Hoi meiden. Even van me af typen en hopen dat er mensen met vergelijkbare strubbelingen zijn. Baby van 10 weken drinkt aan de borst. Na de gebruikelijke opstartproblemen loopt dit vanaf een week of 3/4 prima. Aangezien ik over een aantal week weer aan het werk moet zijn we begonnen met het flesje. (in week 1 had baby prima gedronken uit flesje gekolfde melk) vanaf 7/8 week dus geoefend. Dit ging en gaat wisselend. Hij kan het wel, maar dit gaat niet altijd van harte. Vriendlief geeft het flesje, we proberen het op de 'speelse wijs' ( maar automatisch wordt dit natuurlijk iets minder speels als de tijd verdrijft en hij niet drinkt...) Ik ben blij dat hij uit het flesje kan drinken en denk dat het wel los zal lopen als ik aan het werk ben. Vriendlief is echter bang dat dit niet het geval zal zijn en hij dagen met een huilende en niet willen drinkende baby zit. Daarom ben ik op zoek naar (positieve) ervaringsverhalen en eventueel tips
Helaas kan ik je niet helpen, dl heeft altijd goed uit een flesje gedronken. Maar 1e week wat bijvoeding gehad en daarna 4 weken 1 borst live en de andere afgekolfd ivm een flinke kloof. Een kennis liep echter ook tegen het probleem aan dat dl de melk niet uit het flesje wilde, zij is overgestapt op een andere fles (had avent nu mam) en het ging direct super. Hier in de kraamweek via avent flesje gegeven (ging veel langs het mondje etc) en daarna overgestapt op dr brown, ging direct een stuk rustiger dus wat mij betreft echt een super fles.
Mijn dochter had ook moeite met de fles pakken, naa heel veel oefenen deed ze het ongeveer 10 weken goed. De tip die ik kan geven is wacht tot je kind echt veel honger heeft, maar voordat hij overstuur raakt en biedt dan de fles aan.
Inderdaad, zodra je kindje overstuur is van de honger weigeren ze vaker de fles als ze normaal bv krijgen. Blijf het gewoon proberen terwijl jij nog thuis bent. Geef dan wel een hele voeding. En tja, dat je vriend bang is dat de kleine gaat huilen vanwege de honger en niet willen drinken? Ervaring leert dat als ze echt honger hebben ze vaak toch wel minimaal nemen en anders kan je mama altijd bellen Succes!
Wat ook nog kan helpen: ga eens weg en laat je vriend dan eens oefenen met de fles. Mijn zoontje accepteert de fles niet van mij of als ik in de buurt ben. Maar als ik er niet ben, dan drinkt hij prima uit de fles.
Eens met wat bovenstaande dames gezegd hebben. Ook kan ik de Nuk first choice flesjes aanraden, mijn dochter krijgt ook bv maar accepteert afgekolfde melk prima uit deze flesjes.
Lotte dronk de flesjes alleen leeg als ik ze gaf of als ik al even niet meer in de buurt was, andere fles proberen kan ook helpen, de Medela Calma en Breastflow gaan hier erg goed.
Mijn dochter heeft zeker wel 2 maanden op de opvang heel slecht uit de fles gedronken na een periode het gewoon goed te hebben gedaan. Dit komt wsk doordat ik tussen de middag naar de opvang ging om live te voeden. Ze had toen een idee mama komt toch straks, dus dan haal ik wel weer in. Nadat ik hiermee stopte heeft het echt nog wel een maand geduurd voordat ze weer de flesjes richting leeg dronk. Maar die periode dronk ze per voeding zo'n 40 cc en soms nog minder. Dat haalde ze dan 's avonds en 's nachts wel weer in; Reversed cycling. In die periode groeide ze ook volgens haar lijntje door. Dus niet te druk maken over de hoeveelheid die ze binnen krijgt. En wat betreft het huilen... dat deed die van mij niet. Die sliep overdag dan meer zodat ze zodra ze met mij samen was, wakker kon zijn om te drinken.
Dank voor jullie reacties! Gisteren 90cc uit het flesje gedronken (zij het in 2x, half uur er tussen). Volgens mij krijgen vriendlief en baby er handigheid in We hebben hier een difrax fles, hebben ook de medela calma geprobeerd maar daar deed babylief niets mee. Opzich kán baby uit de difrax wel drinken dus denk dat we het bij deze fles houden.
Tip: kijk ook goed naar de temperatuur vd fles. Mijn zoontje dronk matig. Totdat oma keer fles iets te warm maakte (wel drinkbaar maar warmer dan anders) en hij dronk m gelijk leeg. Bieden nu altijd in 2x aan zodat t lekker warm is! Snap t wel. Hij is lekkere warme melk gewend, ik wil ook geen lauwwarme thee haha
Bij mij hielp even een week of twee stoppen met flessen geven, daarna terug proberen. Ze krijgt altijd dezelfde fles (Medela kolfflesje met eenvoudige tiet), lauwwarmig. In plaats van in de armen, geef ik vaak rechtop in haar borstvoedingskussen.