Ik vind facebook wel onwijs leuk, heb ook eigenlijk nooit negatieve ervaringen ermee. Ook dat gevoel van competitie zie ik niet zo. Ik gebruik fb om op de hoogte te blijven van allerlei blogs etc, ik zet er foto's op van Thijmen voor onze ouders die verder weg wonen en ik doe er veel mee in verband met mijn activiteiten voor vrouwen met extreme misselijkheid. Ik accepteer ook alleen mensen die ik wil accepteren en ik zet er alleen dingen op die ik normaal ook tegen mensen zou zeggen. Ik vind fb ook absoluut niet saai, het is toch wat je er zelf van maakt. Als je het leuker wilt maken kun je toch leuke pagina's volgen (the cloud appreciation society -> prachtige foto's van luchten; Beeldblog Brekend -> interessante kunstprojecten; Froot.nl -> leuke internetdingen; Clouds in my coffy -> provocerende en intrigerende stellingen; OMG facts -> interessante en grappige feitjes; howtobeadad -> supergeinige blogs over ouderschap; the pioneer woman -> heerlijke recepten... need I go on )
geen last van, misschien ander publiek in de lijst? en anders uitschakelen die handel ik heb mensen in de lijst die zijn gek op mee doen aan van alles en nog wat nou dat schakel je dan gewoon uit en klaar is kees ik denk dat het al de helft scheelt als je weet hoe FB werkt
Hmmm, ik heb er sinds gisteren een zeer onaangenaam vriendschapsverzoek in staan, dus ik twijfel om mijn account op te heffen
Je kunt dat toch gewoon weigeren en daan aangeven dat je die persoon niet kent? Je account kun je ook op alleen zichtbaar voor vrienden zetten.
haha, het komt wel overdreven over zo ja. maar het gaat om een verzoek van een tbser die in de kliniek heeft gezeten waar ik werk. Ineens besef je dan dat echt iedereen jou profiel kan zien. Ik heb alles al zo privé mogelijk ingesteld. Zien ze dan echt geen foto's en andere gegevens??
Ik zoek ook weleens mensen en als ze hun profiel voor alleen vrienden hebben ingesteld zie je echt niks. Alleen iemands profielfoto kan ik dan zien. De rest niet.
wil het wel nakijken voor je? maar als je alles goed afgeschermd hebt staan en geen eigen profiel foto gebruikt maar een plaatje,dan kan niemand er iets mee
Ik herken gedeeltes van wat je schrijft.. Idd mensen die altijd op je posts reageren maar op straat niet eens begroeten. ja ik zou die persoon er dan af moeten flikkeren maar ben dan toch zo naief om te denken misschien heeft hij/zij mij wel niet gezien en daarom niets gezegd. Maarrrr als het dan nog een keer gebeurd zeg ik hasta la viasta vriendje op fb! En ja ik merk dat ik weleens jaloers ben op die mensen die allemaal leuke dingen ondernemen en dit posten.. Maar als ik dan weer met beide beentjes op de grond sta besef ik me weer hoe blij ik ben met het hele pakketje wat mijn leven heet
Het enige wat ik scheitirritant van facebook vind is continue die berichten van ''like als je tegen dierenmishandeling bent '' ''like als je dit respecteerd'' like dit, like dat, like zus, like zo... zijn allemaal foto's en sommige zijn nog disturbing ook! En zijn allemaal vrienden van mij die het dan liken en ik het op mijn pagina ziet, bah zo irritant. Ik ga niet iets liken omdat een ander zegt dat ik dat ''moet'' doen, ik like als ik het zelf ''leuk'' vind. Maar verder geen problemen met FB haha XD
Oh ja, indd ook die mensen die je dan ineens niet kennen als ze je live zien... :/ Er staat nu nog een oude vriendin in. Ik had daar tot voor kort nog intensief contact mee en ineens laat ze het afweten. Nu twijfel ik dus om haar eruit te flikkeren om maar meteen de booschap duidelijk te maken. maar ja, dan ben ik weer zo'n schijterd he.
Hier valt dat wel mee, het ligt er aan hoe je zelf met social media omgaat en in hoeverre je je erin mee laat slepen zogezegd.. Ik heb ook veel dingen afgeschermd, alles op friends only. Soms krijg je verzoeken van mensen waar je eigenlijk niks mee hebt, soms nodig ik zelf een ex-collega uit maar alleen als ik dan oprecht geïnteresseerd ben in hoe het met die persoon gaat. Want ja, dat kan ook nog hè.
Ik vind het allemaal wel mee vallen... Heb alleen mensen in mijn lijst die ik ook echt ken. Het grootste deel mensen die ik nog steeds zie, maar ook een aantal oud-klasgenootjes. Mensen waar ik me aan irriteer verwijder ik en verder hou ik het zelf altijd luchtig. Mijn profiel staat afgeschermd en ik post af en toe een foto van de kids, maar ga geen privé dingen erop zitten, dat bespreek ik wel in het echt. Ik denk echt dat je het voor het grootste deel zelf in de hand hebt...
Ik heb laatst grote opruiming gehouden vond het wel welletjes mensen die "vrienden "met me zijn om vooral het profiel in de gaten te houden zoals we hier zeggen van die meebliekers hoppa bezem erdoor en bye bye zwaai zwaai , hou daar niet van en idd de meeste sensatiezoekers zitten op fb ook blokkeren die handel en idd niet teveel prive opzetten komt toch heel anders dan wanneer je mensen in het echt spreekt
je kunt bij je eigen pagina kijken wat anderen zien. je gaat naar je eigen profiel en klikt bij activiteitlogboek op het uiterste rechtse pijltje, daar staat weergeven als. Hier kun je zien hoe je pagina er voor anderen uitziet.
Ik herken het ook niet... En inderdaad... je kunt zelf instellen wie jou wel en niet zien. Een ex van me heeft mij geblokkeerd. Ik zie zijn reacties bij foto's van wederzijdse vrienden niet. Viel me niet eens op, tot iemand op hém reageerde en zijn naam zei. Ach ja...
Ik heb trouwens ook een hoop meelezers. Die zie ik alleen foto's en status updates liken en verder niet. Nou, kan toch ook? Dat kun je ook zien als toch geïnteresseerd in mijn leven? En ik vind het dan weer leuk om te zien dat zij dingen van mij leuk vinden... Zo werkt facebook nu eenmaal.