Zit hier iemand in de activiteitencommissie?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door butterfly83, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hallo allemaal,

Ik ben heel benieuwd of hier ook ouders zijn die in de activiteitencommissie van school zitten? Ik zit zelf sinds een jaar in de AC vanuit school maar we lopen wel tegen een paar dingen aan. Ik ben heel benieuwd of hier ervaringsdeskundigen zijn?

Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd wat jullie taken zijn?
    Heeft iedere basisschool een activiteitencommissie?
    Hoe is de samenwerking tussen de school en de AC?

Groetjes!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zit in de ouderraad, ik weet niet of je daarmee hetzelfde bedoeld? Bij ons vallen commissies zoals de feestcommissie en schoolreiscommissie onder de ouderraad. Een OR is voor elke basisschool voor zover ik weet verplicht. Onze taken zijn organisatie schoolreis, organisatie viering van de feesten, organisatie overblijven, koffieuurtjes voor de ouders, kadootjes/eten voor de leerlingen op verschillende momenten etc etc. Verder ook gewoon een adviserende rol wat betreft de algemene gang van zaken op school. Contact met school zelf is redelijk goed, regelmatig overleg met de directeur en er wordt over het algemeen naar ons geluisterd.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Hier hetzelfde als bij Eylem.

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij hebben officieel geen activiteiten comissie voor ouders omdat het een sbo is en de kinderen dus niet teveel activiteiten krijgen die ze van slag kunnen maken. De school regelt dit allemaal zelf. Wel help ik altijd met bv versieren voor de feestdagen en ben ik luispluismoeder. Ook word ik meestal gevraagd met schoolreisjes. Ik help waar ik kan en waar ik zin ik heb.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zit in het oudercomité. Ik weet niet of dat hetzelfde is? Wij organiseren allerlei activiteiten voor de buurt en de ouders en de kinderen waarmee dan het schoolbudget verhoogd wordt...

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik zit er nu 5 jaar in.

Hier heet het de OR en we hebben een samenwerking met de school. We nemen heel veel op ons...zodat we de leerkrachten kunnen ontlasten.

Ik heb bijvoorbeeld donderdag de hele dag de schoolfotograaf geassisteerd. We maken dan een rooster en zorgen dat alle kinderen op de foto komen, dat alles klaar staat voor de groepsfoto...wij regelen en sturen alles aan.

Maar er zijn nog veel meer taken.

Deel Deze Pagina