Na al een half gebit te hebben gekregen zonder al te veel moeite (gelukkig), is er nu toch een gemene kies aan het door wrikken in de onderkaak. Arm meisje, ze was nog niet eens door haar flinke verkoudheid heen. En door de dunne zure ontlasting ook nog eens van die vuurroede billetjes. We gebruiken normaal homeopathische druppels en heb nu voor het eerst tandengel gesmeerd. Lijk wel wat te helpen. Wie heeft er nog tips?
Ik geef dentinox voor het slapen. Als je dat smeert op het tandvlees mag je 45 minuten niets te eten of te drinken geven omdat het de tong ook kan verdoven. Als de last heel erg is, geef ik ook paracetamol. Een ijsje kun je ook proberen
Hier nooit geen last gehad en al 3 kiezen door. Ze kwijlt alleen veel. Zou niet weten wat je kunt geven
Ohhhh die kiezen, drama! Hier heel het weekend een superkwijlend, huilend, slecht slapend, viespoepend kind gehad haha Komen er 4!!!! tegelijk door! De laatste dagen gaat het al wat beter gelukkig. Hij kwijlt en huilt minder. Slapen gaat snachts ook weer goed. De kiezen zijn nog niet allemaal door, maar in ieder geval al wel voor de helft. Wij geven paracetamol. En voor de rode billen veel sudocreme
Sudocreme werkte hier niet tegen de rode billetjes. We gebruiken de billetjes crème van weleda. Toen ik met Sudocreme al kwam aanzetten was het huilen doordat het pijn deed bij het smeren Met de weleda calendula billetjes crème gaat het veel beter.
Voor de rode billetjes zou ik calendula billetjescreme gebruiken en wassen met lauw water in plaats van met billendoekjes schoonmaken. Tevens gebruik ik vaak maizena wat ik dan in de luier gooi. Klinkt gek maar werk echt, is een oud truucje en helpt echt super goed!
Dentinox werkte hier ook heel goed. Eventueel een zetpil, kan ook wonderen doen. En voor de rode billetjes, ik deed altijd echt een hele dikke laag sudocreme. Dik genoeg om tussen twee verschoonbeurten niet in te kunnen trekken. Dan zat er een mooie beschermlaag en dat werkte goed tegen de uitslag, maar werkte ook preventief.
Voor de rode billetjes ; badje met baksoda (bicarbonaat). Je kunt het in de supermarkt vinden bij de cakemixen, een oranje kartonnen pak. Flinke laag in het badje en dan water, lekker badderen en de uitslag knapt zienderogen op.