Het leed dat het flesje heet

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Noatje, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik begin een beetje met mijn handen in het haar te zitten, tygo blijft fleweigeren. Het gekke is dat hij er geen moeite mee gehad heeft totdat hij 10 weken was. En nu zijn het echt drama's... onderstaande heb ik al geprobeerd:

*Flesje als hij honger heeft/flesje tussen voedingen door.
    *Gegeven door mama, papa en oma.
    *verschillende tempraturen.
    *Difrax S fles, Aven-fles, Tommee Tipee, dental flessenspeen, allemaal geprobeerd.
    *Andere houdingen, in wipper etc...
    *Speen in melk houden, speen eerst in BH dragen zodat hij naar mama ruikt.
    *In speen knijpen zodat hij de melk proeft.

Iemand nog meer ideeën?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    De methode die wij hebben gebruikt is wel een beetje zielig maar heeft wel geholpen en we hadden weinig keus.

Jamila wilde ook absoluut de fles niet, ook geen speen niets. Zodra dat ding bij haar in de buurt kwam zette ze het keihard op een gillen ;), dit deed ze al vanaf 9 weken toen wij dagelijks met het flesje wilde oefenen voor als ze naar de opvang zou moeten.

Uiteindelijk was de dag daar dat mama moest werken maar Jamila nog steeds geen fles wilde....

Gelukkig was onze gastouder erg geduldig en had ervaring met dit soort "gevallen". Wat ze gedaan heeft is consequent elke 3uur het flesje aangeboden, Jamila een half uur de tijd gegeven om te gaan drinken. Na dat halfuur was het dan ook gewoon "pech", niets vinger voeden of cupvoeden of wat dan ook het is de fles of niets....

Het gevolg was dat we de eerst paar dagen een oververmoeide en hongerige baby ophaalde bij de opvang ;), ook savonds oefende papa consequent 1 voeding met de fles.
    En ja hoor na ongeveer een week niet eten overdag koos Jamila eieren voor haar geld en ging ze toch maar drinken uit de fles.

Wij hebben overigens altijd met 1 en de zelfde fles geprobeert en dat was gewoon een avent fles.

Wel moet de melk voor Jamila kouder zijn dan wanneer de fles verwarmer zegt dat de melk klaar is, wij halen het flesje dus altijd voor de piep uit de verwarmer.

Jamila drinkt nu net zo goed uit de fles als uit de borst.

En geloof me hoor ik vond het verschrikkelijk als ik hoorde dat mijn kleine meisje de hele dag niets had gedronken maar ik ben blij dat we door hebben gezet anders had het hele flesjes proces misschien nog veel langer geduurd.

Heel veel succes iniedergeval en hopelijk gaat Tygo snel de fles pakken.

Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat mensen een lege fles in de box legde als hun kindje ging spelen en het dan nog wel wilde gebeuren dat het kindje dan zelf de fles pakte en er op gaat zuigen. Zelf heb ik dit nooit gedaan dus of het ook echt werkt kan ik je niet vertellen.

3. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Een herkenbaar probleem! Ik heb net hetzelfde gehad met Ewout rond die leeftijd. We hadden geoefend met de fles (die trouwens alleen door andere mensen dan mezelf is gegeven) en ging prima. Met een gerust hart ging ik werken. En toen was het plots uit met de pret. Ben de eerste weken een paar keer over en weer moeten fietsen om live te gaan voeden.

Dit komt naar het schijnt omdat rond deze leeftijd de zuigreflex wegvalt. Als babies jonger zijn MOETEN ze zuigen op iets wat in hun mond gestopt wordt en nu hebben ze de keuze. En dan willen ze soms zo'n eng plastic ding niet.

Soit, schiet jij niets mee op nu. Goede nieuws is dat het na een paar weken weer over is gegaan. Als hij ondertussen te weinig drinkt, haalt hij het vast en zeker wel in als mama er weer is, dus daar moet je je ook geen zorgen over maken.

Wat je nog zou kunnen proberen is hem laten drinken uit een tuitbeker (de een zegt zonder, de ander juist mét antileksysteem) of zelfs uit een gewone beker. Daar heb ik zelf geen ervaring mee trouwens, want m'n oppas zag dat niet zitten...

Succes!

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hoelang duurde dat ongeveer voordat hij weer ging drinken uit de fles?

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Hmm... gek hoe snel je dat soort dingen weer vergeet. Ik denk een week of drie - vier. Best een tijdje dus :(

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    hmmm tis al 3 weken een ramp dus dan is er misschien wel hoop binnenkort ;)

7. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    noatje, hier lukt het al 3 maanden niet. vandaag toevallig weer 35cc uit de fles gedronken, maar meer dan dat doet ze niet.
    ze is gestopt toen ze idd rond de 12 weken was, vlak na onze verhuizing. ik heb er toen één dag voor uitgetrokken en de fles aangeboden met 20cc net zolang tot ze die op had. de voeding erna helemaal gekolfd. beide keren duurde het 1,5 a 2 uur voor ze dronk.
    toen ging ze 2 weken later naar het kdv en is ze er na een dag mee gestopt. steeds minder drinken. uiteindelijk heeft ze toen van 8 tot 20 maar 160cc op.

ik ga nu 2 keer per dag op het kdv voeden.
    het lukt dus niet bij alle kindjes. al zou het hier misschien ook lukken als ik tijdens het werk niets anders aan zou bieden. maar dat voelt niet goed voor mij. er zal wel een reden zijn, bijvoorbeeld dat ze mij nog in de buurt wil hebben na die veranderingen.

succes ermee! ik weet hoe vervelend het is.

Deel Deze Pagina