hoi hoi, Ik ben nu twee x naar t baby zwemmen geweest met dl en we zijn nu voor de tweede keer ziek,griep.. We moeten een stukje fietsen,maar heb mezelf en haar dinsdag goed ingepakt gehad dus koud hebben we t beide niet gehad. Waar zou dit aan liggen ? Na de eerste x hebben we een week overgeslagen om uit te zieken en nu weer ziek dus..Ik moet wel zeggen dat de omkleedruimte echt bloedheet is,heb t zweet altijd op m'n hoofd staan als ik buiten kom. Zou dat er mee te maken hebben?
Van warmte of kou word je niet ziek, van virussen en bacteriën word je ziek. Als je weerstand iets lager is zou je dus wel makkelijker een virusje oppikken en in zwembaden komen veel kindjes die verkouden zijn momenteel. Maar dat zul je altijd blijven houden Kdv, school, speeltuinen. Op een gegeven moment worden de meeste kindjes minder gevoelig voor al die virusjes. Sommige kinderen lopen tot hun 6de jaar met een snotneus.
Dit denk ik ook. Mijn zoontje is trouwens ook zo'n kindje dat nonstop verkouden is (lees: 320 dagen van de 365).. constant snot etc. Helaas hierdoor ook al dubbele oorontstekingen gehad etc. Hij is nu bijna 3 en ik heb nog altijd de hoop dat hij er snel overheen groeit (ik was hetzelfde als kind zijnde).
Dit! De eerste jaren moeten ze weerstand opbouwen en zullen ze wat vaker ziek/verkouden zijn. Word vanzelf minder.
Maar wat is griep in jouw ogen? Griep is bij mij, spugen , overgeven, diarree, spierpijn enz.. Lijkt me niet dat dat van het zwemmen komt. Als in jouw ogen griep is, verkouden zijn, dan kan dat mogelijk van het zwemmen komen inderdaad zoals hierboven al werd gezegd. Door vies water, enz..
Geloof me.. rond deze tijd heeft merendeel van de kinderen een snottebel etc. Zeker in deze leeftijdscategorie want ze moeten nog weerstand opbouwen. Griepjes etc. lopen ze overal op. Dat hoeft niet aan het zwembad te liggen.