Het leed dat fotoboek heet...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lottel, 3 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik heb ook nog geen boeken van mijn kinderen. Ze zijn 11en bijna 9. :oops:
    Ik wilde ze voor 5-12 maken van de eerste vier levensjaren, maar dat gaat me al niet meer lukken ben ik bang. :cry:

2. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ook een tip: stop ermee (of begin er niet aan) om voor elk kind een apart boek te maken. Ik doe gezamenlijk, 1 boek per jaar. Als ze later het huis uitgaan, zullen naar verwachting die boeken hier nog blijven. Of ze worden verdeeld. Denk niet dat het een ramp is als ze niet van elk jaar een boek hebben voor later. Want, hoe vaak kijk jezelf nog terug in boeken van vroeger, en dan jaar voor jaar.

Dus maak het voor jezelf niet te moeilijk.

cowgirl80 en Poolvos vinden dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ja, maak het jezelf niet de moeilijk, leg de lat niet te hoog, denk er niet te lang over na! Een imperfect boek is altijd nog beter dan geen boek:)

Alle fotos die we als gezin maken komen in 1 fotostream in iPhoto. In oktober meestal maak ik een map aan voor het afgelopen jaar. Ik zet alle fotos die heel mooi, grappig of van een bijzondere gebeurtenis zijn daarin. Als ik door alle fotos heen geworsteld ben ga ik aan het album beginnen en ik gebruik alleen de fotos die in die ene map zitten, de rest kijk ik niet meer naar. Meestal ben ik na een avondje of 6 dan wel klaar. Ik gebruik de laatste jaren Albelli , omdat ik op een Mac werk en niet alle aanbieders hadden daar fijne software voor.

Lottel vindt dit leuk.
  4. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Herkenbaar probleem.. zodra ik de fotoboeken bestel denk ik nu houd ik het netjes maandelijks/per kwartaal bij.. maar lukt niet altijd..

Elke maand zet ik foto’s vanaf gsm over in mapjes op de pc (ik heb mapjes van jaartal en maand).. is wat overzichtelijker.

meestal wacht ik tot een goede actie en dat motiveert mij dan om ze af te maken en bestellen.. hier komt dat net uit rond de verjaardagen van de kinderen dus maak ik een boek van net na verjaardag tot verjaardag.

dit jaar de boeken toch weer afgekregen. Boeken liggen in een kastje en de jongens pakken deze regelmatig om in te kijken en over te vertellen.. dat zij die boeken leuk vinden motiveert om er toch weer eentje te maken en niet te stoppen..

Deel Deze Pagina