Mijn meisje van 10 wk heeft sinds een week of 6 behoorlijk last van haar kaak. Er zitten namelijk helaas al kiezen (wist niet wat ik zag). Heb 't voor de zekerheid even laten checken bij de deskundigen, maar goed, schijnt dus wel voor te komen dat kiezen eerder komen dan tandjes en dat kan ook al op heeeel jonge leeftijd. Volgens het CB kan 't ook heel lang duren voor ze echt door de kaak heen zijn en die voorspelden dat ze er wel eens heel lang last van zou kunnen hebben. Dat klopt dus ook aardig. Het zit haar niet elke dag dwars, maar wel in behoorlijke mate. Veel kwijlen, spugen, sabbelen, beetje verhoging en huilen. Omdat ze nog zo jong is (en 't om haar kiezen gaat) heeft een bijtring geen zin, dat spul om de kaak te verdoven ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. Met een vinger zachtjes over de kaak wrijven is geen succes. Het gaat om kiezen die tamelijk ver achter in haar mondje liggen en door de reflux heeft ze een behoorlijk kokhalsreflex. Heeft iemand nog tips, hoe ik het leven van mijn meisje iets makkelijker kan maken?
Chamodent druppels werken hier fantastisch. Misschien ook eens proberen? Wel jong seg... Ocharme je kindje.
Voor onze kids ook gengigel gebruikt. Vooral mijn oudste had hier veel baat bij ( mijn jongste had er minder last van).
wij hadden dentinox, maar dat helpt dus niet. Ga morgen maar eens even iets anders halen en hopen dat dit een beetje verlichting brengt. Ik weet wel dat ze het zich later gelukkig niet meer kan herinneren, maar vind het zo zielig