jullie zijn lief meiden, dat scheelt weer :) Mijn kraamverzorgster heeft er ook wat van gezegd nu, want zij baalt er ook van. Mijn schoonmoeder heeft vannacht de griep gekregen en heeft gezegd dat ze bij Wes uit de buurt blijft. Ja, dat mag ik wel hopen ja! Anders zit ik weer met 'm in het ziekenhuis... Iedereen loopt nu op z'n tenen en met grote schrikachtige ogen door het huis muawhaha ben nog niet gestoord vandaag! Ik heb mijn vriend instructies gegeven om de deur uit mijn zusje haar kamer te halen. Deze heeft een slot en mag dus lekker op onze kamer. Ze komt er vanzelf wel achter ;)

Met Wesley gaat het goed hoor. Hij was weer wat geler vandaag dus word daar wel zenuwachtig van, maar de kraam vond het nog meevallen maar we houden hem in de gaten. Ik vind het heel jammer dat hij niet goed uit de borst meer drinkt. Hij is duidelijk best verzwakt na de geelzucht en drinkt hoogstens 20 ml uit beide borsten. En dan ligt hij nog een uur aan ook ofzo. Dus ik kolf bij en giet er dan nog zo 70 ml bij hem naar binnen. Maar het vervelende is nu dat hij last heeft van speen/tepelverwarring. Hij pakt mijn tepel heel lui zeg maar en sabbelt op mijn tepel (auch!). Ik ben zo bang dat ik over moet gaan op alleen kolven... Want ik vind bv (ondanks de pijn) wel heel bijzonder en fijn. Moeilijk hoor, maar ik moet kijken naar wat voor hem het beste is. Hou het voorlopig nog wel even vol zo. En met jullie support gaat dat vast wel lukken :D

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis!
    Ik zie nu pas dat je bevallen bent!
    Gefeliciteerd wat een mooi mannetje!

Wat een verhaal zeg! :evil:
    Ik snap dat het stoom uit je oren komt!
    Maar goed dat je nu ontploft bent...dan snappen ze het tenminste!

Heeeeeeeeeeel veel geluk met jullie mooie mannetje en hopelijk kunnen jullie vanaf nu gaan genieten van elkaar!

Groetjes Debby

13. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    ik zit me hier zowaar helemaal kwaad te maken om jouw verhaal! mijn god wat ongelooflijk respectloos allemaal zeg! ik zou ze lekker weg blijven jagen hoor! ga maar eens flink uit je dak, misschien dat de boodschap overkomt!

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ha die Vlinder, gefeliciteerd joh!

Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje een taak voor je vriend/man hier zie. Waarom houdt hij het bezoek niet weg als jij aan het voeden/kolven bent bijvoorbeeld?

Sterkte!

15. Vlinder84

Vriendlief neemt het nu ook serieus, ik had hem nog net niet het bed uit getrapt gisteravond omdat ik vind dat hij zijn moeder moet vertellen dat ze eens aan mijn privacy moet denken. Er hangt nu een 'do not disturb' bord op de deur en dan gaat de deur dicht en blijft ook dicht. En zodra ik zeg: ik ga voeden/kolven, weten ze niet hoe gauw ze weg moeten wezen. Heerlijk rustig!

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Haha mooi Vlinder!

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Geniet ervan Vlinder!

18. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Allereerst: van harte gefeliciteerd met je prachtige kindje!

Ik kreeg het vreselijk benauwd bij het lezen van je verhaal. Wat erg is dit.
    Tja... slot op de deur (van binnenuit), duidelijkheid bieden jij en je vriend als het gaat om wat wél en niet kan - jij moet je vooral richten op jezelf en de baby en je vriend moet jullie beschermen tegen al dat kraamgeweld nu. Klaar.

En snel verhuizen... een heel goed plan, lijkt me ;)

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Brrr....ik krijg echt de bibbers bij dit soort verhalen, wetende dat ik zelf nog moet...

Ik leef met je mee meid, ik zit me hier gewoon WOEST te maken achter mijn pc.

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mooi zo meis!
    Laat ze maar mooi rekening houden met je!

En die tepel verwarring. Kan je die niet n beetje verhelpen door tepelhoedjes te gebruiken? Dan voelt je tepel aan als een speen en ALS ze sabbelt dan voel jij geen pijn. Ze zijn nml eigenlijk voor vrouwen die tepelkloven hebben en borstvoeding willen door blijven geven. Is even klunzen met aanleggen. Ik had die van avent. Daar kan je de "vleugeltjes" n beetje nat van maken zodat je t tepelhoedje op je borst kan "plakken". Dan heb je iig je hand al n stukkie vrij om je kindje aan te leggen.

Succes!

Deel Deze Pagina